لطفا از استاندار مقتدایی حمایت کنید .

[poll id=”2″]

همه چیز از یکم شهریور مصادف با روز دولت آغاز شد که جناب مقتدایی استاندار خوزستان خبر آزاد شدن تردد خودروهای پلاک اروند در کل خوزستان رو اعلام کرد و اظهار کرد دولت قصد داشت در این هفته یک هدیه ارزشمند به کل مردم استان  اهدا کند که در این راستا از امروز تردد خودروهای پلاک اروند در کل شهرهای استان آزاد اعلام شد.

بعد از مصوبه معاون اول رییس جمهور جناب نوبخت در مورد ممنوعیت خودروهای با موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی و سر درگمی که برای تردد خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی در منطقه آزاد ایجاد شد حال نوبت به وزیر صنعت و معدن رسیده تا در برنامه پر بیننده پایش در شبکه اول سیما از ممنوعیت تردد خودروهای پلاک اروند در کل خوزستان خبر دهد و حد مجاز را تا مرکز استان اعلام نماید .

در پی صحبتهای آقای نعمت زاده وزیر صنعت و معدن واکنش هایی از مسولان خوزستان به همراه داشت که میتوان به پاسخ سید شریف حسینی نماینده خوزستان اشاره کرد : 

آقای وزیر صنعت بهتر است به وظایف خودش برسد و دخالت نکند!

بد نیست در این میان به وظایف کلی استاندار در قانون نگاهی بیاندازیم :

شرح وظایف استانداران (مصوب شورایعالی اداری۱۳۷۷)

ماده۱: استانداران در قلمرو مأموریت خویش بعنوان نماینده عالی دولت ،مسئولیت اجرای سیاستهای عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکتهای دولتی و سایر دستگاههایی که بنحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می نمایند. نهادهای انقلاب اسلامی ، نیروهای انتظامی ، شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها و مؤسسات عمومی غیر دولتی را عهده دار خواهند بود.

با توجه به اینکه  خبر آزادی تردد خودروهای پلاک اروند توسط استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در منطقه اعلام شده است و هم استانی های عزیز بعد از انتشار این خبر اقدام به خرید خودروهای پلاک اروند نموده اند 

سوال ما از وزیر صنعت و معدن این است :

  • با توجه به گفته شما که استانداری مصوبه ای مبنی بر تردد خودوهای پلاک اروند در کل استان صادر کرد که این مصوبه بدون هماهنگی صادر شد . آیا شما به عنوان وزیر مسئول ، نباید فردای آن روز خبر ممنوعیت رو اعلام میکردید ؟
  • تکلیف شهروندانی که خودروهای پلاک اروند رو خریداری کرده اند چیست ؟

 همراهی مردم با مسئولان کمک شایانی در حل این موضوع خواهد داشت امیدواریم با پیگیری استاندار و مسئولان خوزستان این مسئله به بهترین نحو ممکن حل شود .

[box type=”note” ]لطفا نظرات و دیدگاه های خود با مسولان را در بخش نظرات درج کنید و مطلب رو با دیگران به اشتراک بگذارید.
لینک کوتاه برای ارسال به دوستان https://arvandplak.ir/?p=3912[/box]

 

[box type=”warning” ]این وب سایت بدون فیلتر کردن نظرات شما اقدام به انتشار نظرات مینماید لطفا در ارسال نظرات دقت نموده و از الفاظ رکیک استفاده نکنید [/box]

527 نظرات
  1. حبیب می گوید

    با خودمون لج نکنیم . دولت نمیاد سر و صدای تمام مناطق ازادو در بیاره بخاطر چند تا ماشین تو اهواز . میدونی اگه اینجور باشه جند تا استان باید ازاد بشه؟ بوشهر . هرمزگان . سیستان . گلستان . تبریز . یه کم منطقی فکر کنیم .

  2. آشنا می گوید

    سلام
    شاید انتشار ندید
    اما دست آقایان تو یه کاسست
    وزیری که قبل از روی کار آمدن از مهمترین مسائل مد نظرشان اصلاح وضعیت خودرو کشور بود ، متاسفانه بعد از روی کار آمدن کلاً فراموش کردند .!!
    علت هم چیزی جز فشار خدرو سازان داخلی بر ایشان نبود ، والا چه کسی از پیشرفت خدرو سازی کشور بدش میاد ، اما تجربه ثابت کرده نمی تونیم ! ، اگرهم بتونیم این راهش نیست . و این یعنی قضیه چیز دیگریست و آن هم پول و سود برای خود آقایان و اطرافیانشان است، مردم هم بمیرند . متاسفم
    حالا هم بازار خوزستان رو نمی خواهند از دست بدهند.

  3. حبیب می گوید

    خبرگزلری ایسنا . امروز ۲۰ مهر .
    آقای ترکان مدیر مناطق ازاد کشور و اقای کرباسیان رییس کل گمرک ایران اعلام نمودند تردد خودروهای اروند براساس مصوبه دولت در کل استان ممنوع است .

    1. حسن می گوید

      بابا ولمون کن عاموووووو…. این پروندش بسته شد رفت داره خاک می خوره… حالا هرکی هرچی می خواد بگه…تردد در کل استان هم مجازه تمامممم….

