خودروهای آلمانی ؛ پرمتقاضی و با کیفیت

خودروهای آلمانی ؛ پرمتقاضی و با کیفیت

هم‌ اکنون‌ ‌۶۰‌ درصد از صادرات‌ خودرو آلمان‌ به‌ کشورهای‌ اروپایی‌ و ‌۲۰‌درصد به‌ آمریکا انجام‌ می‌ شود اما  با توجه به استقبال‌ شهروندان‌ اروپایی‌ از خودروهای‌ آسیایی‌،  این‌ کشور در پی‌ گشودن‌ بازارهای‌ جدید در چین‌ ، هند و روسیه‌ است‌ . در مورد اهمیت صنعت خودرو سازی در آلمان می توان اینگونه اذعان داشت که از هر هفت‌ شغل‌ در کشور آلمان یک‌ شغل‌ مرتبط با صنایع خودرو است‌ و به دلیل همین  اهمیت‌ صنایع خودرو سازی‌ دراقتصاد  این‌ کشور  است که آلمان‌ تولیدات‌ و صادرات‌ خودرو رقبای‌ خود را از جمله‌ ژاپن‌ و چین‌ با دقت‌ زیر نظر دارد.

image news 35327 - خودروهای آلمانی ؛ پرمتقاضی و با کیفیت
خودروهای آلمانی ؛ پرمتقاضی و با کیفیت

 ‌در مقایسه با تاثیر کاهش رشد و رکود در بخش نساجی ، فولاد و کشتی سازی ، افت و خیزها و نوسانات  صنعت خودرو سازی در آلمان اساسی ترین نقش را در اقتصاد این کشور بازی می کند. هم اکنون ۱۲ درصد از  استخدام در صنایع مربوط به  بخش خودرو  می باشد و بیش از ۲۰ درصد سرمایه گذاری در بخش صنعت مربوط به بخش خودرو است .

اما با وجود آمار رضایت بخش از فروش خودروهای آلمانی در بازار خارج از این کشور ، میزان فروش اتومبیل های ساخت این کشور در سال دو هزار و هفت با نه درصد کاهش روبرو شد.

می توان گفت افزایش بهای سوخت، افزایش مالیات از ۱۶ درصد به  ۱۹ درصد و تصویب طرح های بی پایان در زمینه کنترل مواد آلاینده محیط زیست  و همچنینافزایش‌ ‌۷۰۰‌یورویی‌ قیمت‌ متوسط هر  خودرو ،موجب شد علاقه آلمانی‌ها به خرید خودروهای جدید کاهش یابد که این امر کاهش ناگهانی فروش خودروهای آلمانی در بازار داخلی این کشور را به دنبال داشت.

81451359 6184538 - خودروهای آلمانی ؛ پرمتقاضی و با کیفیت
خودروهای آلمانی ؛ پرمتقاضی و با کیفیت

اطلاعات منتشر شده در روز گذشته نشان می‌دهد، ثبت خرید خودروهای صفر کیلومتر در آلمان در ماه ژوئن ۲۰۱۵ افزایش چشمگیری داشته‌است.

داده‌های جدید نشان می‌دهد ثبت خرید خودروهای صفر کیلومتر که یکی از معیارهای اصلی افزایش تقاضا در مهم‌ترین بخش اقتصاد آلمان محسوب می‌شود، در ماه ژوئن ۲۰۱۵ افزایش جدی داشته‌است.

اتحادیه صنعت خودروسازی آلمان (VDA) روز گذشته اعلام کرد: ماه گذشته در آلمان، در مجموع ۳۱۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودروی صفر کیلومتر ثبت پلاک شد که این رقم نشان از جهش ۱۳ درصدی خرید خودرو در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد.

بنابر اعلام VDA، این رشد، تعداد فروش خودرو در آلمان را در نیمه نخست سال با پنج درصد افزایش به یک میلیون و ۶۱۹ هزار دستگاه رساند. «ماتیاس ویسمن»، رییس اتحادیه صنعت خودروسازی آلمان می‌گوید: بازار خودرو در آلمان همچنان سرحال است و ما برای کل سال ۲۰۱۵، انتظار رشد دو درصدی برای ثبت خودروهای جدید و رسیدن این رقم به سه میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه داریم.

بنابر اعلام VDA، در ماه گذشته، در مجموع ۵۱۱ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو تولید شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. در طول ۶ ماه منتهی به ژوئن، حجم تولید کارخانه‌های خودروسازی، روی رقم دو میلیون و ۹۱۷ هزار دستگاه ثابت بوده‌است. VDA همچنین اعلام کرد: تعداد خودروهای صادراتی آلمان نیز در ماه ژوئن ۱۷ درصد افزایش داشته و با فاصله جزئی یک درصدی به حجم کل صادرات در یک دوره ۶ ماه نزدیک شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.