معرفی رسمی فِراری جی‌تی‌سی4لوسو

بازهم حرکتی خیره‌کننده از صاحب مارانللو: فِراری جی‌تی‌سی۴لوسو (GTC4Lusso)، یک دنیای کاملاً جدید!

Ferrari GTC4Lusso 02 516x365 - معرفی رسمی فِراری جی‌تی‌سی4لوسو

حدود ۵ سال پیش بود که بازدیدکنندگان غرفه فِراری در نمایشگاه ژنو با صحنه‌ای خَرقِ عادت روبه‌رو شدند: FF، شوتینگ‌برِیک تازه‌نفس با قلب ۱۲ سیلندر و برخلاف سایر مدل‌ها دارای ۴ صندلی و مجهز به سامانه ۴ چرخ متحرک! حالا هم درحالی‌که چیز زیادی تا نمایشگاه ۲۰۱۶ ژنو نمانده، مدل به‌روزَش پرده از رخ برداشته تا حیرت همگان را چند سال دیگر تمدید کند. به قول کمپانی، جی‌تی‌سی۴لوسو قدرتمند، تجملاتی، اسپورت و اصیل است و حس کاملاً متفاوت و شگفت‌انگیزی به راننده و سرنشینان منتقل خواهد کرد.

Ferrari GTC4Lusso 06 516x365 - معرفی رسمی فِراری جی‌تی‌سی4لوسو

این جی‌تی ۲+۲ نفره در ظاهر تغییرات ظریف اما آشکاری نسبت به FF دارد. منحنی سقف پایین‌تر آمده، سپرها تغییر کرده، جلوپنجره عریض‌تر شده و چراغ‌ها (مخصوصاً در عقب) نمای کاملاً تازه‌ای دارند. همه‌ی این‌ها باعث کاهش قابل‌توجه ضریب درگ نسبت به مدل پیشین شده‌اند، البته هنوز اطلاعات عددی دقیق در دسترس نیست.

Ferrari GTC4Lusso 05 516x365 - معرفی رسمی فِراری جی‌تی‌سی4لوسو

تغییرات در زیر کاپوت مختصر و مفید است: پیشرانه ۶.۳ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل با افزایش حداکثر توان از ۶۵۱ به ۶۷۹.۸ اسب بخار در ۸,۰۰۰ دور بر دقیقه و صعود بیشینه گشتاور به قله‌ی ۶۹۷ نیوتون‌متر (در ۵,۷۵۰ دور بر دقیقه) که ۸۰ درصد آن از دور ۱,۷۵۰ در دسترس راننده قرار می‌‌گیرد؛ همین و بس!

Ferrari GTC4Lusso 04 516x290 - معرفی رسمی فِراری جی‌تی‌سی4لوسو Ferrari GTC4Lusso 03 516x290 - معرفی رسمی فِراری جی‌تی‌سی4لوسو Ferrari GTC4Lusso 09 516x290 - معرفی رسمی فِراری جی‌تی‌سی4لوسو

فِراری سامانه چهارچرخ متحرک را به‌روزرسانی نموده و برای اولین‌بار فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب را به آن اضافه کرده است. این سامانه‌ی نو ۴RM-S نام دارد، به معنی چهارچرخ متحرک و فرمان‌پذیر. مجموعه مذکور از طریق برنامه اختصاصی کمپانی با دیفرانسیل الکترونیکی (E-Diff) و تعدیل‌کننده‌های SCM-E نیز همگام است تا امکان هدایت بسیار آسان حجم بالای گشتاور تولیدی پیشرانه حتی در شرایط برفی و چسبندگی کم برای راننده فراهم شود.

Ferrari GTC4Lusso 01 516x365 - معرفی رسمی فِراری جی‌تی‌سی4لوسو

با بازشدن درب‌ها فضایی کاملاً متفاوت با سایر اسب‌های مارانللو به چشم می‌خورد. سبک طراحی نوآورانه و جدید بوده و حس بسیار بهتری برای راننده و سرنشین کناری‌اش ایجاد می‌کند. اولین مورد جالب‌توجه ‌نمایشگر دیجیتالی باریک و افقی (سفارشی) در سمت راست کنسول جلو است که عملکردهای متنوعی ازجمله نمایش سرعت، دور پیشرانه و… را در دل خود دارد. البته این تمام ماجرا نیست، چون فِراری سامانه جدید اطلاعات و سرگرمی خود را برای اولین بار در این مدل رونمایی کرده است که بارزترین نشانه‌اش صفحه‌نمایش ۱۲.۲۵ اینچی اِچ‌دی لمسی در سمت راست فرمان است. خود فرمان هم به‌خاطر کاهش اندازه اِیربگ‌ها جمع‌وجورتر شده و دکمه‌هایش نسبت به قبل اِرگونومیک‌تر هستند که می‌تواند در راحتی استفاده توسط راننده موثر باشد.

Ferrari GTC4Lusso 08 516x365 - معرفی رسمی فِراری جی‌تی‌سی4لوسونامی که برایش انتخاب‌شده اقتباسی از مدل‌های جاودان گذشته است، همچون ۳۳۰GTC، برلینتا لوسو و مدل ۲+۲ نفره ۳۳۰GT. عدد ۴ هم اشاره به وجود ۴ صندلی درون کابین دارد.
برای تماشای فِراری جی‌تی‌سی۴لوسو باید حدود ۱ ماه صبر کنیم تا در نمایشگاه آینده ژنو تشریف‌فرما شود.

Ferrari GTC4Lusso 07 516x365 - معرفی رسمی فِراری جی‌تی‌سی4لوسو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.