    2. ali می گوید

      نه می خواستی بگن آزاده ؟ تصمیم استاندار محترم همه را شوکه کرده و هر با مصاحبه می خواهند قدری مردم را دودل کنند. با توجه به تصمیم استاندار و استقبال مردم استان و خریداری تعداد زیادی خودرو توسط خوزستانی های عزیز کسی جرأت اغو این مصوبه را ندارد. تبعات آن برای آنها هزینه دارد .

  4. شهرام می گوید

    این دولت هم مالی نیست

  5. ميثم می گوید

    درود بر مقتدایی

  6. علی می گوید

    ما حمایت خود را از دکتر مقتدایی اعلام می کنیم. زنده باد استاندار فهیم و مردمی خوزستان

    1. قربانی سودجویان دولتی می گوید

      البت خدا میدونه که چقدر ماشین توسط همین دکترها وارد و داره قالب امت همیشه در صحنه میشه

  7. محسن می گوید

    سلام من از نظر مالی امکان داشتن ماشین رو ندارم اما از صمیم قلب ارزوی داشتن همچین ماشین هایی که در شان مردم شهید پرور خوزستان باشه رو برای مردم استانم دارم، و حتی تمام مردم ایران و با تمام وجود از کلمه به کلمه حرف های مسولین استانم حمایت میکنم خصوصا اقای مقدایی

  8. مهدی سیدابراهیمی می گوید

    از آقای مقتدایی با بت زحما تی که برای آزاد شدن تردد ماشینهای اروندی انجام دادن واقعا تشکر میکنم .ممکنه بگید این موضوع چه ربطی به این سایت داره ولی گفتم شاید آقای مقدایی این پیغام رو بخونند.من ساکن کوی مهدیس هستم مدت ۴سال هست ایجا زندگی میکنم ولی هیچگونه رسیدگی چه از نظر آسفات وفضای سبز وفضلاب به اینجا نمیشه .شهردار این منطقه جدا نسبت به مهدیس هیچ گونه توجهی نمیکنه فقط تنها کاری که انجام میدن اینه که زبا له ها رو جمع میکنند تشکر میکنم اگه آقای مقتدایی توجه ورسیدگی کنند چون ایجا هم جزیی اززیبایی شهره ….

  9. mohammad می گوید

    چند خانواده در پژوها زنده زنده سوختند . چقدر تصادف منجر به مرگ در پرایدها داشته و داریم. هیچ احدی در ایران جرائت نزدیک شدن به مافیای خودروسازان را نداشته وندارد .

    دمت گرم مقتدایی موفق باشید

    1. نوید می گوید

      حرف حق جواب نداره.

  10. کوروش اسکندری می گوید

    سپاس فراوان از جناب استاندار محترم.

  11. فواد می گوید

    واقعا از آقای مقتدایی ونمایندگان محترم کل استان درمجلس سپاسگزاریم که جهت غبار روبی محرومیت ازچهره استان زرخیز خوزستان تلاش میکنند وبدانند که ما خوزستانیها هم گام وهمیار آنها خواهیم بود .تردد در کل استان حتی نمیتواند یک صدم از رنج های خوزستانیها را در جنگ جواب دهد پس از وزیر محترم صنعت معدن وغیره خواهشمندیم بجای ممانعت، بفرمایندبیایند خوزستان وتمامی افراد غیربومی شاغل در شرکتهای نفت و وابسته به آن وزارت خانه راکه حق ما راخورده اند را به شهرهای خود بازگردانند وما بتوانیم از شرمندگی خانواده های خود دربیاییم.
    حرف دل تمام بچه های خوزستان

  12. محمد می گوید

    با سلام به تمام دوستان
    بعرض میرسانم که استان زرخیز ما باتمامی امکانات ازحداقل آن استفاده میکند ومحرومیت درتمامی سطوح استان به وضوح دیده میشود اختلاف طبقاتی نیز مزید برعلت حالا پس ازسالها استاندارمحترم وچندی از مسئولان به اتفاق نظر به اجماع رسیدند تا به مناسبت هفته دولت خدمتی به این مردم کرده وچند صباحی شادی ولذت خدمت را بچشند حالا بازهم عده ای برای منافع شخصی خود این کمک کوچک که برای مردم استان ما بسی بزرگ وچشم گیر میباشد را کم رنگ ونابود کنند باید گفت آقای وزیرشما بیاید دراستان ما یک سال مهمان باشید با تمامی امکانات که دولت دراختیار شما میگذارد خانواده شما هم دراینجا یک سال ازامکانت خوب استان ما برخوردار باشد ببینم هوس میکنید یک روز بیشتراز یکسال دراین استان زندگی کنید/

  13. حسن می گوید

    خبر موثق از دو منبع موثق:
    ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی به مناطق آزاد بلامانع است. البته واضح بود اما خوب الان خبر تایید شده اش را هم داریم. من که هفته گذشته ماشین بالای ۲۵۰۰ سی سی خودم را تحویل کشتیرانی در دبی دادم و انشالله این هفته میرسه.

