غول باواریایی وارد منطقه آزاد اروند شد / تصاویر

BMW X6 یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های لوکس در ایران است که ممنوعیت واردات خودرو‌های بالای ۲۵۰۰ سی‌سی مانع ورود نسل دوم آن به بازار خودرویی کشورمان شده است. این شاسی‌بلند پریمیوم اسپرت متوسط که در سال ۲۰۰۷ میلادی پایه‌گذار کلاس شاسی‌بلند‌های اسپرت در جهان بود، در سال ۲۰۱۴ وارد نسل دو شد. محبوبیت این نوع خودرو در ایران به قدری زیاد است که اکنون برادر کوچک‌تر آن یعنی ب‌ام‌و X4 در بازار خودرویی کشور یکه‌تازی می‌کند و ثروتمندان برای خرید آن سر‌و‌دست می‌شکنند.

BMW X6 2 - غول باواریایی وارد منطقه آزاد اروند شد / تصاویر

پیش از این نسخه معمولی BMW X6 وارد جزیره کیش و منطقه آزاد اروند شده بود و در حال حاضر نیز این خودروها با پلاک این مناطق در حال‌تردد هستند. اما خودرویی که امروز خبر ورود آن به کشور را منتشر می‌کنیم،  یک «ایکس۶»معمولی نیست. در اصل خودروی مورد نظر ما ب‌ام‌و  «ایکس۶ ام»وتوسط تیونر اختصاصی این کمپانی باواریایی تولید شده است. «ایکس۶ ام»شاید از فاصله چند صدمتری شبیه یک «ایکس۶»معمولی باشد اما اگر به آن نزدیک شوید به تفاوت‌های آن پی خواهید برد. در نهایت تغییرات «ایکس۶ ام»باعث شده است ظاهری بسیار باابهت نسبت به نسخه معمولی به خود بگیرد.

BMW X6 1 - غول باواریایی وارد منطقه آزاد اروند شد / تصاویر

اما تفاوت اصلی در باطن آن است؛ جایی‌که این خودرو از پیشرانه غول‌آسای ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد. این پیشرانه قدرتمند، توانایی تولید ۵۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد که به کمک یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود تا این کرگدن باواریایی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۴.۲ ثانیه طی کند که با شتاب سوپراسپرتی چون شورولت کوروت برابری می‌کند! مصرف سوخت این ب‌ام‌و ۱۱.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت قفل شده است. ب‌ام‌و  «ایکس۶ ام»یکی از گران‌قیمت‌ترین شاسی‌بلند‌های جهان است و قیمت آن در حال حاضر در بازه ۵۴۴ تا ۵۹۲ میلیون تومان قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.