بررسی تخصصی خودروی پژو 308 مدل 2015

Peugeot 308 SW GT 2015 6 - بررسی تخصصی خودروی پژو 308 مدل 2015

درست سال ۲۰۱۴ بود که  پژو ۳۰۸ جدید وارد بازار شد، که به نظر من میتونست شروع یک رقابت جالب باشه بین  پژو  با فولکس گلف و یا حتی خودرویی مثل فورد فوکوس . این رقابت را بخصوص در بخش طراحی ۳۰۸ که واقعا  از رقبای خود جلو زده بود و به سمت طراحی مدرن رفته بود بیش از هر چیزی میشد دید.اما نسل جدید پژو ۳۰۸ از طراحی  بینابین پژو  ۲۰۸ و پژو   ۵۰۸ بهره می برد. طراحی این خودرو نسبت به پژو ۳۰۸ قبلی بسیار انقلابی و جهش وار به نظر می‌آیند. اتاق این خودرو که  با فضایی داخلی همچون کابین خلبان و با توجه ویژه به ارگونومی، طراحی شده است. پژو سابقه خوبی در خارج کردن دیگر رقبای اروپایی خود از دور رقابت برای کسب عنوان بهترین خودروی سال دارد که این اتفاق دوباره در سال گذشته در مورد جدیدترین هاچ‌بک این شرکت تکرار شد تا حتی آلمان ها نیز نتوانند با انواع مدل‌های مختلف خود در مقابل هنرنمایی شیر فرانسوی مقاومت کنند. مدل ۲۰۱۵ این خودرو چندی است که در بازارهای مختلف حضوردارد که در ادامه نگاهی اجمالی به آن خواهیم داشت.بهر حال این شرکت همیشه ایده های خوبی را دارا بوده و ما سعی بر این کردیم تا در این بررسی به نقات ضعف و قوت این خودرو بپردازیم پس همراه ما باشید

[review]

  نکات مثبت  پژو ۳۰۸

  •  طراحی شیک و جذاب
  • دارای ابعاد بزرگ به عنوان یک هاچبک
  • کابین با کیفیت
  • پیشرانه های ارتقا یافته
  • ورود سر و صدای کم به داخل اتاق
  • فرمان پذیری خوب و کارکرد نرم خودرو
  • دارای ارتباط سرعت بالای اینترنتی
  • چراغ های جلو مجهز به ال ایی دی

 نکات منفی پژو ۳۰۸

  • قیمت لاتر در مقایسه با دیگر رقبا
  • سطح کمتر تجهیزات
  • عملکرد نه چندان مطلوب سیستم تعلیق عقب در دست اندازها
  • سیستم روشن-خاموش با تاخیر در عملکرد
  • کندی حرکت در حالت عادی

شرح مختصری از تاریخچه  پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۱۵

پژو ۳۰۸ از سال ۲۰۰۷ تاکنون در بازار حضور دارد و پژو برخالف قبل که مدل های جدید را با یک شماره ارتقا در سیستم نام گذاری معرفی می‌کند، نسل دوم این هاچ بک را همچنان با نام ۳۰۸ میشناسد تا تغییرات مورد نیاز را تنها در ساختار و بخشهای فنی آن اعمال کرده باشد. این خودرو بر روی پلتفرم جدید گروه پژو- سیتروئن که با کد EMP2 شناخته می شود شکل گرفته تا جایگاه خود را از سنگین ترین خودروی این کلاس به سبک‌ترین و راحت ترین مدل با وزن ۱۰۹۰کیلوگرمی ارتقا دهد. کیفیت سواری و قابلیت های فنی پژو ۳۰۸ جدید به لطف استفاده آن از این پلتفرم در مقایسه با نسل پیشین آن به مقدار قابل توجهی افزایش یافته که بخش عمده این تغییرات را باید در تخصص اصلی پژو یعنی سیستم تعلیق و فرمان مشاهده کرد که کیفیت سواری کلی خودرو را در سطح بالاتری از رقبا قرار داده هر چند که هنوز هم در بخش عقب این سیستم دارای برخی نواقص و ضعف هاست. جدا از قابلیت های فنی این سازه منحصر به فرد، EMP2 یکی از اصلی ترین نقش ها را در کاهش ۱۴۰ کیلوگرمی وزن مدل جدید ۳۰۸ در مقایسه با مدل پیشین آن دارد تا استفاده از مواد سبک وزن در آن محسوس تر باشد. برای مقایسه بهتر وزن بسیار کم این خودرو کافی است نگاهی به وزن ۱۲۰۹ کیلوگرمی فولکس واگن گلف و حتی مدل کوچک‌تر پولو با وزن ۱۱۲۱ کیلو داشته باشیم.