    1. سعید می گوید

      سلام حسن اقا
      اقا این خبر چقدر موثقه. من میخوام تازه خرید کنم.۱تا ۱,۵ماه دیگه میرسه دستم.سایت,بخشنامه یا منبع موثق چی داری ؟نگن پسش بفرست! !

      1. حسن می گوید

        خیلی موثق، من که ماشینم انشالله دوشنبه وارد میشه. خودت میتونی بری گمرک خرمشهر و بپرسی. با خیال راحت وارد کن.

        1. حسن می گوید

          ماشینت چیه؟

  14. علی می گوید

    وقتی نظر بلند بالاترین مقام یک استان را میبینم و در مقابل آن متاسفانه تنگ نظری بعضی از مردم عادی را دیدم ناخودآگاه به یاد حکایت زیر افتادم :
    مردی نابینا زیر درختی نشسته بود! پادشاهی نزد او آمد، ادای احترام کرد و گفت:قربان، از چه راهی میتوان به پایتخت رفت؟» پس از او نخست وزیر همین پادشاه نزد مرد نابینا آمد و بدون ادای احترام گفت:آقا، راهی که به پایتخت می رود کدام است؟‌ سپس مردی عادی نزد نابینا آمد، ضربه ای به سر او زد و پرسید:‌‌ احمق،‌راهی که به پایتخت می رود کدامست؟ هنگامی که همه آنها مرد نابینا را ترک کردند، او شروع به خندیدن کرد. مرد دیگری که کنار نابینا نشسته بود، از او پرسید:‌برای چه می خندی؟ نابینا پاسخ داد:اولین مردی که از من سووال کرد، پادشاه بود. مرد دوم نخست وزیر او بود و مرد سوم فقط یک نگهبان ساده بود. مرد با تعجب از نابینا پرسید:چگونه متوجه شدی؟ مگر تو نابینا نیستی؟ نابینا پاسخ داد: «‌رفتار آنها … پادشاه از بزرگی خود اطمینان داشت و به همین دلیل ادای احترام کرد… ولی نگهبان به قدری از حقارت خود رنج می برد که حتی مرا کتک زد. طرز رفتار هر کس نشانه شخصیت اوست.
    انسان,بزرگ نمیشود جز به وسیله ی فکرش، شریف نمیشود جز به واسطه رفتارش .

  15. محمد نیسی می گوید

    با سلام
    آقای مقتدایی دست مریزاد بعد از مدتها خوزستان صاحب مسولان دلسوخته ای شده دست مریزاد آقای سید شریف کاش بقیه نماینده ها هم مواضع خودشون نشون بدن .
    به گفته این برادرمون رزمنده یه فکری به حال این قشر کم درآمد هم بکنید و عوارض را برای سطح خاصی از ماشینها بگذارید با تشکر
    یا علی

  16. برزو می گوید

    سلام. هر مسئولی که برای مردم کار کند مردم قطعا می فهمند واز جان ودل اورا حمایت می کنند . خداوند پشت وپناهت رزمنده شجاع استاندار محترم خوزستان .دعای کلیه مردم خوزستان بدرقه راهتان . مومن باید زیرک باشد. ما به داشتن امثال شما افتخار می کنیم.

  17. ايمان می گوید

    ممنون از سایت خوبتون ، عالی بود مردم خوزستان با وجود گرما و گرد و خاک حقشونه که ازاین امکان استفاده نمایند .از مسئولان هم انتظار داریم این عوارض بالا رو یه طرحی براش پیاده کنن تا همه هم استانی ها بتونن خریداری کنن.

  18. رزمنده می گوید

    با سلام : از مسئولین واستاندار محترم و غیورمان خواهشمند است که عوارض های اضافی را لااقل برای زیر ۲۵۰۰ سی سی حذف کنند که همه اقشار بتوانند از این امکان استفاده نمایند و برای قشر مرفه تلقی نشود. با تشکر

  19. یک خوزستانی می گوید

    سلام بر غیرت مردم شهید پرور خوزستان آقای وزیر زورشون میاد مردم ماشین خارجی سوار بشن چون ایشون سهامدار یکی از شرکتهای خودرو ساز هستند……؟؟؟

  20. وفا می گوید

    آفرین بر غیرت و مردانگی جناب آقای مقتدایی استاندار بزرگوار خوزستان

  21. رضا می گوید

    جناب استاندارمحبوب خوزستان یه درس به همه اونهایی داده که میخوان دل مردمی که که سالهاست با اینکه سهم ودین خودشون رو تو دوران جنگ وبعدازآن دردوران بازسازی اداکردند وبازدرمحرومیت کامل بسرمیبرند تاآنجا که آبادان بزرگترین سنگری که شکستن محاصره اون باعث آغازپایان صدامیان شدازبی آبی سالهاست دررنج بسر میبره داده که زیبایی ومردانگی در داشتن رانت و دستی در زیر میز دردستان کسانی که به آبادانی ایران عزیز فکر نمیکنند الا آبادانی خزانه خودشان نیست بلکه دربدست آوردن دل مردمی است که درصبوری و انسانیت از هیچیک از هموطنانش که در رفاه و آسایش بسر میبرند کمتر نیستند درود خدا براستاندارعزیز حتی اگر رانتخواران نپسندند

  22. بهروز می گوید

    درود بر غیرت وشرافت اقای مقتدایی وتمام کسانی که ایشان را یاری مینمایند ودرود برمردان این دولت یعنی دولت تدبیر وامید که با تدبیر خود نور امید رادل مردم استان زرخیز خوزستان زنده کردند روحانی .مقتدایی متشکریم

    1. خوزستان می گوید

      خودرو های پلاک اروند ترددشون ازاد شد تا یه دفعه به قشر مرفح فشار نیاد اخه بنده خداها کمرشون زیر بار گرونی خم شده

      1. شمس می گوید

        نظر تنگی بیداد میکند!!!!
        برای شما متاسفم !!!

