تولید خودروی شاسی‌بلند بی‌ام‌و ایکس۴ در روسیه

تولید خودروی شاسی‌بلند بی‌ام‌و ایکس۴ در روسیه

ب ام‌و، (به آلمانی: BMW) که کوتاه شدهٔ عبارت (به آلمانی: Bayerische Motoren Werke) به معنای صنایع موتوری باواریا است، شرکتخودروسازی آلمانی است، که از تولید کنندگان بنام خودروهای لوکس و موتورسیکلت در جهان بشمار می‌آید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخقرار دارد.

120px BMW.svg  - تولید خودروی شاسی‌بلند بی‌ام‌و ایکس۴ در روسیه
تولید خودروی شاسی‌بلند بی‌ام‌و ایکس۴ در روسیه

شرکت بام‌و در سال ۱۹۱۶ توسط فرانتس یوزف پوپ تاسیس شد. این شرکت هم‌اکنون مالک شرکت‌های رولز-رویس موتور کارز و مینی می‌باشد. در سال ۲۰۱۲ ب ام‌و شمار ۱٫۸۶۱٫۸۲۶ دستگاه خودرو تولید کرد و به‌عنوان چهاردهمین خودروساز بزرگ جهان شناخته شد.

امروزه اکثریت سهام شرکت ب ام‌و در اختیار خانواده کواندت قرار دارد (اشتفان کواندت ۱۷٫۴٪ درصد، یوهانا کواندت ۱۶٫۷٪ درصد و سوزان کواندت کلاتن ۱۲٫۶٪ درصد). بخشی از سهام این شرکت نیز در بازار بورس فرانکفورت مبادله می‌شود.

32 6 1024x768 - تولید خودروی شاسی‌بلند بی‌ام‌و ایکس۴ در روسیه
تولید خودروی شاسی‌بلند بی‌ام‌و ایکس۴ در روسیه

شرکت آوتوتور به‌عنوان شریک داخلی بی‌ام‌و این کار را با استفاده از کیت‌هایی که از کارخانه بی‌ام‌و در اسپارتانبورگ آمریکا با کشتی به روسیه منتقل خواهد شد، انجام می‌دهد.

پیش از این نیز شرکت بی‌ام‌و، هفت مدل خودرو را در کارخانه آوتوتور به وسیله همین نوع کیت‌ها تولید کرده بود. قرار است خودروهای ایکس۴ جدید فقط در روسیه فروخته شوند. اوایل ماه میلادی جاری شرکت بی‌ام و اعلام کرده بود که قصد دارد ساخت کارخانه خود در روسیه را به تعویق بیندازد و علت این تصمیم را تردیدهایی اعلام کرد که به‌خاطر بحران اقتصادی در روسیه ایجاد شده است.

از ماه آوریل تاکنون فروش خودروهای صفر در روسیه ۳۸درصد افت کرده و علت آن، این است که مشتری‌ها در شرایط تحریم‌های غرب علیه روسیه از خریدهای بزرگ اجتناب می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.