New Peugeot 308 side - بررسی تخصصی خودروی پژو 308 مدل 2015

البته این وزن کم با وجود پیشرانه سه سیلندر ۱.۲لیتری مجهز به توربوشارژر این خودرو که قادر به تولید ۱۲۹ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۷۵۰ دور در دقیقه است، بیشتر به چشم می آید چرا که اصلی ترین رقیب آن یعنی گلف با پیشرانه چهار سیلندر ۱.۴لیتری توربو دارای قدرتی برابر با ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر است. همین وزن کمتر باعث شده تا پژو ۳۰۸ در مدل پایه ۴.۶ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر مصرف بنزین داشته باشد که این مقدار برای گلف برابر ۵.۷ لیتر است. برتری ۳۰۸ در مقابل گلف همچنان ادامه دارد چرا که پژو ابعاد این هاچ بک را اندکی بزرگتر از نسل پیشین در نظر گرفته و با طولی برابر با ۴.۲۵متر دارای بهترین فضای کایبن و همچنین وسیع ترین صندوق عقب با ۴۳۵ لیتر در میان خودروهای دیگر این کلاس است و گلف با طول بیشتر ۴.۳۵متر تنها فضای بار ۳۸۰لیتری را در اختیار دارد.peugeot puretech engine 308 - بررسی تخصصی خودروی پژو 308 مدل 2015

مدل مورد بررسی دارای پیشرانه ۱.۲لیتری مدل پایه ولی سطح بسیار بیشتری از تجهیزات بوده که با نام آلور (Allure) شناخته میشود تا در مجموع قیمت آن را از ۲۲ هزار دلار به ۳۰ هزار دلار استرالیا افزایش دهد. گران ترین مدل ۳۰۸ در مدل هاچ بک دارای همین مشخصات ولی مجهز به پیشرانه دولیتری توربو دیزل به قدرت ۱۴۷ اسب بخار است که نیازمند پرداخت رقمی نزدیک به ۳۵ هزار دلار  است. البته پژو اعلام کرده که مدل های مجهزتر و البته گران قیمتتری (به خصوص مدل جیتی) در سه ماهه دوم سال جاری در فهرست فروش این شرکت قرار خواهند گرفت.