  23. حسن می گوید

    درود بر بزرگ مرد خوزستان اقای مقتدایی. اقای نعمت زاده تا اونجا که تونست خودش وبچه هاش ودامادش از ماهشهر وخوزستان خورد حالا هم کمال نامردی را در حق خوزستانیها کرد.لعنت به این خاک که هر کس بیشتر از اون چپاول می کنه بیشتر بهش خیانت میکنه.

  24. محمد می گوید

    کاش لیست نمایندگان خوزستانی که پشتیبانی نکرده اند را منتشر میکردید که مردم بدانند به چه کسی رای میدهند.

  25. امیر اهوازی می گوید

    فدات شم اینجا ایران بخوای ماشین خارجی سوارشی باید حسابی بسلفی حالا میخواد پلاک ملی باشه اروند باشه مریخ باشه .میدوند اصلا هزینه سرویس چقدر بالاست یه صافی بنزین سراتو ۲۰۱۵ رو میداد ۱۴۵..

  26. امیر اهوازی می گوید

    مختص اینجا نیست مناطق ازاد دیگه ام عوارض نگهداریشون بالاست ….چون اصلا سیاستشونه که هر کسی ماشین نداشته باشه

  27. ساسان می گوید

    عوارض سالیانه چند درصده ؟

  28. greenland می گوید

    خوزستان باید باکلاس بشه 🙂 …. حالا فعلا با همین ماشینای اروند … تا بعدا یک فکری به زیباسازی و آلودگی شهرها بشه !

    تعداد ماشین های لوکس باید بالا بره و خریدش برای مردم راحت باشه تا شاید این خودروسازهای داخلی ( لگن سازها) درس عبرتی بگیرند و بفهمند اگه واردات خودرو به ایران آزاد بود مردم هیچ وقت به سراغ خرید لگنهاشون به اجبار نمیرفتند .

    1. امیر می گوید

      وُلِک راس میگی … اصن این لگنا جوابگوی آب و هوا اینجا نیس

  29. خیرالله می گوید

    درود بر بزرگ مرد خوزستان جناب آقای مقتدایی که در برنامه پایش از خوزستان دفاع نمودند و تاسف از عدم پشتیبانی نماینده شهرستان بهبهان جناب آقای شریعتی از اقدام ایشان.

    1. ساسان می گوید

      شریعتی مفت خوره هیچ غلطی هم نمیکنه ………. والا ما هیچ تغییری تو این شهر خراب شده نمیبینیم . شریعتی مترسکی بیش نیست.

    2. محمد می گوید

      اون موقع که به این رانتخوار بی عرضه رای دادیم باید فکرشو می کردیم.
      اینا گدا می رن مجلس سهامدار و کارخانه دار برمی گردن.
      کسی که سیبیلشو نعمت زاده چرب کرد چطور انتظار دارین بیاد جلوش بایسته.
      اون از عابدی که وقتی رفت معلم بود وقتی برگشت کارخونه صابون سازی و … رو گرفت
      اینم از شریعتی.
      از نماینده مرحوم هم نگیم.خدا رحمتش کنه
      موحد هم که دیگه نور علی نور بود
      شجاعپوریان هم اگه تخلف مالی زیادی نداشت اما قوم و خویش بازیش غوغا می کرد و همه دور و بریاش رو گذاشت رئیس این اداره و اون سازمان.
      از ماست که بر ماست

  30. محمد می گوید

    آره من هم موافقم

  31. امیر عباس می گوید

    من که با شیش تومن ضرر فروختم رفتتتتتتتتت.

    1. امیر رضا می گوید

      چرا؟؟؟؟؟؟؟,,,,۱۰۰%اشتباه کردی

      1. سعيد می گوید

        من هم پ‍‍رشیا داشتم با چهار تومن ضرر فروختم ولی به جاش النترا گرفتم .کلی هم از این معامله راضیم.

        1. نويد می گوید

          کامل کامل اشتباه کردی
          باید تعداد این خودروها زیاد بشه تا مسئولین وعده هاشونو عملی کنن
          من و برادرم هم رفیتیم یه ریو و اپتیما خریدیم

    2. علیرضا می گوید

      سلام دوستان کسی اطلاع دقیق از ۲۰۰۰ تومان روزانه داره یا نه چطوره که کسی از مسءولان دقیق اعلام نمیکنه

  32. سعید می گوید

    دو تا عوارض هست یک پنج درصد ازقیمت اصل خودرو که برای همه است حتی ساکنین خود منطقه و یه عوارض که برای خارج منطقه علاوه بر اون پنج درصد است که روزی دو تومن گفتن.

