تولید لوتوس در جیلی چین محتمل است

خط تولید محصولات لوتوس پس از نیم قرن از انگلستان به چین منتقل خواهد شد تا زیر نظر مجموعه خودروسازی جیلی به فعالیت خود ادامه دهد.

شرکت لوتوس از سال ۱۹۵۲ تمامی خودروهای خود را در انگلستان تولید کرده است. محصولات این شرکت ابتدا در منطقه هورنسی ساخته می‌شدند و در حال حاضر در نورفولْک در حال تولید هستند. حالا مالکان چینی این شرکت قصد دارند روند تولید خودروهای اسپرت اوانس طی نیم قرن گذشته را تغییر دهند. شرکتجیلی، یکی از خودروسازان چین است که پس از به تصاحب درآوردن ۴۹.۹ درصد از سهام شرکت پروتونمالزی، ممکن است به‌عنوان سهامدار اصلی لوتوس، کارخانه تولید محصولات این شرکت را از انگلستان به چین منتقل کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اولویت مدیرعامل متمول جیلی، لی شوفو، تبدیل دوباره لوتوس به خودروسازی مطرح است؛ درحالی‌که  پس از ۲۰ سال، این شرکت مجددا در سال جاری میلادی به سوددهی رسیده است. در راستای کاهش هزینه‌های تولید، جیلى ممکن است روندی در پیش بگیرد که قبلا در مورد ولوو انجام داده بود و آن‌هم انتقال خط تولید به آن سوی آب‌ها است. شرکت جیلی پیش از این خط تولید خودروی S90 ولوو را از سوئد به چین منتقل کرده است.

2f5f29c9 7d57 423a a990 66c7968f0f09 - تولید لوتوس در جیلی چین محتمل است

لوتوس اگزیج ۳۸۰ کاپ

شوفو معتقد است با انتقال خط تولید به چین، هر دو برند پروتون و لوتوس در مسیر موفقیت گام خواهند برداشت و تلاش خواهد شد تا از به‌روزترین تکنولوژی‌های صنعت خودروسازی مانند الکتریکی شدن خودروها، به‌کارگیری هوش مصنوعی و سبک کردن بدنه بهره‌مند شوند. اخیرا خودرویی جدید با بدنه بسیار سبک توسط لوتوس تولید شده که با پیشرانه الکتریکی، بازدهی بسیار قابلی قبولی داشته است. جیلی همچنین امیدوار است برند پروتون بتواند آوازه خود در منطقه شرق آسیا را بازیابد و تا سال ۲۰۲۰ در بازار ۳ میلیونی این منطقه مجددا حضوری قدرتمند داشته باشد.

شوفو طی بیانیه خود در این‌ باره، اعلام کرد:

ترکیب دانش حاصله از مشارکت و خرید سهام شرکت‌های پروتون و لوتوس همراه با تجربه ما در زمینه مدیریت و نوآوری، درهای جدیدی به روی گروه خودروسازی جیلی به‌عنوان یکی از بازیگران مهم بازار خودروی آسیا بازخواهد کرد. ما با همکاری و مشارکت یکدیگر تمام توان خود را جهت پیشرفت و کسب سهم بیشتر در بازار خودرو به کار خواهیم بست.

10ae2c96 bde1 4d79 b6ea 317d2fa8f5b0 - تولید لوتوس در جیلی چین محتمل است

لوتوس اوُرا اسپورت ۴۱۰

موقتا و تا پایان سال جاری، تولید لوتوس همچنان در نورفولک انگلستان ادامه خواهد داشت. مدل‌های جدید معرفی‌شده توسط لوتوس مانند اِلیزه ۲۵۰ کاپ، اگزیج ۳۸۰ کاپ و اِوُرا اسپورت ۴۱۰ همچنان در خط تولید نورفورلک باقی خواهند ماند تا نهایتا جیلی تصمیم نهایی خود در مورد انتقال خط تولید به چین را اعلام کند.

 

منبع MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.