بازار خودروی داخلی و اخرین قیمت ها

بازار خودروی کشور در شرایطی از اوایل مهرماه با روند صعودی قیمت‌ها مواجه بود که در هفته جاری، حباب قیمتی بسیاری از محصولات تخلیه و بازار به ثبات نسبی رسیده است.

در  اوایل مهر قیمت بسیاری از محصولات خودروسازان به یکباره افزایش و بازار با نوساناتی همراه شد. روند افزایشی قیمت‌ها در شرایطی اتفاق افتاد که دیگر بازارها همچون سکه و ارز طبق روال یک ماه گذشته در آرامش بودند و تغییر و تحول قیمتی چندانی نداشتند.

آنچه مشخص است بازار خودرو طی رویه یک‌سال گذشته با تاثیرپذیری از دو بازار سکه و ارز با نوسان همراه می‌شد به‌طوری‌که با هر تغییری در نرخ ارز و سکه قیمت‌ها در بازار خودرو نیز با تحولاتی همراه می‌شد. ریشه این موضوع نیز تا حدودی به سرمایه‌گذاری دلالان در بازار خودرو مرتبط بود.

اما با افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو از اوایل مهر، گمانه‌زنی‌هایی در مورد این اتفاق مطرح شد، چرا که در شهریورماه همزمان با افزایش تولید، حباب قیمتی بسیاری از محصولات خودروسازان تخلیه شده بود و بازار به ثبات نسبی رسید.

کاهش قیمت‌ها تا اوایل مهر روند خود را حفظ کرده بود این در شرایطی است که بعد از آن قیمت بسیاری از خودروهای تولیدی خودروسازان با افزایش ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی همراه شد. در مورد دلایل افزایش قیمت با توجه به عرضه مناسب خودروها از سوی خودروسازان بسیاری از فعالان بازار اظهار بی‌اطلاعی ‌کردند.

در این زمینه اما برخی دیگر از فعالان بازار از جمله سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو این امر را نتیجه مدیریت دوباره بازار توسط خودروسازان خواندند و تاکید داشتند که روند افزایشی قیمت‌ها به دلیل کاهش عرضه و کند شدن مراحل صدور فاکتور از سوی تولید‌کنندگان رخ داده است.

از نکات قابل توجه این هفته در بازار خودرو میتوان به نوسان ۱۰ میلیونی سراتو مونتاژی اشاره کرد، به صورتی که این خودرو در اوایل هفته حدود ۱۰ میلیون تومان رشد کرد اما در میانه هفته با تخلیه حباب قیمتی، مجدد به قیمت قبلی خود بازگشت.

 

جدیدترین قیمت خودروهای داخلی

 

خودرو قیمت ۱۸ مهر قیمت ۲۵ مهر
پراید ۱۳۱ ۴۲,۸۰۰,۰۰۰ ۴۳,۳۰۰,۰۰۰
پراید ۱۱۱ ۴۶,۸۰۰,۰۰۰ ۴۶,۶۰۰,۰۰۰
چانگان (۹۷) ۱۶۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰
چانگان (۹۸) ۱۷۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۷۴,۰۰۰,۰۰۰
تیبا صندوقدار ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵۰,۳۰۰,۰۰۰
تیبا۲ ۵۴,۰۰۰,۰۰۰ ۵۶,۰۰۰,۰۰۰
ساینا (رینگ فولادی) ۵۴,۵۰۰,۰۰۰ ۵۷,۰۰۰,۰۰۰
آریو اتوماتیک (۹۷) ۱۱۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۷,۰۰۰,۰۰۰
آریو اتوماتیک (۹۸) ۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۲,۰۰۰,۰۰۰
سراتو ۲۰۰۰ (۹۷) ۲۶۴,۰۰۰,۰۰۰ ۲۶۷,۰۰۰,۰۰۰
سراتو ۲۰۰۰ (۹۸) ۲۸۱,۵۰۰,۰۰۰ ۲۸۲,۰۰۰,۰۰۰
ساندرو اتوماتیک ۱۶۸,۰۰۰,۰۰۰ ۱۷۲,۰۰۰,۰۰۰
استپ وی اتوماتیک ۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸۳,۰۰۰,۰۰۰
ال ۹۰ (با رینگ) ۱۲۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تندر پلاس اتوماتیک (با رینگ) ۱۶۳,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۳,۰۰۰,۰۰۰
رانا ۷۷,۰۰۰,۰۰۰ ۷۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۴۰۵ SLX ۸۲,۶۰۰,۰۰۰ ۸۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX ۷۳,۰۰۰,۰۰۰ ۷۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX دوگانه ۷۷,۵۰۰,۰۰۰ ۷۸,۰۰۰,۰۰۰
سمند LX ۷۷,۰۰۰,۰۰۰ ۷۷,۳۰۰,۰۰۰
سمند EF7 بنزینی ۸۶,۰۰۰,۰۰۰ ۸۶,۰۰۰,۰۰۰
سمند دوگانه‌سوز (۱۶) ۹۳,۰۰۰,۰۰۰ ۹۲,۵۰۰,۰۰۰
پارس بنزینی ۹۱,۷۰۰,۰۰۰ ۹۲,۰۰۰,۰۰۰
پارس دوگانه‌سوز ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹۹,۰۰۰,۰۰۰
پارس LX کلاس ۱۸ ۱۰۴,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پارس LX اتوماتیک (با رینگ) ۱۳۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۰۸ (۹۷) ۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰ ۲۸۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۰۸ (۹۸) ۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اچ سی کراس (بدون رینگ) ۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۱,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۷۸,۰۰۰,۰۰۰ ۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) ۹۳,۳۰۰,۰۰۰ ۹۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار (ساده) ۹۲,۹۰۰,۰۰۰ ۹۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک (با رینگ) ۱۵۸,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده‌ای (بدون رینگ و کروز) ۱۲۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۷ صندوقدار (بدون رینگ) ۱۴۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا (با رینگ و کروز) ۱۳۶,۵۰۰,۰۰۰ ۱۱۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس (بدون سانروف) ۱۲۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو ۱۶۴,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰
هایما S5 توربو ۲۴۱,۰۰۰,۰۰۰ ۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما S7 توربو ۲۷۱,۰۰۰,۰۰۰ ۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بسترن B30 ۱۶۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا۳ (۹۷) ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا۳ (۹۸) ۳۵۷,۰۰۰,۰۰۰ ۳۷۲,۰۰۰,۰۰۰
هاوال اچ۲ (۹۷) ۲۶۴,۰۰۰,۰۰۰ ۲۶۷,۰۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک (۹۷) ۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۷۶,۰۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک (۹۸) ۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸۴,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک (۹۷) ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک (۹۸) ۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ویتارا کلاس ۱۰ (۹۷) ۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ویتارا کلاس ۱۰ ۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰

 

منبع: resaneh7

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.