    1. امیر رضا می گوید

      اگر عوارض ۲۰۰۰ تومنی وجود داشته باشه ….من ماشبنمو پس میدم…مسخره بازی که نیست …الان که ۶ ماهه ماشین خریدیم هر بار یه عوارض اضافه کنن

    2. محمد مهدی می گوید

      ببخشید، منطقه ، کل خوزستان محسوب میشه یعنی وقتی از خوزستان خارج بشیم باید ۲۰۰۰ تومان را پرداخت کنیم یا شهرهای خوزستان هم باشیم باید پرداخت کنیم

      1. امیر اهوازی می گوید

        نه منطقه ازاد ابادان و خرمشهر محسوب میشه..که الان دارن دورش دیوار میکشند خارج از محدوده این دو شهر خارج منطقه ازاد حساب میشه..قبلا فقط توی خو این دو شهر میتونستن تردد کنند.الان میگن تحت عوارض میتونه توی کل خوزستان تردد داشته باشند

    3. یه دلسوز ملت می گوید

      دوست عزیز لطفااطلاعات دقیق بدید
      اولانیم درصد درسته نه پنج درصد
      دوماتاجاییکه مامیدونیم روزی دوتومن عوارض ازکسی گرفته نشده
      سوما روهم بیخیال شو بلند شو برو بخر که اون موقع تازه معنی رفاه رو میفهمی

  33. محمد مهدی می گوید

    با سلام خدمت همه، خواهشا راجع به عوارض ۲۰۰۰ تومانی روزانه خبر بگیرید که جریانش چی میشه، آخه این در تصمیم حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد اونهایی که میخوان بخرن موثر هستش اگه کسی خبر دقیق داره مخصوصا مدیر سایت همه منتظر پاسخ هستیم

  34. سعید می گوید

    ماشالا اینجاا همه وارد کننده تاجرو صاحب ماشین خفنن..بابا حرفتون و بزنین دیگه چرا برا اثبات حرفتون خالی میبندین

  35. ساسان می گوید

    فعلا بالای ۲۵۰۰ ممنوعه .خبرش روی سایت خود منطقه هست

    1. حسن می گوید

      آقا کی میگه بالای ۲۵۰۰ سی سی؟؟؟ ممنوعه برای گمرکات غیر از گمرکات مناطق آزاد. سایت منطقه آزاد هم یک برداشت دوگانه کرده بود از مصوبه هیات دولت که من باب احتیاط گفتند تا ۱۵ مهر ماه خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی را ترخیص کنید.(که البته این مصوبه شفاف شد و گفتند شامل مناطق آزاد نمی شود) اما هیچ بخشنامه رسمی نیست. اگر ممنوع کنند که اصلا ماهیت کل مناطق آزاد میره زیر سوال! من که امروز ماشین ۶۲۰۰ سی سی خودم را که بعد از ۵ ماه انتظار تازه به دبی رسید تحویل کشتیرانی دادم. هیچ بخشنامه رسمی مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو بالای ۲۵۰۰ سی سی به مناطق آزاد وجود ندارد!

      1. سعید می گوید

        خبر موثق از کجا میتونیم بگیریم در مورذ بالای ۲۵۰۰ سی سی.کسی تو گمرک پاسخگو هست ؟شماره ای. یا سایت معتبری که شفاف نوشته باشه؟شنیدم تو گمرک رو پرده نوشتن که ورود بالای ۲۵۰۰ ممنوعه ,ایا این درسته؟میگن تا ۲۵ام اگه ترخیص نشه باید مرجوع شه!!منبع معتبر اگه دارید معرفی کنید در این مورد.با تشکر

      2. محمد می گوید

        ماشینت چیه؟

        1. حسن می گوید

          کامارو اس اس کانورتیبل.

          1. محمد می گوید

            چه رنگ مال کدوم شهری ؟

  36. سعید می گوید

    سلام
    تکلیف ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰سی سی چی شد؟خبر جدید چیزی هست؟

    1. محمد می گوید

      واردات بالای ۲۵۰۰ سی سی برای مردم عادی مهم نیست برادر. برای ما عوارض روزی ۲۰۰۰ تومن مهمه که باعث می شه خیلی ها نتونن از این خودروها استفاده کنند

    2. حسن می گوید

      آقا وارد کن. این خبر مربوط به مناطق آزاد نمیشه.

  37. امين می گوید

    حمایت نمایندگان خوزستان از مصوبه تردد خودروهای اروندی در استان
    اقتصادی ۱۳:۱۴:۳۱ ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    ۹۳۷-۸۲۷۴-۵ کد خبر

    تعدادی از نمایندگان خوزستان حمایت خود از مصوبه استاندار به عنوان رئیس شورای تامین استان، مبنی بر اجازه تردد خودروهای پلاک اروند در کل خوزستان را اعلام کردند.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه‌خوزستان- یکم شهریور امسال همزمان با آغاز هفته دولت، استاندار خوزستان خبر آزاد شدن تردد خودروهای پلاک اروند در کل استان را اعلام کرد و گفت که دولت قصد داشت در این هفته یک هدیه ارزشمند به مردم استان اهدا کند و در این راستا تردد خودروهای پلاک اروند در کل شهرهای استان آزاد اعلام شد.

