شورولت Volt مدل 2016 ؛ زیبای دوست داشتنی

شورولت Volt مدل ۲۰۱۶ ؛ زیبای دوست داشتنی

شِورولِت، (به انگلیسی: Chevrolet) شرکت خودروسازی آمریکایی است، که هم‌اکنون نام برند گروهی از خودروهایی می‌باشد، که توسط جنرال موتورز تولید می‌شوند.

این شرکت، در سال ۱۹۱۱ توسط لوئیس شورولت و ویلیام سی. دورانت تاسیس شد. شرکت شورولت در سال ۱۹۱۸ توسط کمپانی جنرال موتورز خریداری گردید.

7438 - شورولت Volt مدل 2016 ؛ زیبای دوست داشتنی
شورولت Volt مدل ۲۰۱۶ ؛ زیبای دوست داشتنی

شورولت در طول سال‌ها فعالیت در صنعت خودروسازی، مدل‌های مشهوری را به بازار خودروی جهان عرضه کرد، که از شناخته شده‌ترین آنها می‌توان به: ایمپالا، کامارو، اکسپرس، ولت، کروز، کلرادو، تاورا، تراکر، بلیزر، ساب‌اوربان، سلبریتی، نوا، لومینا، مونت کارلو، مونتانا، ون، وگا، کاوالیر، کاپریس،کودیاک و کوروت اشاره نمود.

نام اتومبیل‌های این کمپانی، ار نام راننده موفق سوئیسی؛ لوئیس شورولت گرفته شده است. او در سال ۱۸۷۸ در کشور فرانسه زاده شد و بعدها در آنجا به کار در یک کمپانی مورس پرداخته و سپس با برادران خود، بنام‌های آرتور و گاستون تصمیم بر مهاجرت به کانادا گرفت.

وی سپس وارد ایالات متحده گردید. در شهر نیویورک امکان کار بر روی اتومبیل‌ها و کامیون‌های کارخانه ویلیام والتر برای لوئیس فراهم آمد. او سپس شروع به کار در کارخانه‌های متعدد کرد و توانست خود را به‌عنوان یکی از بهترین رانندگان مسابقات نشان دهد و همین امر باعث شد، تا توجه ویلیام سی. دورانت – موسس کمپانی جنرال موتورز – به وی جلب شده و دورانت او را بعنوان راننده جنرال موتورز استخدام کند.

لوئیس شورولت و ویلیام دورانت، اتومبیل جدیدی به سبک اتومبیل‌های فرانسوی طراحی نموده و نام آن را شورولت گذاشتند. در سال ۱۹۱۱ نمونه کلاسیک و شش سیلندر این مدل برای عرضه به بازار ایالات متحده، تولید شد. در سوم نوامبر آن سال، کارخانه شورولت موتور تأسیس شد و ۲٫۹۹۹ دستگاه از این خودرو را، در همان سال تولید کرد.

5574 - شورولت Volt مدل 2016 ؛ زیبای دوست داشتنی
شورولت Volt مدل ۲۰۱۶ ؛ زیبای دوست داشتنی

جنرال موتورز، شورولت ولت ۲۰۱۶ را طراحی شده بر اساس دیدگاه‌های مشتریان می‌داند. البته این چیز عجیبی نیست زیرا ولت نسل اول به‌عنوان یک پیشاهنگ، نیاز به جمع‌آوری بازخوردهای فراوانی از خریداران آن داشت. بدین ترتیب می‌توان امیدوار بود که با اعمال نظرات و خواسته‌های مشتریان، این بار شاهد خودرویی کم نقص و کامل باشیم. نکته جالب اینکه برخی خریداران ولت به دنبال افزایش برد مسافت باتری‌ها بودند و برخی قابلیت‌های دینامیکی بهتری را طلب می‌کردند. جمع نمودن این دو ویژگی کار مشکلی بود اما شورولت سعی کرده تا به هر دو هدف دست یابد.

3865 - شورولت Volt مدل 2016 ؛ زیبای دوست داشتنی
شورولت Volt مدل ۲۰۱۶ ؛ زیبای دوست داشتنی

جنرال موتورز در ساختار سلولی باتری‌ها تجدیدنظر کرده تا ظرفیت ذخیره‌سازی را تا ۲۰ درصد افزایش دهد. این در حالی است که تعداد کل سلول‌ها از ۲۸۸ به ۱۹۲ سلول کاهش یافته و ۱۰ کیلوگرم نیز از وزن باتری‌ها کم شده است. در حال حاضر باتری‌ها قادر به ذخیره ۱۸.۴ کیلووات ساعت در برابر ۱۷.۱ کیلووات سابق می‌باشند. ساختار چیدمان باتری‌ها هنوز به شکل T سابق است اما نقطه ثقل آن پایین‌تر آمده است.

8386 - شورولت Volt مدل 2016 ؛ زیبای دوست داشتنی
شورولت Volt مدل ۲۰۱۶ ؛ زیبای دوست داشتنی

پیشرفت در تکنولوژی باتری‌ها باعث شده تا برد مسافت خودروی ولت با تکیه صرف بر نیروی الکتریکی و در حالت برقی به ۸۰.۵ کیلومتر برسد. درحالی‌که ولت قدیمی با هر بار شارژ کامل باتری‌ها تنها ۵۶.۳ کیلومتر برد داشتند. اگر بنزین باک سوخت و موتور درون‌سوز را نیز در نظر بگیریم، برد خودرو به ۶۴۴ کیلومتر می‌رسد و این یعنی مصرف سوختی به اندازه ۲.۳۱ لیتر در هر صد کیلومتر.

21190 - شورولت Volt مدل 2016 ؛ زیبای دوست داشتنی
شورولت Volt مدل ۲۰۱۶ ؛ زیبای دوست داشتنی

شورولت Volt مدل ۲۰۱۶ با قیمت ۳۳۹۹۵ دلار عرضه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.