آغاز تولید روزانه ۱۰۰ دستگاه سمند در ایران خودرو تبریز

آغاز تولید روزانه ۱۰۰ دستگاه سمند در ایران خودرو تبریز

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از تولید انبوه خودروی سمند در کارخانه ایران خودرو تبریز خبر داد.

شرکت ایران خودرو تبریز در ۳۰ کیلومتری جاده تبریز – آذرشهر واقع شده و با مساحتی حدود ۱۴ هکتار در راستای فعالیتهای صنعتی در داخل کشور و حضور مستمر در بازارهای بین المللی فعالیت می نماید. فاز اول شرکت ایران خودرو تبریز در مورخه ۰۳/۰۶/۸۶ به بهره برداری رسید.

50305 231 - آغاز تولید روزانه ۱۰۰ دستگاه سمند در ایران خودرو تبریز
آغاز تولید روزانه ۱۰۰ دستگاه سمند در ایران خودرو تبریز

 

به گزارش اروند پلاک،رضا رحماین ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام رسمی خبر تولید انبوه سمند در تبریز اظهار داشت: بعد از آغاز تولید انبوه خودروی آریسان در تبریز، اواخر فروردین ماه هم با پیگیری مجدانه راه اندازی خط تولید خودرو سواری سمند به ایران خودرو تبریز ابلاغ شد و مهندسین ایران خودرو تبریز با همکاری ایران خودرو تهران در فاز اول یک تیم جهت دو منظوره کردن خط مونتاژ تشکیل و بررسی‌ها و طرا حی های  لازم را انجام دادند و در فاز دوم نیز دو منظوره کردن هندلینگ، پروسه و بالانس (ترکیبی سمند و آریسان) ،ابزارها و مستندات کیفی توسط مهندسی فرآیند و سایت تبریز  برای تولید همزمان وانت آریسان  و سواری سمند آماده شد.

وی گفت: به لطف خداوند و پیگیری های مکرر،تمامی تست های استاندارد و آماده سازی خط تولید سمند در ایران خودرو تبریز آماده شده است که انشا الله نیمه اول مرداد ماه جاری با حضور مسئولین کشوری و استانی تولید رسمی آن در تبریز افتتاح خواهد شد.

رحمانی با بیان اینکه روزانه حدود ۱۵۰ دستگاه آریسان و ۱۰۰ دستگاه سمند در ایران خودرو تبریز تولید می‌شود، افزود: طی توافقاتی که با مدیران ارشد ایران خودرو داشتیم ساخت کارخانه دوم ایران خودرو تبریز در قالب رنگ و بدنه را در طرح توسعه شرکت در دست اقدام دارند که با راه اندازی این فاز در آینده به صورت مستقیم برای حدود ۲ هزار نفر ایجاد اشتغالزایی خواهد شد.

گزارش فارس حاکی است، هم اکنون یک هزار ۵۰۰ نفر در ایران خودرو تبریز مشغول به کار هستند و  بیش از ۱۶ هزار نفر نیز در حوزه قطعه سازی و مجموعه سازی فعالیت دارند.

yg7euhpups 300x84 - آغاز تولید روزانه ۱۰۰ دستگاه سمند در ایران خودرو تبریز
آغاز تولید روزانه ۱۰۰ دستگاه سمند در ایران خودرو تبریز

از ابتدای فعالیت ایران خودرو تبریز از سال ۸۵ تاکنون ۶۰۰ هزار دستگاه وانت را روانه بازار کرده که با احتساب ضریب اشتغال هر دستگاه خودرو برای یک و نیم نفر تاکنون این شرکت برای ۸۰۰ هزار نفر ایجاد شغل کرده است.

خودروی ملی سمند، بر اساس خودروی پژو ۴۰۵ ساخته شده‌است. طراحی بدنه خودرو در شرکت فرست اتوموتیو که یک شرکت طراحی انگلیسی است صورت گرفته‌است، این طرح توسط ایران خودرو خریداری شد و تغییرات جزیی در آن صورت گرفت.

موتور این خودرو نیز ساخت پژو است. قالب‌های اصلی بدنه خودرو، توسط شرکت میازوی ژاپن که یک شرکت درجه دو در زمینه قالبسازی است ساخته شده است.

صنعت خودروسازی در استان آذربایجان شرقی به همت دکتر رضا رحمانی در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی به عنوان «معمار خودروسازی آذربایجان» پا گرفته است. طوری که اولین خودرو با افتتاح ایران خودرو تبریز با تولید وانت آغاز شد و تدریجا در سایه همین پیگیری ها، ساخت و تولید خودروهای تجاری، سنگین و سواری یکی پس از دیگری در کارخانجات استان و بویژه شهر تبریز تولید شد که از این ها می توان به تولید انواع اتوبوس، انواع کامیون های کشنده، مینی‌بوس، پراید و خودروی سواری باری آریسان اشاره کرد که هم اینک تولید خودروی سمند نیز به این قافله و زنجیره صنعتی این استان اضافه می‌شود.

این کارخانه دارای سالنهای PBS (بدنه)، قطعات، مونتاژ و محصول می باشد. تمامی بدنه های ارسالی از شرکت ایران خودرو تهران توسط تریلرهای ۶ تایی و ۸ تایی وارد سالن PBS شده و کلیه قطعات با تایید استانداردهای شرکت ایران خودرو تهران و ساپکو بصورت قطعات CKD در سالن قطعات بصورت گروههای مختلف روی پالت های مخصوص بخود چیده میشوند.

1 نظر
  1. حسین می گوید

    باسلام.ازکجابایدفهمیدکه کدام نوع سمندتولیدتبریزویاتهران میباشند؟!ازراهنماییتان ممنونم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.