نسل جدید قطارهای سریع‌السیر در ایالات‌متحده

امتراک (Amtrak) یک شرکت راه‌آهن آمریکایی است که فعالیت گسترده‌ای درزمینهٔ حمل‌ونقل ریلی در ایالات‌متحده دارد. همچنین این شرکت در سه استان کانادا نیز فعالیت دارد. حال امتراک اعلام کرده که قصد دارد نسل جدیدی از قطارهای با سرعتِ بالا را در سال ۲۰۲۱ عرضه نماید. این عمل نتیجهٔ وام کلان ۲.۴۵ میلیارد دلاری است که از سوی دولت فدرال به امتراک داده‌شده است. این شرکت قصد دارد از این پول به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و آن‌را در ساخت ۲۸ قطار نسل جدید و همچنین تعمیرات اساسی قطارها و خطوط راه‌آهن فعلی خود سرمایه‌گذاری نماید.

نسل جدید قطارهای سریع‌السیر در ایالات‌متحده 3 - نسل جدید قطارهای سریع‌السیر در ایالات‌متحده

بخش عمده‌ای از این وام یعنی حدود ۲ میلیارد دلار آن صرف ساخت و معرفی قطارهای جدید خواهد شد که به گفتهٔ امتراک توانایی رسیدن به سرعتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را دارند. این قطارهای جدید گذشته از سرعت بیشتر، افزایش ظرفیت قابل‌ملاحظه‌ای هم خواهند داشت به‌طوری‌که ظرفیت حمل مسافر آن‌ها ۳۳ درصد بیشتر از نمونه‌های فعلی خواهد بود درحالی‌که مجهز به امکانات بیشتری چون نصب پریزهای برق و پورت‌های USB بیشتر و همچنین ارتقاء کیفیت اینترنت وای فای نیز خواهند شد.

علاوه بر این، امتراک اعلام کرده است که نسل جدید قطارهای سرعت‌بالایش از ساختاری بسیار سبک‌وزن و طراحی آئرودینامیک‌تری بهره‌مند خواهند بود که موجب کاهش مصرف انرژی در حدود ۲۰ درصد می‌گردد. این مجموعهٔ جدید قطارها قرار است جایگزین ناوگان قطارهای فعلی «Acela» شوند. نسل جدید قطارهای امتراک با همکاری شرکت آلستوم (Alstom) ساخته خواهند شد که ۹۵ درصد از قطعات آن‌ها در ایالات‌متحده ساخته‌شده و توسط ۳۵۰ تولیدکننده در ۳۰ ایالات تأمین می‌گردند. این سرمایه‌گذاری جدید موجب تولید ۱۰۰۰ شغل جدید در سراسر ایالات‌متحده خواهد شد.

نسل جدید قطارهای سریع‌السیر در ایالات‌متحده 6 - نسل جدید قطارهای سریع‌السیر در ایالات‌متحده

شرکت آلستوم همان شرکت سازندهٔ قطار معروف فرانسه یعنی TGV است که در آوریل سال ۲۰۰۷ موفق شد با دستیابی به سرعت ۵۷۵ کیلومتر در ساعت رکورد سریع‌ترین قطار دنیا را بنام خود ثبت نماید. این رکورد سرعت در خط LGV Est به دست آمد. خط سرعت‌بالایی در فرانسه که استان «Vaires-sur-Marne» واقع در نزدیکی پاریس را به بخش «Vendenheim» در مجاورت استراسبورگ متصل می‌کند. این در حالی است که قطارهای سرعت‌بالای فعلی امتراک حداکثر توانایی حرکت با سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت را دارند.

نسل جدید قطارهای سریع‌السیر در ایالات‌متحده 2 - نسل جدید قطارهای سریع‌السیر در ایالات‌متحده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.