نیسان جوک R ؛ با عملکردی بالا

نیسان جوک R ؛ با عملکردی بالا 

نیسان شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر یوکوهاما، ژاپن قرار دارد.

ریشه‌های تاسیس این شرکت به زمان راه‌اندازی شرکت خودروسازی داتسون بازمی‌گردد، در پی خریداری شرکت داتسون توسط یوشیسوکه آیکاوا، وی داتسون را در شرکت خوشه‌ای و تازه تاسیس خود، ادغام نمود و شرکت جدید را نیسان نامید.

200px Nissan Logo.svg 6 - نیسان جوک R ؛ با عملکردی بالا
نیسان جوک R ؛ با عملکردی بالا

شرکت نیسان همانند تویوتا و هوندا که به ترتیب شرکت‌های لکسوس و آکورا را در آمریکای شمالی تاسیس کردند، اقدام به راه‌اندازی شرکتاینفینیتی نمود.

از سال ۱۹۹۹ شرکت رنو به یکی از سهامداران اصلی نیسان تبدیل شد، به طوری که تا سال ۲۰۰۸ مالک ۴۴٪ از سهام آن گردید، در مقابل نیسان نیز ۱۵٪ درصد از سهام رنو را در اختیار دارد. هم‌اکنون کارلوس غصن بطور هم‌زمان، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره هر دو شرکت نیسان و رنومی‌باشد و از طریق شرکت رنو-نیسان آلیانس که حاصل مشارکت استراتژیک دو شرکت می‌باشد، سکان رهبری رنو و نیسان را در دست دارد. در سال ۲۰۱۲ نیسان پس از شرکت‌های جنرال موتورز، تویوتا، گروه فولکس‌واگن، هیوندای موتور گروپ و فورد، به‌عنوان ششمین خودروساز بزرگ جهان، شناخته شد.

182 - نیسان جوک R ؛ با عملکردی بالا
نیسان جوک R ؛ با عملکردی بالا
247 - نیسان جوک R ؛ با عملکردی بالا
نیسان جوک R ؛ با عملکردی بالا

کمپانی نیسان، نسخهٔ دوم کراس آور کانسپت جوک R را با عملکردی بالا معرفی کرد.

نسخهٔ دوم این خودرو نسبت به مدل پیشین تغییراتی ظاهری داشته که سپر جلوی فیبر کربنی، ورودی هوای بزرگ‌تر، سپر عقب سبک‌وزن، رکاب‌های فیبر کربنی کناری و دیفیوزر کربنی جدید تعدادی از این تغییرات ظاهری‌اند. چراغ‌های عقب و بیشتر ویژگی‌های دیگر این خودرو مثل گلگیرهای جلو، چراغ‌های جلوی کوچک و بزرگ مانند مدل استاندارد این خودرو طراحی شده‌اند.

341 - نیسان جوک R ؛ با عملکردی بالا
نیسان جوک R ؛ با عملکردی بالا

مهم‌ترین ارتقای این خودرو مربوط به موتور آن است. موتور توربو شش سیلندر و ۳.۸ لیتری نیسان GT-R نیسمو به درون کاپوت نیسان جوک راه‌یافته و باعث شده که این خودرو ۶۰۰ اسب‌بخار نیرو و ۶۵۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تنها ۳.۷ ثانیه زمان نیاز است تا این خودرو از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

533 - نیسان جوک R ؛ با عملکردی بالا
نیسان جوک R ؛ با عملکردی بالا
723 - نیسان جوک R ؛ با عملکردی بالا
نیسان جوک R ؛ با عملکردی بالا

گرت دانزمور، مدیرکل ارتباطات بازاریابی نیسان اروپا دراین‌باره گفت: نیسان جوک-R تبدیل به نماد کراس‌اوورهای سوپر اسپرت شد، با تولید آخرین نسل جوک در سال گذشته، انتخاب این خودرو، قدرتمند کردن و بهبود استیل این خودرو انتخابی بدیهی بود.

1313 - نیسان جوک R ؛ با عملکردی بالا
نیسان جوک R ؛ با عملکردی بالا

این خودرو در فستیوال سرعت گودوود امسال حضور پیدا می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.