تشخیص مدل سال تولید خودرو از شماره VIN

با ورود خودروهای ۲۰۱۵ به بازار و ادعای بعضی از فروشندگان در خصوص مدل سال خودرو، شاید این سوال برای شما مطرح شده باشد که چطور می توانید از مدل سال خودرویی که به شما فروخته می شود مطمئن شوید؟ با اروند پلاک همراه باشید

vin - تشخیص مدل سال تولید خودرو از شماره VIN 

تمامی خودروهای دنیا دارای شماره شاسی استاندارد و منحصر بفرد هستند. این شماره که اصطلاحا VIN هم گفته می شود در پلاک شناسایی خودرو موجود است و در محل های مشخصی از خودرو هم حک می شود. برخی خودروسازها هم این شماره را در پشت شیشه جلوی خودرو در قسمت دودی زیر شیشه هم آن را نصب می کنند.

در واقع ، دو رقم اول این شماره نشان دهنده کشور سازنده خودرو است مثلا خودروهای ساخت ژاپن با کارکترهای JA تا JO و کره با KL تا KR مشخص می شوند. رقم دهم این شماره شاسی نشان دهنده مدل سال خودرو می باشد. برای خودروهای ۲۰۱۵ این رقم باید از کارکتر “F” باشد و اگر این کارکتر “E” باشد خودرو مدل ۲۰۱۴ است. برخی سازندگان اروپایی البته تنها  عدد صفر “۰” را حک می کنند که در این خودروها معیار مدل سال فاکتور سازنده اصلی می باشد. کاراکتر مدل سال در  شماره شاسی هر سی سال تکرار می شود یعنی خودرو مدل ۱۹۸۵ با خودرو مدل ۲۰۱۵ هر دو شماره دهم شاسی آن ها F است.

البته لازم است بدانید که مدل سال به معنی سال تولید خودرو نیست، در واقع خودرو که در سال ۲۰۱۴ تولید شده است می تواند مدل سال ۲۰۱۴و ۲۰۱۵ و یا حتی ۲۰۱۶ داشته باشد که این موضوع به سیاستهای سازنده، تقاضای نماینده و شرایط بازار بستگی دارد.

 

 

عصر خودرو

 

435 نظرات
  1. حسین می گوید

    سلام وقت بخیر
    در خصوص سفارش خلیج بودن خودرو میخواستم ببینم از کجا میشه فهمید

  2. Amin می گوید

    سلام لطف کنید بفرمائید این ماشین سفارش کجاست؟ خلیج هست یا کره؟ KMHGN41E4FU049846

  3. حمیدی می گوید

    باعرض سلام و خسته نباشید میخواستم لطف کنید این شماره را چک کنید باتشکر
    KRGA153E2C4382079

  4. جواد می گوید

    سلام
    میتونید بگید ماشین با vinزیر از کدوم نمایندگی تحویل شده ؟
    NAAN41DC8CE005633
    ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.