    براساس مصوبات پیشین تردد خودروهای پلاک اروند تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری مجاز بود.

    طبق اظهار نظر استاندار خوزستان، منطقه آزاد اروند متعلق به کل خوزستان است و مزایای آن باید به تمام شهروندان خوزستانی برسد اما معاون اول رییس جمهور در یکی از جلسات هیات دولت اعلام کرد که دولت مصوبه‌ای تحت عنوان ممنوعیت واردات خودروهای با موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی را تصویب کرده است. پس از آن نیز وزیر صنعت و معدن از ممنوعیت تردد خودروهای پلاک اروند در کل خوزستان خبر داد و حد مجاز را تا مرکز استان اعلام کرد که این مساله توضیح واکنش استاندار خوزستان در برنامه پایش شبکه یک سیما را به‌دنبال داشت.

    مقتدایی در این برنامه گفت که تردد خودروهای پلاک اروند در استان آزاد است و هیچ منع قانونی ندارد.

    در این‌خصوص تعدادی از نمایندگان خوزستان ضمن حمایت از این تصمیم استاندار، بر لزوم تردد خودروهای پلاک اروند در کل خوزستان تاکید کردند.

    با نظر استاندار موافقیم و از وی حمایت می‌کنیم

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه‌خوزستان – حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندرامام خمینی(ره)، اظهارکرد: من و تمام نمایندگان استان خوزستان از استاندار و تصمیم به حق ایشان در رابطه با تردد آزاد خودروهای پلاک اروند در سراسر استان رسما و قطعا حمایت می‌کنیم.

    وی ضمن تایید تصمیم استاندار خوزستان مبنی بر تردد آزاد خودروهای اروندی در سراسر استان، افزود: این حق مردم استان ما است که با وجود مشکلات و نبود امکانات در خوزستان دست کم از پاداش‌های این‌چنینی بهره ببرند.

    آغاجری گفت: با توجه به شرایط بد و آلودگی آب و هوای استان خوزستان انتظار می‌رود که دولت از تصمیم استاندار حمایت کند نه این‌که وزیر صنعت، معدن و تجارت مردم را از حق خود محروم کند.

    عضو مجمع نمایندگان خوزستان همچنین با تاکید بر حمایت همه جانبه نمایندگان و مردم خوزستان از عبدالحسن مقتدایی، استاندارخوزستان، خاطرنشان‌کرد: پیش از این طی نامه‌ای از دولت تقاضای همکاری در این زمینه را داشتیم و اکنون نیز تمام نمایندگان استان درخواست خود مبنی بر عدم لغو دستور استاندار را مجددا عنوان می‌کنند.

    وی با اشاره به حمایت همه جانبه هر ۱۸ نماینده استان خوزستان عنوان‌کرد: نسبت به آنچه که از نظرمان صحیح است اقدام می‌کنیم و دولت نیز باید از مردم خوزستان و استاندار حمایت کند.

    تصمیم استاندار در رابطه با خودروهای پلاک اروند به نفع استان است

    سیدراضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس نیز در رابطه با مخالفت وزیر صنعت، معدن و تجارت با تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان گفت: آقای استاندار به عنوان متولی منطقه آزاد از اختیارات ویژه‌ای برخوردار است و اقدامات ایشان کاملا قانونی و به نفع کل مجموعه استان بوده است.

    نماینده مردم شوش افزود: ما نمایندگان موافق خدمت به مردمی هستیم که مشکلات بسیاری را تحمل کرده و می‌کنند و این اقدام مقتدایی به‌عنوان پاداشی در مقابل این صبر و تحمل مردم عزیز خوزستان است؛ بنابراین، در این راستا هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهیم تا به خواسته به‌حق خود برسند.

    وی تصریح‌کرد: این دستور یک شبه و بدون تدبیر اتخاذ نشده و قطعا با تفکر و کارشناسی دقیق صورت گرفته است و دلیلی برای عقب‌نشینی وجود ندارد، چرا که همه چیز کاملا قانونی بوده است.

    نماینده شوش ادامه‌داد: این مسئله را می‌توان از زوایای مختلفی بررسی کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از خودروهایی با کیفیت بهتر و نیز مصرف سوخت کمتر در ناوگان عمومی، تاکسی‌های درون و برون شهری اشاره کرد.

    نوری با اشاره به این‌که درخواست تردد خودروهای پلاک اروند تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری مناطق آزاد از سوی نمایندگان مجلس خوزستان در اختیار استاندار قرار گرفته بود، افزود: عالی‌ترین مقام دولتی در استان این اختیار را دارد که با توجه به مشکلات گوناگون استان جهت رفاه مردم اقداماتی را در حیطه اختیارات خود انجام دهد.

    وی ضمن بیان این‌که تمام نمایندگان از استاندار حمایت می‌کنند، عنوان‌کرد: استاندار نماینده دولت در استان است و این‌گونه نیست که یک شبه تصمیمی گرفته و فردای آن شب اجرا شود، بلکه در این زمینه قبلا رایزنی‌های لازم با مجموعه دولت، وزارت صنعت و معدن و تجارت و سایر ارگان‌های زیربط صورت گرفته است.

