فورد F-150 رپتور 2017 ؛ زیبا و سخت‌جان

فورد F-150 رپتور ۲۰۱۷ ؛ زیبا و سخت‌جان

 

رپتور F-150 نسخه خاصی از وانت مشهور فورد است. نسل اول رپتور در سال ۲۰۱۰ و با قیمتی حدود ۵۰ هزار دلار معرفی شده بود. ویژگی های آفرود یا خارج از جاده این نسخه، باعث جلب نظر خریداران به آن شده است.

در زیر هود این خودرو یک موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری با توربوشارژر دوقلو قرار گرفته است. این پیشرانه جایگزین موتور بزرگ ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سابق شده است. فورد توانایی‌های این موتور جدید را اعلام نکرده و تنها به این بسنده نموده که قدرت و گشتاور آن بیش از ۴۱۱ اسب بخار و ۵۸۸ نیوتن متری است که موتور V8 تولید می‌کرد. برای انتقال قدرت از یک گیربکس جدید ۱۰ سرعته خودکار استفاده خواهد شد. نسل جدید رپتور با بدنه آلومینیومی F-150 تا ۲۲۷ کیلوگرم سبک‌تر شده است. به لطف این کاهش وزن می‌توان انتظار عملکردی به‌مراتب بهتر از این خودرو داشت.

 

76 - فورد F-150 رپتور 2017 ؛ زیبا و سخت‌جان
فورد F-150 رپتور ۲۰۱۷ ؛ زیبا و سخت‌جان

 

خودروهای اسپرت برای بررسی عملکرد و ثبت زمان به نوربرگ رینگ برده می‌شوند ولی برای انجام این بررسی‌ها و مطالعات بر روی فورد F-150 رپتور ۲۰۱۷ مهندسین فورد نمونه پروتوتایپ این وانت قدرتمند را بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر در یک منطقه کویری و طاقت‌فرسا در جنوب غربی ایالات‌متحده رانده‌اند.

مهم‌ترین نتیجه‌ی این آزمون بیابانی این بود که مدل ۲۰۱۷ این خودرو توانست ۲۵ درصد سریع‌تر از مدل فعلی یک دور از مسیر را طی کند. اگرچه تراک‌های تست شده همگی نمونه پیش‌تولید و پروتوتایپی بودند که با مخلوطی از اجزای مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ رپتور ساخته شده بودند فورد می‌گوید این تست ثابت کرد که این وانت بیابان‌گرد توانایی تحمل هرگونه استفاده سخت و پرفشاری را دارد.

 

 

510 - فورد F-150 رپتور 2017 ؛ زیبا و سخت‌جان
فورد F-150 رپتور ۲۰۱۷ ؛ زیبا و سخت‌جان

فورد از یک مسیر بیابانی ۱۰۶ کیلومتری که برای طراحی آن از زمین‌های مختلف و متنوع مسابقات باجا در مکزیک الگوبرداری شده است استفاده کرده است. در طی این مسیر فورد رپتور ۲۰۱۷ با سرعت متوسط قابل توجه ۸۰ کیلومتر در ساعت انواع شرایط را تجربه کرد. به‌طوری که سرعت آن در مناطق گسترده و باز مسیر که به‌صورت دشت بود به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و در مناطقی کاملاً ناهموار به حدود ۱۶ کیلومتر در ساعت می‌رسید.

فورد ادعا کرده که این آزمون به‌مراتب بیش از آن چیزی است که عموم دارندگان رپتور می‌خواهند بر روی خودروی خود انجام دهند. ادعایی که به نظر می‌رسد صاحبان آینده رپتور آن را تأیید کنند.

 

 

45 - فورد F-150 رپتور 2017 ؛ زیبا و سخت‌جان
فورد F-150 رپتور ۲۰۱۷ ؛ زیبا و سخت‌جان

فوردF-150 رپتور مدل ۲۰۱۷ که در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی شد برای دست یافتن به کاهش وزنی که نسبت به مدل کنونی دارد از یک بدنه آلومینیومی بهره می‌برد، و به‌جای موتور V8 قبلی مدل ۲۰۱۷ دارای یک موتور ۳.۵ لیتری V6 تویین توربو از سری اکوبوست، به همراه یک جعبه‌دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک جدید است.

در حالی که فورد هنوز هیچ مشخصاتی از خروجی این پیشرانه را اعلام نکرده است، خبرها حاکی از آن است که رپتور جدید ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد، که این بیشتر از ۴۱۱ اسب بخار قدرت مدل فعلی است.

 

 

83 - فورد F-150 رپتور 2017 ؛ زیبا و سخت‌جان
فورد F-150 رپتور ۲۰۱۷ ؛ زیبا و سخت‌جان

فورد رپتور ۲۰۱۷ در پاییز سال ۲۰۱۶ میلادی ( بیش از یک سال دیگر) وارد خط تولید خواهد شد. انتظار می‌رود در طی ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری درباره‌ی این خودرو منتشر شود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.