در این ویدیو به بررسی مختصری در مورد مزدا ۶ مدل ۲۰۱۶ پرداخته شه که البته ما هم در ادامه به بررسی این خودرو ی جدید که البته بر اساس همان پایه مدل ۲۰۱۴ است می پردازیم.خودرویی مه جزو ده خودروی برتر دنیا انتخاب شد البته ده خودروی برتر از لحاظ طراحی را منظورمان بود که این خودرو به لطف طراحی خاص و زیبای خود در این لیست جای گرفت.گرچه در یک خودرو همه چیز زیبایی نیست.در سال ۲۰۱۶ این خودرو با آپدیتی خفیفارائه میشود که شما تغییر خاصی در طراحی بیرونی و طراحی مکانیکی آن نمیبینید، ما همچنان منتظر رونمایی از خودروی مخصوص آمریکای این کمپانی هستیم تا ببینیم آیا این خودرو با موتوری دیزل یا سیستم انتقال قدرت AWD ارائه میشود یا نه. پس مدل ۲۰۱۶ چه برتری نسبت به مدل پیشین دارد؟ پاسخ این سؤال طراحی داخلی و کابین خودروست. جایی که داشبورد جدید، کنسول مرکزی و تمام جزئیات داخلی تغییر کرده تا جایی که تنها صندلیهای خوب این خودرو از نسل پیشین باقی مانده است. زمینه طراحی جدیدی برای مزدا ۶ در نظر گرفته شده که این طراحی برای طرفداران مزدا ۳ آشناست و به نظر ما بهترین طراحی داخلی در خودروهای زیر ۳۰ هزار دلار است.
فیلم خودروی مزدا ۶ مدل ۲۰۱۶
زمانی که برای بار اول پشت فرمان مزدا ۶ نشستیم تا آخر هفته خود را با آن بگذرانیم ساعت خودرو ۹:۵۲ صبح را نشان میداد در صورتی که ساعت ۴:۴۴ بعدازظهر بود، بنابراین آن را تنظیم کردیم و بعد از یک ساعت رانندگی متوجه شدیم که همچنان ساعت ۴:۴۴ بعدازظهر را نشان میدهد. بعد از یک ساعت ماشین را مجدداً استارت کردیم ساعت دوباره ۹:۵۲ صبح را نشان میداد. با استفاده از کتابچه راهنما (کتابچه راهنمای خودرو و کتابچه راهنمای سیستم ناوبری) منطقه زمانی را دو بار چک کردیم و مطمئن شدیم که همگامسازی با GPS فعال است و مصرف بهینه در طول روز در حالت اتوماتیک قرار دارد. ساعت را دوباره تنظیم کردیم ولی به نظر نمیرسید که مشکل حل شده باشد در هر بار ریاستارت خودرو ساعت ۹:۵۲ نشان داده میشد. به نظر نمیرسید که این ایراد، محاسبات سیستم مسیریابی را دچار مشکل کند و این ساعت فقط ورژن کامپیوتری ساعت قدیمی روی داشبورد بود.
عملکرد نزدیک به هم در دو مدل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ مزدا ۶
در تست خودرو، ما چیز عجیبی مشاهده نکردیم و عملکرد خودرو با آخرین خودرویی که بررسی کردیم قابل مقایسه بود. این خودرو با همان زمان ۷ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر نخست را با سرعت ۱۴۷ کیلومتر بر ساعت و در ۱۵.۵ ثانیه طی میکند که برای نسل پیشین آن ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت و ۱۵.۶ ثانیه بود، در تست ترمز نیز این خودرو طی ۵۳.۳ متر سرعت خود را از ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت به صفر رساند که ۳۰ سانتیمتر بیشتر از خودروی سال ۲۰۱۴ بود. مقاومت در برابر شتاب جانبی این خودرو ۰.۸۴ G بود که برای نسل پیشین ۰.۸۶ G بهدست آمده بود که دلیل این اختلاف میتواند ناشی از مسافت بیشتر حرکت یا دمای هوای بیشتر روز تست باشد. خودرو مستحکم بود و مهمتر از همه احساس خوبی منتقل میکرد و عکسالعمل خوبی از خود نشان میداد.
مدل ۲۰۱۶ کمی سنگینتر از مدل قبلی است که شاید به خاطر نبودن پکیج تکنولوژی در نسل قبلی باشد. آرزو میکردیم که ۳۱ کیلوگرم وزن اضافی این خودرو صرف عایق صدا شدن کابین زیبای این خودرو میشد. در مقایسه با خودروهای هم قیمت، صدای ورودی به کابین مزدا ۶ آزاردهنده است و برای راحت شدن از سر و صدای جاده و صدای موتور باید صدای ضبط خودرو را زیاد کرد!
اندازهگیری صدای ورودی به کابین نیز نظریه بالا را تأیید میکند و با سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت در حالت کروز صدای ۶۹ دسی بلی شنیده میشود که برابر با مدل ۲۰۱۴ آن است که مقداری از رقیبانش بیشتر است. این صدا در دور آرام ۴۱ دسیبل و در دور موتور بالا ۸۳ دسیبل است که بیشتر از هر رقیب مستقیم آن یا حتی بیشتر از مزدا ۳ کوچک و ارزان است. این صدا در مدل ۲۰۱۴ تا این حد زیاد نبود و ما توضیح بیشتری در این مورد نداریم.
ازاینکه سایتتون بروزباشه تشکرمی کنم.وباعث بازدیدبیشتری خواهدشد.لطفاکامنتهایااظهارنظرات سالقبل روحذف کنیدواقعازیرخاکی حساب میشن
رامین جان دوست خوبم بهر حال خیی از کامنت های دوستان بطور مثال میگم که در مورد یک خودرو خاص هست و میتونه بدرد کاربران دیگر بخورد مخصوصا اون دسته ای که از تجربه های خودشون به اشتراک گذاشتن.ولی حتما سعی میشه که به نکته شما هم توجه کنیم.سپاس از حضورتون