    نماینده مردم شوش ادامه‌داد: مردم به دولت و دولتمردان اعتماد دارند و بازیچه نیستند که امروز تصمیمی گرفته شود که قطعا کارشناسانه بوده است و روز بعد آن را لغو کنند.

    نوری گفت: پیرو این مساله اخیرا تذکری از سوی کل نمایندگان استان خوزستان به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه شد که در آن ضمن توضیحاتی در رابطه با شرایط خاص استان، این اقدام را حق مسلم مردم استان خود دانستیم که به هیچ عنوان نباید لغو شود.

    وی در پایان ضمن حمایت از تصمیم استاندار خوزستان ابراز کرد: این‌گونه اقدامات حداقل کاری است که برای جلب رضایت مردم محروم استان می‌توان انجام داد و از آنجایی‌که دولت آقای روحانی از منطقه آزاد حمایت کرده است، بنابراین حمایت سایرین الزامیست.

    وزیر صنعت یک طرفه به قاضی نرود

    حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد سادات‌ابراهیمی، نماینده مردم شهرستان‌های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با بیان حمایت صددرصد و بدون تردید نمایندگان استان خوزستان از استاندار و تصمیم وی در رابطه با تردد آزاد خودروهای پلاک اروند در استان، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌جای این‌که به فکر رونق اقتصادی استان باشد و شرایط را ارزیابی نماید و سپس اظهار نظر کند، یک طرفه به قاضی رفته است.

    وی در ادامه افزود: تردد خودروهای پلاک اروند در استان خوزستان مصوبه هیئت دولت است و از نظر شرح وظایفی در صلاحیت آقای نعمت زاده نیست که بخواهند این موضوع را خدشه‌دار کنند.

    سادات‌ابراهیمی عنوان‌کرد: شرایط خاص استان خوزستان از جمله بدی آب و هوا، مهاجرت از درون استان به خارج از آن و بیکاری، همگی باعث شده است که دولت به این نتیجه برسد که باید جهت حفظ نیروهای توانمند درون استانی یک سری مزایا به این استان داده شود و از آنجایی‌که اقتصاد کشور به اقتصاد استان خوزستان گره خورده است، حضور این نیروهای کارآمد منجر به سوددهی نه‌تنها به استان بلکه به کل کشور می‌شود.

    نماینده مردم شهرستان‌های شوشتر و گتوند ضمن اشاره به این‌که وزیر صنعت در حق مردم خوزستان اجحاف کرده است، تصریح‌کرد: ایشان بدون توجه به جوانب این تصمیم و بدون دقت به این‌که فلسفه این مجوز چه بوده است اظهارنظر کرده است؛ کما این‌که بهتر است اگر بحث نظردهی در میان باشد در مورد شرکت‌های خودروساز داخلی صورت بگیرد که با عرضه خودروهایی با کیفیت پایین و قیمت بالا، هزینه‌های مالی و جانی بسیاری را به مردم تحمیل کرده‌اند.

    وی با اعتقاد بر این‌که باید همه نمایندگان و مردم استان از تصمیم شجاعانه استاندار حمایت کنند، افزود: در حال حاضر صنعت کشور زیر سوال است و باید برای آن تدبیری اندیشید. اگر خودروسازان داخلی توان رقابت را دارند، بیایند رقابت کنند اما تنها زمانی این‌گونه بحث‌ها مطرح می‌شود که توان رقابت وجود نداشته باشد و این تلنگری است برای صنعت خودروی ما تا تمام تلاش خود را جهت پیشرفت و همپایی به کار گیرند.

    سادات‌ابراهیمی گفت: این قضیه در استان خوزستان سبب شده است که سایر خودروهای ایرانی افت قیمت پیدا کنند و این موضوع گرچه در کوتاه‌مدت به صنعت کشور فشار وارد می‌کند اما در درازمدت می‌تواند اثرات خوبی داشته باشد؛ چراکه خودروسازان مجبور می‌شوند خودروهایی با کیفیت بالاتر و قیمت پایین‌تر تولید و عرضه کنند؛ بنابراین وزیر صنعت بهتر است با اصلاح این شرکت‌ها به صنعت و همچنین مردم و اقتصاد کشور کمک کند.

    نماینده مردم شهرستان‌های شوشتر و گتوند ضمن اعلام آمادگی جهت هرگونه حمایت از استاندار خوزستان، عنوان کرد: شرایط استان این حق را به ما می‌دهد که نسبت به سایر استان‌ها تفاوتی قائل شویم و از آنجایی‌که دولت جدید بر انجام کارشناسانه امور تاکید و توجه خاصی دارد بنابراین، بسیار بعید است که تصمیمی بدون تفکر اجرا شده باشد.

    وی افزود: قرار نیست این دولت همچون دولت گذشته متزلزل باشد و در آن تصمیمات شتاب‌زده گرفته شود. این تصمیم بسیار درست و بجاست و اعتقاد ما بر این است که دولت تدبیر و امید تصمیماتش بر اساس نیاز مردم و با توجه به شرایط زمانی و مکانی اتخاذ می شود و اینگونه نیست که امروز عجولانه تصمیمی گرفته و فردا لغو شود و با شناختی که از رئیس جمهور محترم داریم اطمینان داریم که بر سر حرف خود خواهند ایستاد.

