نمایشگرهای اولد ال‌جی مرسدس بنز تا سال ۲۰۲۰

 طبق گزارشی که در کره‌ی جنوبی منتشر شده، مرسدس بنز در نظر دارد از سال ۲۰۲۰ استفاده از نمایشگرهای اولد (OLED) ساخت ال‌جی را در محصولات خود شروع کند. پنل‌های اولد ساخت ال‌جی در نمایشگرهای داشبورد و مانیتورهای نصب شده جهت سرنشینان صندلی عقب اتومبیل استفاده خواهند شد. استفاده از نمایشگرهای اولد ال‌جی با مرسدس بنز E کلاس (E-Class) شروع خواهد شد که از سال ۲۰۱۶ تغییری را به خود ندیده اما قرار است در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی به‌روزرسانی شود. در کنار مرسدس بنز E کلاس، مرسدس بنز S کلاس (S-Class) نیز به نمایشگر اولد واید جهت داشبورد و کنسول مرکزی خود مجهز خواهد شد.

b2857e0b bc9a 4eba 9449 408d07797d89 - نمایشگرهای اولد ال‌جی مرسدس بنز تا سال ۲۰۲۰

مرسدس بنز اولین شرکتی خواهد بود که در مدل‌های مصرفی، پنل‌های اولد را جایگزین پنل‌های ال‌سی‌دی می‌کند؛ هرچند پیش از این برخی از خودروسازان در نمونه‌های مفهومی دست به چنین خلاقیتی زده‌بودند. پس از مرسدس بنز نیز برخی دیگر از شرکت‌ها استفاده از نمایشگرهای اولد ال‌جی را شروع خواهند کرد؛ اما با توجه به زمان مورد نیاز جهت انجام مذاکرات و آماده‌سازی پیش‌نیازهای لازم جهت تولید این‌ نمایشگرها، عرضه‌ی پنل‌های اولد برای مشتریان جدید با تاخیری چهار تا پنج ساله همراه خواهد بود. طبق پیش‌بینی موسسه‌ی تحقیقاتی Ubi، تا سال ۲۰۲۲ مجموعا ۲۰.۲ درصد از نمایشگرهای اولد تولید شده در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گزارش منتشر شده بر جاه‌طلبی‌های ال‌جی در زمینه‌ی نمایشگرهای ارگانیک تاکید دارد و بر اساس این گزارش، شرکت کره‌ای در تلاش است تا سهم ‍۱۰ درصدی‌اش در بازار فعلی نمایشگرهای اولد را تا سال ۲۰۲۰ به ۴۰ درصد افزایش دهد. چنین جاه‌طلبی موجب شدت گرفتن رقابت میان ال‌جی و رقیب هم‌وطن‌اش،سامسونگ خواهد شد که در حال حاضر بیشینه‌ی بازار نمایشگرهای اولد را در اختیار دارد. در حوزه‌ی خودرو نیز احتمال می‌رود شاهد استفاده از نمایشگرهای اولد سامسونگ در محصولات BMW باشیم. یکی از مقامات رسمی مرسدس بنز در ماه ژانویه در جریان نمایشگاه CES اعلام کرد:

خودروی خودران ویمو 1 1 - نمایشگرهای اولد ال‌جی مرسدس بنز تا سال ۲۰۲۰

ما در حال نشان دادن واکنشی آینده‌نگرانه به تقاضای مشتریان برای نمایشگرهایی با رنگ‌های بهتر و شفاف‌تر هستیم.

احساس می‌شود که پنل‌های اولد کیفیت تصویر بالاتری دارند و زیبایی محیط داخلی خودرو را افزایش می‌دهند.

واحد تولید نمایشگر ال‌جی موسوم به ال‌جی دیسپلی برای مدت‌ها مشغول ساخت پنل‌های اولد در ابعاد بزرگ جهت استفاده در تلویزیون‌ها بوده و تا کنون تلاش چشم‌گیری در زمینه‌ی ارائه‌ی صفحات اولد کوچک نداشته است. هرچند ال‌جی در برخی از گوشی‌های ساخت خود از نمایشگر اولد استفاده کرده و وظیفه‌ی تامین نمایشگر اولد ساعت هوشمند اپل را نیز برعهده دارد؛ اما در زمینه‌ی کنترل کیفیت با برخی انتقادها روبه‌رو است. برای مثال می‌توان به مشکلاتی همچون به‌هم ریختگی رنگ مشکی در شرایط نور کم، معضل Burn-in (کم نور شدن موضعی برخی از دیودها) و تغییر رنگ‌ها به سمت رنگ آبی در زوایای تند اشاره کرد.

4586d7b8 b771 41b2 8d70 5908585dba15 - نمایشگرهای اولد ال‌جی مرسدس بنز تا سال ۲۰۲۰

البته این مشکلات تنها مربوط به پنل‌های اولد ساخت ال‌جی نیستند؛ اما احساس می‌شود که این پنل‌ها را نمی‌توان با پنل‌های تولید شده توسط سامسونگ مقایسه کرد. شایان ذکر است که یکی از نگرانی‌های اصلی در زمینه‌ی استفاده از نمایشگرهای اولد در صنایع خودروسازی، مشکل Burn-in است؛ چرا که این مشکل در نتیجه‌ی نمایش تصاویر ثابت برای مدت‌های طولانی روی صفحات نمایشگر رخ می‌دهد، چیزی که در خودروها کاملا رایج است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.