شورولت کوروت C8 2020 پر شتاب تر از 10سوپر اسپرت دیگر

مقدمه؛

سالهاست که خودرو ها برای نشان دادن توانایی خود سعی میکنند که ۰-۱۰۰ کیلومتر را در کمترین زمان ممکن طی کنند. در سال ۱۹۴۹ ماشین اسپرت کورتیس(Kurtis sport car) موفق شد با ثبت زمان ۱۵.۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. امروزه بسیاری از خودروها میتوانند از مانع ۰-۱۰۰ کیلومتر را زیر۳ ثانیه طی کنند. شورولت کوروتC8  ۲۰۲۰ نیز از جمله این خودروها می باشد که امسال به جمع آنها پیوسته است.

2020 corvette reveal gal ext 12 - شورولت کوروت C8 2020 پر شتاب تر از 10سوپر اسپرت دیگر

همانطور که پیشتر نیز به آن پرداختیم کوروت C8 2020 یک خودروی زیر ۱۰۰.۰۰۰ دلار است که موتور آن در وسط قرار داشته و با استفاده از سوپرشارژر توانسته ۰-۱۰۰ کیلومتر را در ۲.۸ ثانیه طی کند. حالا به سراغ بررسی آن ۱۰ خودروی گرانتر میرویم!

پورشه ۹۱۱ توربو کبرلیوت ۲۰۱۷(۲.۹ ثانیه و قیمت:۱۷۹.۹۶۵ دلار)

2017 Porsche 911 Turbo Cabriolet front three quarter in motion 03 - شورولت کوروت C8 2020 پر شتاب تر از 10سوپر اسپرت دیگر

این پورشه تمام چرخ متحرک،به خاطر شکستن رکورد ۰-۱۰۰ کیلومتر بسیار مشهور است. موتور این پورشه با شش سیلندر و دو توربو قادر به تولید ۵۴۰ اسب بخار و ۴۸۶ فوت بر متر گشتاور است. هردوی این ارقام از کوروت بیشتر است،با احترام.

مکلارن سنا ۲۰۱۹(۲.۹ ثانیه و ۹۸۲.۸۱۶ دلار)

2019 McLaren Senna front three quarter in motion 1 3 - شورولت کوروت C8 2020 پر شتاب تر از 10سوپر اسپرت دیگر

شما فکر میکنید که با وزن بسیار کم و قدرت بسیار زیاد، سنا قادر به شکست کوروت در چالش صفر تا صد است،ولی در اشتباهید. سنا قادر است یک چهارم مایل را در ۱۰.۱ ثانیه طی کند ولی مطمئنا در ۰-۱۰۰ کیلومتر از کوروت شکست می خورد.

نیسان GT-R Nismo 2015 (2.9 ثانیه و ۱۵۱.۸۷۰ دلار)

2015 Nissan GT R Nismo rear three quarter in motion1 - شورولت کوروت C8 2020 پر شتاب تر از 10سوپر اسپرت دیگر

هنگامی که نیسان R35 توانست این رکورد را بزند همه او را به عنوان قاتل سوپر اسپورت ها شناخته اند. نیسان جی تی آر نیسمو برای اولین بار در ۲۰۱۵ وارد ایالات متحده شد تا با تقویتی باور نکردنی که وزن کمتر، قدرت بیشتر و ایرودینامیک تر به خط شکستن رکورد وارد شود. ولی هنوز وزن آن بیش از ۴۰۰۰ پوند است. با این حال توانست ۰-۱۰۰ کیلومتر را زیر ۳ ثانیه طی کند.

مکلارن۶۰۰LT2019 (2.9 ثانیه و قیمت ۲۴۲.۵۰۰ دلار)

2019 McLaren 600LT Spider 69 - شورولت کوروت C8 2020 پر شتاب تر از 10سوپر اسپرت دیگر

مکلارن ۶۰۰ ال تی، سبک تر، سواری خشکتر و سریعترین ورژن کمپانی است که سوپر اسپرا تولید میکند. این خودرو ۲۵% همان ۵۷۰s است که ارتقاء یافته و تبدیل به شیطانی شده که ۰-۱۰۰ کیلومتر را ۲.۹ ثانیه طی می کند.

