قهرمانی فصل مسابقات فرمول یک در دستان نیکو رزبرگ

نیکو رزبرگ، راننده تیم مرسدس بنز توانست با شایستگی، قهرمانی این فصل از مسابقات فرمول یک را از آن خود کند. برخلاف فصل گذشته که استرس زیاد این راننده در چند مسابقه پایانی باعث از دست رفتن قهرمانی توسط او شده بود، این بار دو مسابقه نهایی چندان نیازی به شگفتی خاصی نداشت و امتیازات چند مقام دومی هم برای قهرمانی رزبرگ کافی بود. در این میان هم‌تیمی وی، لوئیس همیلتون تنها در صورتی می‌توانست قهرمان فصل شود که در مسابقه آخر علاوه بر پیروزی خود او، رتبه‌ای بهتر از چهارم نصیب رقیبش نشود.

 

آخرین مسابقه این فصل فرمول یک در پیست یاس مارینای ابوظبی و در شرایط جوی مناسبی برگزار شد. این مسابقه، در اوج هیجان برای تعیین قهرمان شکل گرفت. همیلتون توانسته بود پول پوزیشن را به دست آورد و در خط نخست مسابقه را شروع کند.
استارت عالی دو خودروی مرسدس و پیشتازی آنها از همان شروع، احتمال قهرمانی رزبرگ را پررنگ‌تر نموده بود. مخصوصاً زمانی که ورشتاپن از ردبول دچار اسپین شد. اما این همه ماجرا نبود. کیمی رایکونن و سباستین فتل رانندگان فراری، یکی از بهترین مسابقات فصل خود را به نمایش گذاشتند. هرچند ورشتاپن نیز بسیار خطرناک ظاهر شد. سبقت‌گیری فتل از ریکاردو و ورشتاپن هیجان مسابقه را بالا برده بود. فتل در انتهای مسابقه حتی فرصت سبقت‌گیری از نیکو رزبرگ را هم داشت. تیم مرسدس نیز به رزبرگ اعلام کرد که بهتر است برای جلوگیری از حادثه اجازه عبور به فتل بدهد. در مصاحبه مطبوعاتی پس از مسابقه فتل گفته بود که قصد ایجاد خلل در قهرمانی رزبرگ را نداشته و می‌خواسته از هر دو راننده مرسدس پیشی بگیرد. فتل گفت که می‌توانست به داخل یا بیرون شیرجه بزند یا از هر دو راننده مرسدس سبقت بگیرد اما این کار احمقانه بوده و ممکن بود با برخورد به همیلتون شانس سکو را از دست بدهد. نهایتاً لوئیس همیلتون، گرندپری ابوظبی را از آن خود می‌کند و رزبرگ و فتل نیز دوم و سوم می‌شوند.
این مسابقه آخرین مسابقه فلیپه ماسا و جنسن باتن بود. باتن راننده تیم مک‌لارن در دور ۱۲ با مشکل تایر از مسابقه خارج شد. فیلیپه ماسا هم توانست مسابقه را در جایگاه نهم به اتمام برساند.

مرسدس بنز پیش از این قهرمانی خود را مسجل کرده بود و این فصل را با امتیاز حیرت‌انگیز ۷۶۵ به پایان برد. ردبول هم با ۴۶۸ امتیاز دوم شد. فراری نتوانست به انتظارات ابتدای فصل جامع عمل بپوشاند و تنها به سومی فصل قناعت کرد. جایگاه ششمی برای مک‌لارن که با تبلیغات فراوان و رانندگان درجه یک همچنان با مشکلات فنی روبروست، تأسف‌آور است. باید دید در فصل آینده و شرایط جدید تیم‌ها، پیست‌ها، قوانین و خودروها، چه اتفاقات هیجان‌انگیز و جدیدی رخ خواهد داد.

فرمول یک نیکو رزبرگ 2 - قهرمانی فصل مسابقات فرمول یک در دستان نیکو رزبرگ فرمول یک نیکو رزبرگ 3 - قهرمانی فصل مسابقات فرمول یک در دستان نیکو رزبرگ فرمول یک نیکو رزبرگ - قهرمانی فصل مسابقات فرمول یک در دستان نیکو رزبرگ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.