1car.ir Peugeot 308 SW9 - بررسی تخصصی خودروی پژو 308 مدل 2015
Peugeot-308

امکانات رفاهی و ایمنی  پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۱۵

برای یک خودروی هاچ بک شهری با چنین قیمتی طبیعتا افراد انتظار تجهیزات رفاهی و ایمنی زیادی دارند، ولی در ۳۰۸ جدید نمی توان به تمام انتظارات جامه عمل پوشاند تا رینگ های ۱۶ اینچی و مه شکن ها با قاب کرومی مهمترین موارد قابل ذکر باشند! از موارد جالب توجه عدم امکان سفارش روکش چرم برای صندلی هاست تا با پرداخت ۳۱۰۰ دلار صندلی های گرم شونده بتوانند اندکی این خلا را جبران کنند. اما در مورد سیستم های جدید به کار رفته در این خودرو شاید مهمترین مورد به چراغ های ال ایی دی جلو مربوط شوند هرچند عدم بهره گیری از دوربین عقب (حسگرهای جلو و عقب وجود دارد) بازهم یک نکته منفی دیگر به حساب می آید. در داخل اتاق با وجود نبود تجهیزات رفاهی زیاد، کیفیت ساخت و پوشش ها کاملا به چشم می آیند و البته باید به صفحه نمایش رنگی بزرگ قرار گرفته در بالای کنسول وسط داشبورد با حافظه داخلی هشت گیگابایتی (۶.۹ گیگ در دسترس) به علاوه سیستم ناوبری اشاره داشت. کار کردن با منوهای مختلف این صفحه نمایش بسیار آسان و سریع است هرچند که انجام تمام تنظیمات سیستم های مختلف صرفا با آن نیاز به عادت دارد. البته برخلاف گلف هیچ دریچه هوایی برای صندلی های عقب در نظر گرفته نشده ولی به اذعان بسیاری از افراد ایزوله بودن اتاق این خودرو بدون شک بهترین در کلاس خود است و کمترین میزان نفوذ صدا به آن وجود دارد.

New Peugeot 308 display - بررسی تخصصی خودروی پژو 308 مدل 2015

سیستم تعلیق به کار رفته در پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۱۵

سیستم تعلیق جدید به کار رفته در نسل دوم ۳۰۸ هرچند که دارای عملکرد کلی خوبی است ولی در صورت پر بودن ظرفیت خودرو و صندوق ضعف این سیستم تازه خود را نشان می دهد که اوج کوبش را می توان در کمک‌های عقب و در عبور از دست اندازها مشاهده کرد. در این بخش شاید پژو نتواند هم سطح با فولکس واگن ظاهر شود، ولی راحتی رانندگی با این خودرو بهتر از گلف است هر چند که برای سواری اسپرت نباید به سراغ آن بروید. پژو ۳۰۸ جدید برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت از حال سکون به ۹.۶ زمان نیاز دارد که در ترافیک‌های شهری رقم بسیار خوبی خواهد بود. گیربکس شش دنده اتوماتیک دارای عملکرد نرمی است ولی در حالت استاندارد و نرمال نباید به دنبال شتاب گیری خوب با آن باشید هر چند با فعال کردن حالت اسپرت عملکرد آن کمی بهتر میشود، ولی دیگر تعویض ها به نرمی قبل نیست. سیستم استارت استاپ در نظر گرفته شده برای این خودرو هم دارای تاخیر است تا آن را در رده بدترین های این کلاس قرار دهد تا فعال نکردن آن بهتر از فعال بودنش باشد!

2015 Peugeot 308 GT live in Paris Motor Show 2014 1 - بررسی تخصصی خودروی پژو 308 مدل 2015

وضعیت خدمات پس از فروش  پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۱۵

در بیشتر بازارها سیتروئن برای مدل های مختلف خود گارانتی شش ساله بدون محدودیت کیلومتر در نظر گرفته ولی پژو همچنان با همان گارانتی سه ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتری به فروش محصولات خود اقدام می‌کند، موردی که احتمالا در آینده ای نزدیک همانند همزاد فرانسوی خود خواهد شد. همچنین در بازارهایی همانند استرالیا، پژو بازاریابی چندان قوی را به کار نگرفته و با عرضه محدودتر، حتی نمیتوان آن را رقیب فولکس گلف به لحاظ فروش دانست تا دست‌یابی به پرفروشان این کلاس یعنی مزدا ۳ و تویوتا کرولا بسیار دشوار باشد.

مشخصات فنی پژو۳۰۸ مدل۲۰۱۵

  • پیشرانه  ۱.۲لیتری
  • سه سیلندر
  • مجهز به سیستم توربو
  • قدرت ۱۲۹ اسب بخار
  • گشتاور  ۲۳۰ نیوتن متر
  • گیربکس شش دنده اتوماتیک
  • شتاب ۹.۶ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت
  • بیشترین سرعت ۲۰۸ کیلومتر در ساعت
  • خروجی گاز کربنیک ۱۱۰ گرم در کیلومتر

تصاویر خودروی  پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۱۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.