لامبورگینی آوانتادور ۲۰۱۲ (۲.۹ ثانیه و قیمت ۳۹۳.۶۹۵ دلار)

2012 lamborghini aventador LP 700 4 front three quarters - شورولت کوروت C8 2020 پر شتاب تر از 10سوپر اسپرت دیگر

اکنون آوانتادور وارد هشت سالگی خود شده است. ولی غرش ۶۹۱ اسب بخاری از موتور ۱۲ سیلندر خورجینی،همچنان شما را به مسابقه دادن وا میدارد. امروز کوروت با موتور وسط و عمری که تازه شروع شده یک تهدید برای آوانتادور سالخورده محصوب می شود. زیرا آوانتادور یک بی رقیب در نوبرگرینگ است اما باید دید عملکرد کوروت C8 در این پیست چطور است.

پورشه ۹۱۱GT3 RS  ۲۰۱۹ (۳.۰ ثانیه و ۲۲۵.۹۴۰ دلار)

2019 Porsche 911 GT3 RS Weissach package rear three quarter in motion 02 - شورولت کوروت C8 2020 پر شتاب تر از 10سوپر اسپرت دیگر

موتور شش سیلندر تخت با حجم ۴.۰ لیتر در قلب ۹۱۱ جی تی ۳ توانایی رساندن عقربه به ۹.۰۰۰ دور بر دقیقه را دارد. همین موتور قادر به تولید ۵۲۰ اسب بخار است. پورشه با همین موتور قادر به زدن رکورد۰-۱۰۰ در ۳.۰ ثانیه شده است.

 مکلارن۶۷۵LT 2016 (3.0 ثانیه و ۳۹۹.۲۷۱ دلار)

2016 McLaren 675LT homepage - شورولت کوروت C8 2020 پر شتاب تر از 10سوپر اسپرت دیگر

یکی دیگر که ما را سورپرایز میکند. این مکلارن با ۱۸۰ اسب بخار بیشتر نسبت به کوروتC8 جدید و وزن کمتر از ۳۰۰۰ پوند، ولی مبلغ ۳۵۰.۰۰۰ دلار تقریبا ۵ برابر بیشتر از کوروت است اما از نظر فنی این کوروت است که ۶۷۵ را به چالش میکشد.

فراری ۴۵۸ ایتالیا ۲۰۱۰ (۳.۰ ثانیه و قیمت ۲۸۷.۶۵۴ دلار)

2010 Ferrari 458 Italia side view in motion.jpeg 1 - شورولت کوروت C8 2020 پر شتاب تر از 10سوپر اسپرت دیگر

فراری ۴۵۸ و کوروت اکنون نقاط مشترک زیادی دارند. موتورهای ۸ سیلندر خورجینی که در وسط قرار گرفته است به همراه کلاچ دوگانه و قابلیت حمل دو سرنشین نقا مشترکی است که برای این دو تعریف شده است. با این تفاوت که کوروت ۰-۱۰۰ را در ۲.۸ ثانیه و فراری در ۳.۰ ثانیه میپیماید.

فورد GT 2017 (3.0 ثانیه و قیمت ۴۵۳.۷۵۰ دلار)

2017 Ford GT rear three quarter in motion - شورولت کوروت C8 2020 پر شتاب تر از 10سوپر اسپرت دیگر

برای کوروت با رکورد ۲.۸ ثانیه با یک ششم قیمت فورد یک سربلندی است که فورد GT را حداقل در این رکورد شرمگین کند. با این اوضاع توپ در میدان فورد است تا پاسخ این ادعا را دهد.

دوج چلنجر SRT هلکت ردآی(redeye)- (3.8 ثانیه و قیمت ۹۱.۷۴۰ دلار)

2019 Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye front in motion 2 - شورولت کوروت C8 2020 پر شتاب تر از 10سوپر اسپرت دیگر

خروجی ۷۹۷ اسب بخاری چلنجر هلکت-۹۰ اسب بیشتر از مدل معمولی- این شیطان با تمام عریضی و طویلی خود در تست ها رکورد ۳.۸ ثانیه را به ثمر رسانده که به نسبت ضعیف است ولی قیمت معقولانه تر نسبت به سایر رقبا نقطه عطف این خودرو است.

با این اوصاف سوپر اسپرت ها کار سختی را دارند ت حداقل در مقابل دیدگان مردم از حیثیت خود دفاع کنند. امیدوارم بتوانند زیرا این رقابت را هیجان انگیز تر و جذاب تر میکند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.