    سادات‌ابراهیمی در پایان با اشاره به این‌که یک مصاحبه دلیلی بر مجوز یا عدم جواز نیست، اظهارکرد: این تنها یک اظهارنظر است و چون به‌صورت عام ممنوعیت واردات خودرو را اعلام کردند این نگرانی‌ها ایجاد شده است که استان ما را نیز دربر گیرد و اگر نظری می‌دهیم برای این است که خودروسازان، وزیر را در مسیر غیرقابل‌برگشت قرار ندهند.

    یا علی

    1. محمد می گوید

      برای نماینده بهبهان متاسفم که همیشه در سکوت مرگبار به سر می برد.منافع شخصی تا کی باید بر منافع مردم مقدم باشد.
      درود بر این نمایندگانی که به درستی حق نمایندگی را به جا آوردند.

    2. farzad می گوید

      با سلام خدمت خوزستانیهای عزیز
      در خصوص اظهارات استاندار محترم در شبکه پایش از مصاحبه مقتدرانه ایشان جای بسی تشکر و قدردانی را داریم و بعنوان یک شهروند بهبهانی متعاقبا شرمنده رفتار غیر حرفه ای نماینده شهرستان بهبهان بوده و از کلیه زحمات و دفاعیات نمایندگان محترم شهرستانهای دیگر سپاسگزاریم

    3. محمد می گوید

      اینجاست که معلوم میشود کدام نماینده بفکر مردم است و کدام بفکر منافع خویش!!!!!

  38. mohammadali می گوید

    با سلام خدمت تمامیه هم استانی های خوبم .
    من ب عنوان یک خوزستانی از داشتن نماینده ای ب نام مقتدایی افتخار میکنم
    جناب مقتدایی درود بر شرفت ایشالله ک از خدا هرچی ک میخوای بهت بده
    من با تمام وجود با شما موافقم

    1. محمد حسن سیاحی می گوید

      اقای مقتدایی رزمنده دیروز میادین نبرد دفاع مقدس واستاندار استانی که بفرموده حضرت امام ره دین خود را به اسلام ادا کرده است ما همه مردم خوزستان به شرف و غیرتت درود میفرستیم ومدافع شما هستیم
      جناب مقتدایی اب و هوای خوزستان واوضاع اسفبار ان جهت اقایان شناخته شده نیست اگر ممکن است از اقایان دعوت بشه بچه های عزیزشان رو به مدتیکماه خوزستان بفرستند تا بفهمند این مورد نتنها امتیاز نیست بلکه حقی است که تا کنون مردم خوزستان از ان محروم بوده اند فکر میکنم اقای نعمت زاده به صنایع خودروی خود برسد که حدود چهار ماه از تحویلخودروی دنا میگذرد وهنوز حواله تیرماه را تحویل نداده است

  39. محمد احمدی می گوید

    صفحه اروند پلاک در پایش
    http://social.iranect.ir/pages/637/
    صفحه اروند پلاک در فیسبوک
    https://www.facebook.com/arvandpelak.ir

    لطفا اروند پلاک را در شبکه های اجتماعی حمایت کنید با تشکر

  40. سهیل می گوید

    نمیدانم این چند سایت مخالف تردد خودروهای اروندی چگونه اداره میشوند و از عدم تردد این خودروها چه نصیب شان خواهدشد. اگر بگویم که دارند ازحقی که مال منطقه خودشان است محافظت میکنند و کار درستی میکنند پس تمامی مناطق این استان و حتی کشور که دارای مواهب صنعتی (اشتغال زایی) و اقصادیی، تفریحی و گردشگری و… میباشند هم این حق را دارند که آن را برای خودشان نگه دارند پس لطفا اگر این سایتها نماینده واقعی افکار عومی این دو شهر میباشند یک نظر سنجی قرار دهند و اگر مردم این دو شهر رای به ماندن این امتیاز فقط به خودشان دادند ما هم به فکر خودمان باشیم و مقابله ب مثل انجام دهیم چون بنا بر عقیده آنها مزیتهای هرشهر فقط مخصوص همان شهر میباشد.اگر هم نماینده اکثریت مردم این دو شهر نیستند پس حق گفتن مطلبی بر خلاف نظر مردم این در شهر ندارند و بروند سهم این سخنان سخیف و تفرقه اندازانه را از دو کمپانی … بگیرند و زندگی کنند و خوش حال باشند که پولی که گرفته اند حلال حلال است

    1. سعيد می گوید

      من شخصا توی سایت استانداری در قسمت نظرات نسبت به عملکرد تفرقه افکنانه در جهت تخریب وجه استاندار محترم در سایت صدای آبادان اعتراض کردم.

    2. علی می گوید

      متاسفانه سایت صدای آبادان با انعکاس دروغ نظرات مخالف طرح تردد خودروها در کل استان سعی در ایجاد آشوب دارد.باید یه فکری به حال اینچنین سایتهایی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.