معرفی وبررسی مزدا میاتا یا MX-5 مدل 2016

با اروند پلاک باشید بامعرفی خودرو  مزدا میاتا یا MX-5 مدل ۲۰۱۶ که این خودرو دو نفره بسیار محبوب که مدت‌ها همه در انتظار دیدن آن بودند.و اینک ما به  بررسی این خودرو دو نفره بسیار شیک و جذاب پرداختیم و شما عزیزان را با این خودرو آشنا میکنیم پس با ما همراه باشید
[review]

مشخصات موتوری میاتا یا MX-5 مدل ۲۰۱۶

  • موتور: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری اسکای اکتیو G
  • قدرت موتور: ۱۲۹ اسب بخار در ۷۰۰۰ دور در دقیقه
  • گشتاور: ۱۵۰ نیوتن‌متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه
  • گیربکس: ۶ سرعته اسکای اکتیو MT
  • مصرف سوخت: ۴.۷ لیتر تخمینی

 

2016 Mazda MX 5 6 - معرفی وبررسی مزدا میاتا یا MX-5 مدل 2016
رودستر جدید مزدا از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ۱۲۹ اسبی سود می‌برد. با وجود چنین قدرتی، کاهش وزن این خودروی جمع و جور به میزان ۱۰۰ کیلوگرم، روی عملکرد آن تأثیر مثبتی می‌گذارد. در آینده یک موتور ۲.۰ لیتری پرقدرت‌تر نیز روی این خودرو قابل سفارش خواهد بود موتور در تست اولیه بیش از ۷۰۰۰ دور بر دقیقه، دوران می‌کند. اما به گفته راننده آزمون، شتاب آن طوری نیست که شما را در صندلی فرو ببرد. و البته مزدا نیز از این خودرو چنین انتظاری ندارد. در عوض با یک تعادل بین مهندسی برای ایجاد تفریح و لذت رانندگی، این خودرو سربلند و رضایت‌بخش خواهد بود. کوچک‌تر، بیشتر از ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر و بسیار اقتصادی‌تر از نسل گذشته. مزدا MX-5 نسل چهارم با صفات فوق به بازار برگشته تا پیشنهاد جذابی پیشِ روی دوست‌داران اتومبیل‌های اسپرت سبک‌وزن و مشخصاً دو نفره باز شود.  این مدل به پرفروش‌ترین اتومبیل دو نفره اسپرت تبدیل شود.  متقاضیان خرید مزدا MX-5 می‌توانند از میان دو نوع موتور مختلف با حجم‌های ۱.۵ و ۲ لیتری اسکای اکتیو که قدرت تولیدی را به‌وسیله‌ یک گیربکس ۶ سرعته دستی به محور عقب منتقل می‌کنند، انتخاب نمایند.طراحی بیرونی مدل MX-5 به‌مانند اکثر ساخته‌های نوین کمپانی ژاپنی مزدا، نشأت گرفته از زبان طراحی کودو است و طراحان مزدا با تلاش سخت توانسته‌اند از طول کلی بدنه ۱۰ میلی‌متر بکاهند و این امر با کاستن ۱۵ میلی‌متری از فاصله میان محورهای جلو و عقب و کاهش ۴۵ میلی‌متری از فاصله میان محور جلو تا سپر، حاصل شده است. نتیجه تمام این تغییرها در طول بدنه زیباتر شدن اتومبیل است به‌طوری‌که نسل چهارم مزدا حالتی بسیار عضلانی پیدا کرده استآمار فروش مزدا MX-5 در بازار اروپا بسیار بالاست و در این بین اهالی انگلستان علاقه وافری به مزدا MX-5 دارند. به همین دلیل نصف کل تعداد به فروش رسیده از مزدا MX-5 در پهنه قاره اروپا مختص بازار انگلستان است.

2016 Mazda MX 5 14 - معرفی وبررسی مزدا میاتا یا MX-5 مدل 2016

سقف این مدل در قسمت پشت سر راننده و سرنشین جا می‌گیرد. در حالی که نسل چهارم مزدا MX-5 نسبت به سلف خود در هنگام رانندگی کوچک‌تر احساس می‌شود، با این حال این مدل فضای پا و سر گسترده‌تری نسبت به مدل قبلی در اختیارتان قرار می‌دهد..

