ایمن ترین خودروی جهان + عکس

ایمن ترین خودروی جهان + عکس

خودرو تشریفاتی یا خودرو شرکتی یا خودرو عملیاتی به خودرویی گفته می‌شود که دارای سایز بزرگی بوده و با توجه به ویژگی‌های لوکس بودنش اغلب برای مصارف تجاری و حمل مقامات حکومتی و مراسم تشریفات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حجم موتور اینگونه خودروها اغلب بین محدوده ۲ تا ۳٫۵ لیتر می‌باشد که بیشتر از اغلب خودروهای خانوادگی بوده است.

images 1 - ایمن ترین خودروی جهان + عکس
ایمن ترین خودروی جهان + عکس

حفاظت از جان اشخاص اول مملکت یا خانواده‌های آنها یکی از اولویت‌های هر سیستم محافظتی و اطلاعاتی است. این پدیده وقتی شکل حساس‌تری به خود می‌گیرد که این افراد قصد عبور از محل‌‌های عمومی مانند خیابان‌ها را داشته باشند.

خودروی تشریفاتی رئیس جمهور آمریکا یکی از ایمن‌ترین‌ فضاهای سرپوشیده در کل دنیا است. برای این خودرو انبوهی از سیستم‌های ایمنی و حفاظتی در نظر گرفته شده است.

این محصول جنرال موتورز به دلیل متعلقات محافظتی که روی خود دارد به وزنی معادل ۶ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم رسیده است. درست به همین خاطر است که مصرف سوخت آن به رقم باورنکردنی ۶۳.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیده است.

ضخامت هر کدام از شیشه‌های این خودرو ۱۲.۷ سانتی‌متر است. این شیشه‌ها تا انتها پایین نمی‌آیند. درواقع، پنجره راننده خودرو، فقط ۷ سانتیمتر پایین می‌آید و مخزن سوخت آن ضد انفجار و چکه است. برای مقابله با تهدیدهای غیرمنتظره، تجهیزات شلیک گاز اشک‌آور و تولید دود برای این خودرو فراهم شده است؛ افزون بر این، یک مخزن اکسیژن اضطراری نیز در آن جاسازی شده است.

47064 799 - ایمن ترین خودروی جهان + عکس
ایمن ترین خودروی جهان + عکس

درون درب‌ها نمونه‌ای از خون اوباما نیز برای مواقع ضروری قرار گرفته است. کادیلاک فوق تقریباً ضد هر گلوله‌ای است. حتی گفته شده در برابر راکت‌‌ها و موشک‌های سبک نیز مقاومت می‌کند.

ضخامت بدنه این خودروی ضد گلوله ۱۰۰ میلیمتر با چرخ‌های ضدپنچری ا‌ست. درهای این خودرو به سنگینی درهای یک بوئینگ ۷۵۷ است.

با درزگیری کامل بدنه در حملات شیمیایی نیز ایمن نشان می‌دهد. شیشه های خودرو، تنها به اندازه‌ای باز و بسته می‌شوند که راننده بتواند نامه و مدارک را از آن رد و بدل کند.

فقط ۱۲ دستگاه از این خودرو ساخته شده که قیمت هر نمونه آن ۱.۵ میلیون دلار است. البتهاین خودرو به افراد عادی فروخته نمی‌شود.

20131022111702 000 - ایمن ترین خودروی جهان + عکس
ایمن ترین خودروی جهان + عکس

توضیحات:

۱ ـ مخزن سوخت: این بخش به صورتی تقویت شده و جوش داده شده که به دلیل قرارگیری مواد آتش‌زا در درون (بنزین) در برابر ضربه و صدمه مقاومت می‌کند.

۲ ـ ردیف صندلی‌های عقب: در این بخش، چهار صندلی با پارتیشن شیشه‌ای از ردیف جلو جدا شده‌اند و تنها رییس‌جمهور می‌تواند با فشردن کلید مخصوص، شیشه را پایین آورد.

۳ ـ درهای ضد گلوله کادیلاک لیموزین ۲۰ سانتی متر ضخامت.

۴ ـ راننده خودروی شماره یک ایالات متحده که توسط سازمان cia دوره‌های خاصی گذرانده است.

۵ ـ شیشه راننده تنها ۷ سانتی متر باز می‌شود تا راننده بتواند برای پرداخت عوارض ـ که حتی برای رئیس‌جمهور استثنا قایل نمی‌شود ـ و مکالمه با گاردی‌های ویژه اقدام کند.

۶ ـ بدنه ترکیبی از استیل، آلومینیوم و تیتانیوم و سرامیک.

۷ ـ کابین راننده: در این بخش همه چیز استاندارد است.

۸ ـ صندوق بار: نگهدارنده مخزن اکسیژن و سیستم خاموش کردن آتش خودکار.

۹- امکانات و قیمت: بها؛ ۳۰۰ هزار پوند/ پیشرانه ۶٫۵ لیتری دیزل / حداکثر سرعت: ۹۶ کیلومتر.

۱۰ ـ صندلی عقب: امکان استفاده از لپ تاپ، رایانه wi-fi، تلفن با قابلیت اتصال به ماهواره و خط ویژه رئیس‌جمهور برای برقراری تماس با پنتاگون.

۱۱ ـ لوازم دفاعی: اسلحه دید در شب و دوربرد به همراه گاز اشک‌آور و کیسه خون گروه خونی رئیس‌جمهور.

۱۲ ـ شاسی برگرفته از استیل تقویت شده با ضخامت ۱۲٫۷ سانتی متر.

۱۳ ـ تایرها از کولار تقویت شده که پنچر نمی‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.