بهترین شاسی بلندهای آفرودی نیسان تا امروز

(بهترین ۴*۴ های نیسان)

شاید اسم نیسان،هنگامی که صحبت از آفرود می شود اول نیاید،ولی مطمئنا در ادامه حتما پای شاسی بلند های نیسان به ماجرا باز می شود. این کمپانی همیشه با ساختن شاسی بلند های آفرودی جزء یکی از انتخاب های آفرود بازها بوده است. نیسان با ساختن چندین خودروی شاسی بلند ۴*۴ توانسته توانایی های بیراهه نوردی خود را به رخ همگان بکشد.

002 nissan suv - بهترین شاسی بلندهای آفرودی نیسان تا امروز

۷۰ سال است که نیسان توانسته در میان شاسی بلندهای آفرودی  باشد و محصولاتی از قبیل پاترول،آرمادا و پسفایندر را تحویل دهد. در ادامه به بررسی بهترین محصولات SUV 4*4 میپردازیم؛

نیسان پسفایندر ۱۹۸۶-۱۹۹۵(WD21)؛

004 nissan suv - بهترین شاسی بلندهای آفرودی نیسان تا امروز

با اون چرخهای بزرگ و چسبنده به سطح و یک بدنه بزرگ و عضلانی،وسوسه آفرود را به جان همه می اندازد. موتور۳.۰ لیتری که توسط یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته دستی نیرو را به چرخها منتقل میکند جزء بهترین ها در سال های ۱۹۹۰بود. دو دیفرانسیل به همراه بسیاری از امکانات که توسط کمپانی در آن تعبیه شده است. نیسان برای اولین بار این خودرو را در آمریکای شمالی عرضه و شاهد استقبال خوبی نیز بود.

در نسل دوم پسفایندر نیز با ارتقاء نسل قبلی همراه بود. هم از نظر ظاهری و بدنه و هم فنی. موتور ۶سیلندر خورجینی با ۳.۳ لیتر حجم با گیربکس نسل قبل میتوانست چیزی کمتر از ۲۰۰ پوند-فوت گشتاور تولید کند. نسل دوم هم جزء بهترین های ۴*۴ دنیا بود.

005 nissan suv - بهترین شاسی بلندهای آفرودی نیسان تا امروز

نسل سوم پسفایندر هم با تکامل فراوانی روبه رو بودکه آن را برای یک سفر آفرود کاملا مناسب کرده بود. آپشن در انتخاب موتور و تقویت های بروز و آپشن های الکترونیکی که شما را وسوسه میکند با این نیسان آفرودی دلی به کوه و بیابان بزنید. موتور ۳.۳ لیتری و ۶ سیلندر در انتخاب اول، و ۴.۰ لیتری شش سیلندر خورجینی که ۲۶۶ اسب بخار نیرو و ۲۸۸ پوند-فوت گشتاوری تولید میکنند. همچنین موتور۵.۷ لیتری و هشت سیلندر خورجینی نیز برای رقابت با رقیب سنتی،تویوتا لندکروزر،دارد که میتواند،۳۱۰ اسب بخار نیرو تولید و ۳۸۸ پوند-فوت گشتاور تولید کند.

006 nissan suv - بهترین شاسی بلندهای آفرودی نیسان تا امروز

نیسان X-terra4*4؛

007 nissan suv - بهترین شاسی بلندهای آفرودی نیسان تا امروز

یک قدم عقب تر از پسفایندر و برای بودجه های کمتر نیسان تصمیم به ساخت X-terra گرفت. موتور۳.۳ لیتری و شش سیلندر و دو دیفرانسیل که تا سال ۲۰۰۲ تولید میشد. موتور خودرو ۲۱۰ اسب بخار نیرو و ۲۴۶پوند فوت گشتاور تولید میکند.

نسل دومX-terra  نیز در سال ۲۰۰۵-۲۰۱۳ تولید شد که در ایران نیز با نام رونیز با استقبال فراوان روبه رو شد. نیسان X-terra آفرودی با دو موتور ۳.۳ و۴.۰ لیتری و شش سیلندر با ۲۶۰ اسب و گیربکس ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک که دارای اکسل دانا۴۴ نیز بودند با استقبال خوبی روبه رو شدند،هرچند که قدرت سایر SUV های آفرودی ۴*۴ نیسان را نداشت.

008 nissan suv - بهترین شاسی بلندهای آفرودی نیسان تا امروز

نیسان آرمادا ۴*۴؛

009 nissan suv - بهترین شاسی بلندهای آفرودی نیسان تا امروز

نسل اول از ۲۰۰۴-۲۰۱۶(WA60) و نسل دوم ۲۰۱۷ تا کنون(Y62).

003 nissan suv - بهترین شاسی بلندهای آفرودی نیسان تا امروز

با پیشرفت تکنولوژی SUV های نیسان آفرودی نیز رشد کردند و میدان رقابت را خالی نکردند.Y62 یکی از مدل های SUV از نیسان که به شدت علاقه مند داشته و سرشار از تکنولوژی است. موتور ۵.۶ لیتری و هشت سیلندر خورجینی که هیچ زمینی را مانع نمیبیند و به همراه تکنولوژی ژاپنی این توانایی را در خود میبیند که در عین لوکس بودن و شهری کوه و دشت و بیابان را در نوردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.