سوپر ماشین لامبورگینی Sesto Elemento

سوپر ماشین لامبورگینی Sesto Elemento

لامبورگینی، (به ایتالیایی: Lamborghini) شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای سوپر اسپورت و اس‌یوویفعالیت می‌کند.

شرکت لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی تاسیس شد و در سال ۱۹۹۸ گروه فولکس‌واگن آن را با قیمت ۱۱۰ میلیون دلار، خریداری کرد، که در ساختار این گروه خودروسازی آلمانی، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت آئودی قرار گرفت.

Lamborghini Logo.svg 2 - سوپر ماشین لامبورگینی Sesto Elemento
سوپر ماشین لامبروگینی Sesto Elemento

دفتر مرکزی این شرکت در دهکده‌ای کوچک، به نام سن‌آگاتا بولونیز، در نزدیکی بولونیا و در کشور ایتالیا قرار دارد. هم‌اکنون شرکت لامبورگینی تحت مدیریت آئودی، در خط تولید کارخانجات خود، مدل‌های اونتادور، سستو المنتو، اوراکان و لامبورگینی وننو را تولید می‌نماید.

101car.ir Lamborghini6 - سوپر ماشین لامبورگینی Sesto Elemento
سوپر ماشین لامبروگینی Sesto Elemento
71car.ir Lamborghini8 - سوپر ماشین لامبورگینی Sesto Elemento
سوپر ماشین لامبروگینی Sesto Elemento
101car.ir Lamborghini7 - سوپر ماشین لامبورگینی Sesto Elemento
سوپر ماشین لامبروگینی Sesto Elemento

در سال ۲۰۱۰ کمپانی لامبروگینی از مدلی جدید رونمایی کرد که Sesto Elemento نامیده شد و در زبان انگلیسی به آن Sixth Element می‌گفتند. این سوپر ماشین که از تکنولوژی فیبر کربن بهره می‌برد، تنها ۹۹۸ کیلوگرم وزن دارد. بدنه، شاسی‌ها، میل گاردان و سیستم تعلیق همه از مواد سبک ساخته شده‌اند. پیشرانه آن همان موتور مدل گالاردو می‌باشد که ۱۰ سیلندر خورجینی ۵.۲ لیتری است و ۵۷۰ اسب‌بخار قدرت و حدود ۵۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

این لامبروگینی که از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد، مجهز به گیربکس ۶ سرعته و پدل شیفتر است. برای کاهش وزن، سیستم تهویه و استریو حذف شده‌اند. تنها ۲۰ دستگاه از آن ساخته شده است که صرفا برای مسابقات طراحی شده‌اند و به هیچ وجه برای رانندگی در شهرها مجاز نمی‌باشند.

111car.ir Lamborghini5 - سوپر ماشین لامبورگینی Sesto Elemento
سوپر ماشین لامبروگینی Sesto Elemento

۲۰ دستگاه آن به سرعت و با رنج قیمت ۲.۲ میلیون تا ۲.۹ میلیون دلار به فروش رفت؛ اما به تازگی یک دستگاه از آن با قیمت ۳ میلیون دلار در سایت ۶speedonline در معرض فروش قرار گرفته است. این تنها فرصت برای دوست‌داران این خودرو است تا بتوانند صاحب این سوپر ماشین دیدنی شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.