شارژ باتری بدون استفاده از کابل شارژ

شرکت ولوو اعلام کرده است که پروژه تحقیقاتی خود را در زمینه شارژ ماشین های سواری و اتوبوس های الکتریکی در منطقه “فلندر” کشور بلژیک که با حمایت مالی حکومت محلی این منطقه انجام شده، با موفقیت به پایان رسانده است.لنارت استگلند (Lennart Stegland) معاون بخش موتورهای الکتریکی شرکت ولوو اظهار کرده است که در تست انجام شده در مدل C30 موتور الکتریکی آن در مدت دو ساعت و نیم بدون استفاده از کابل، شارژ شده است.

شارژ باتری بدون استفاده از کابل شارژ 2 - شارژ باتری بدون استفاده از کابل شارژ

خیلی واضح است که با استقبال کردن و گسترش این تکنولوژی می توان درخواست ها را برای استفاده از خودروهای الکتریکی افزایش داد. با استفاده از این تکنولوژی مشکل بریده شدن کابل های شارژ توسط افراد مردم آزار نیز برطرف خواهد شد. هم چنین پیش بینی مخفی کردن درگاه ورودی برق مشکل خراب کاری این افراد را از بین خواهد برد.

شارژ باتری بدون استفاده از کابل شارژ 3 - شارژ باتری بدون استفاده از کابل شارژ

نگاه شرکت ولوو در ضمینه سیستم های برق رسانی خودرو خیلی روشن است. به  طور مثال تولید موفق مدل V60 با موتور دیزلی-الکتریکی در سال ۲۰۱۲ و حالا مدل C30 آزمایشی که موتور کاملاً الکتریکی دارد از جمله برنامه های این کمپانی در راستای اهداف خود برای تولید خودروهای الکتریکی است. موتور C30 قدرتی معادل ۱۲۰ اسب بخار تولید می کند و سرعت آن به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.علاوه بر این شرکت ولوو در نظر دارد که باتری ها را در بدنه خودروهای  فیبرکربن جا دهد که به نوعی یک حقه به حساب می آید اما از نظر اقتصادی راه حل خوبی خواهد بود.

شارژ باتری بدون استفاده از کابل شارژ 1 - شارژ باتری بدون استفاده از کابل شارژ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.