چرا واشر سرسیلندر می سوزد؟

واشر بین بدنه ی موتور و سر سیلندر با ترکیب مواد نسوز و لایه ی مسی مقوای مقاوم در مقابل حرارت و لایه ی فولادی تشکیل شده است که ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر به بدنه ی موتور اجازه می دهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و نیز فضای سربسته ی اتاقک احتراق را آب بندی نماید.

چه هنگام واشر سرسیلندر می سوزد؟
۱-کم بودن آب رادیاتور
۲-گرفتگی مجراهای گذر آب در موتور
۳-خنک نشدن آب رادیاتور در اثر رسوب یا نقص فنی در پروانه ی هوا
۴-وجود نقص فنی در ترموستات
۵-عدم گردش آب در سیستم خنک کننده ی موتور بدلیل نقص فنی واتر پمپ
۶-پیچ خوردگی شیلنگهای ورودی و خروجی آب رادیاتور
۷-رانندگی مداوم و طولانی در ترافیک یا فشار زائد بر موتور در فصل گرما

نشانه های سوختن واشر سرسیلندر چیست؟
۱-مخلوط شدن آب با روغن(شیری شدن روغن موتور که توسط میله ی سنجش می توان از آن اطلاع یافت)
۲-دیر روشن شدن و بد کار کردن موتور
۳-تولید دود بخار سفید در هنگام کار موتور
۴-گرم کردن موتور
۵-کم شدن قدرت و کشش موتور

اقدامات اولیه:
به محض مشاهده ی بروز چنین وضعیتی در موتور خودرو در صورت امکان از ادامه ی مسیر خودداری کرده و ماشین را توسط بکسل به تعمیرگاه منتقل می کنیم.در غیر این صورت فقط برای مسیر کوتاه می توان در مخزن روغن موتور را برداشت و مسیری کوتاهی را پیمود چون در مسافت های زیاد امکان آسیب رسیدن به موتور و متعلقات آن وجود دارد

10 نظرات
  1. نویسنده می گوید

    سلام خسته نباشید پژو ۴۰۵ دارم امروز تو مسیر موتور بناکرد تق تق صدا کردن یعنی واشر سوخته

  2. عباسی می گوید

    سلام من تاحالا چندبار سرسیلندر و واشرشو عوض کردم کلی هزینه کردم ولی نتیجه نمیگیرم چکار باید بکنم تورو خدا یه کمکی بکنین چون واقعا از دست این مکانیکا خسته شدم دیگه

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      ماشین شما چیه ؟

  3. امید می گوید

    سلام من ماشین تیبا مدل ۹۰ دارم رادیاتور رو پر آب میکنم حدود ۵دقیقه بعد ۳کیلومتر بیشتر باهاش حرکت نمیکنم جوش میاره و آمپر تا آخر میچسبونه..به نظر شما ایراد از ترموستات هست یا واشر سر سیلندر؟ ممنونم از کمکتون..

  4. نویسنده می گوید

    سلام من ماشین تیبا مدل ۹۰ دارم رادیاتور رو پر آب میکنم حدود ۵دقیقه بعد ۳کیلومتر بیشتر باهاش حرکت نمیکنم جوش میاره و آمپر تا آخر میچسبونه..به نظر شما ایراد از ترموستات هست یا واشر سر سیلندر؟ ممنونم از کمکتون..

  5. سجاد می گوید

    سلام آقا حامد میشه به شماره من یه پیام بدی یا تو تلگرام خودم بهت زنگ بزنم یه مشاوره ازت۰۹۱۰۱۴۷۸۶۸۴

  6. حامد می گوید

    سلام
    من یه سمند مدل ۸۷ دارم سال ۹۰ در طول ۶ ماه ۳سه بار آب روغن قاطی کرد
    بار سوم مکانیک گفت باید کل سل سیلندر عوض سود
    یه دوست داشتم تعمیر کار ماشین دیزل بود گفت من برات با همین سر سیلندر تضمینی درستش میکنم
    بعد یه واشر نو گرفت و واشب را باچسب آهن چسباند (چسب آهن سینا)
    بعد به وسیله شلنگ باد رادیاتور بخاری و رادیاتور اصلی ماشین را خشک کرد و بجای آب روغن هیدرولیک فرمان داخل رادیاتور ریخت
    البته قبل از این مرحله ترموستات خودرو روعوض کرد و ترموستات ۷۴ انداخت
    الان ۵ ساله که من از شر واشر سوزاندن خلاص شدم
    تابستان یه کم آمپر از وسط بیشتر بالا میاد ولی مشکلی بهم نمیزنه
    وقتی که ماشین داغ هست هم درب رادیاتور باز کنی هیچ اتفاقی نمیوفته چون روغن مثل آب بخار نمیشه

  7. محمد می گوید

    حتی الامکان نباید موتور رو روشن کرد تو این وضع

  8. کسب درآمد از اینترنت می گوید

    من بعد از سوختن واشر سر سیلندر ۱۰ کیلومتر ماشین رو راه بردم.
    مشکلی پیش میاد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.