2016 Mazda MX 5 44 - معرفی وبررسی مزدا میاتا یا MX-5 مدل 2016

چراغ‌های باریک LED و هم‌چنین جلوپنجره بزرگ، شخصیتی بسیار جذاب و گیراتر را به نسل چهارم مزدا MX-5 بخشیده‌اند هم‌چنین روشنایی خاص چراغ‌های عقب هنگام شب به زیبایی هر چه بیشتر اتومبیل کمک می‌کند.

بانگاه  به داخل کابین متوجه می‌شویم که رنگ قسمت بالایی رودری ها با رنگ بدنه اتومبیل هم‌خوانی دارد. کمپانی مزدا عقیده دارد استفاده از رنگ‌های هم‌رنگ بدنه در داخل کابین به سرنشینان کمک می‌کند تا بفهمند در بیرون از اتومبیل چه خبر است.

در قسمت بالایی داشبورد نسخه‌های فول آپشن این اتومبیل از یک مانیتور آیپد مانند استفاده شده که به‌وسیله یک اهرم دوار که بغل ترمزدستی جا خوش کرده کنترل می‌شود. در قسمت پائینی مانیتور نام‌برده شده، سه کنترلر گرد وجود دارد که وظیفه آن‌ها کنترل سیستم تهویه مطبوع است. جایگیری صندلی‌ها هم به‌گونه‌ای است که ارتفاع نشیمن‌گاه صندلی راننده ۱۵ میلی‌متر از صندلی سرنشین کمتر است در واقع راننده اتومبیل فاصله نزدیک‌تری تا مرکز ثقل اتومبیل دارد!

 

. با موتور ۱.۵ لیتری ۱۲۹ اسب بخاری که نسبتاً کم‌توان است هم عملکرد فنی خوب و قوی دارد.مهندسان مزدا، موتور ۱.۵ لیتری این اتومبیل را تحت یک بازنگری کلی قرار داده‌اند تا عملکرد موتور در تمامی دورها نرم باشد و موتور به راحتی بتواند به دوران حداکثر ۷۵۰۰ دور در دقیقه برسد. همان‌طور که در ابتدا ذکر شد برای این اتومبیل موتور دو لیتری اسکای اکتیو هم قابل سفارش است اما به دلیل هزینه‌های اضافی و مصرف سوخت بالاتر نسبت به مدل ۱.۵ لیتری و هم‌چنین وزن پایین بدنه، ما موتور ۱.۵ لیتری را برای MX-5 مناسب‌تر می‌دانیم. هر دو موتور قابل سفارش بر روی مزدا MX-5 از نوع اسکای اکتیو با پاشش سوخت مستقیم و نسبت تراکم بالا هستند. میزان مصرف سوخت تخمینی برای مزدا MX-5 با موتور ۱.۵ لیتری حدود ۴.۷ لیتر (۵۰MPG) و میزان گازهای CO2 تولیدی ۱۳۰ گرم در هر کیلومتر می‌باشدمدت زیادی از رونمائی مزدا MX-5 نگذشته و هنوز مشکلات کیفیتی که نیازمند گذشت زمان و طی مسافت‌های زیاد است، ناشناخته مانده‌اند. اما به نظر می‌رسد مزدا MX-5 به دلیل نداشتن ابزار مکانیکی پیچیده مثل گیربکس دو کلاچه و ورودی‌های هوای تطبیقی، ازنظر فنی اتومبیل بی‌دردسری باشدبا این شرایط راننده این امکان را خواهد داشت که هنگام خروج از پیچ دنده را سبک‌تر کرده و با قدرت بیشتری به راه خود ادامه دهد. هم‌چنین با خارج کردن سیستم کنترل کشش از مدار می‌توان چرخ‌های عقب را به هرزگردی واداشت..هنوز تست ایمنی از جانب مرکز (NHTSA) بر روی مزدا MX-5 نسل چهارم انجام نگرفته، اما با توجه به بهره‌مندی از سامانه کمکی i-ACTIVESENSE که با استفاده از مجموعه‌ای از رادارها و سنسورها خطرات احتمالی مثل اتومبیل پارک شده در جلو و خروج از خط را به اطلاع راننده می‌رسانند و هم‌چنین ایربگ ها کناری و محافظ سر، به نظر می‌رسد که مزدا MX-5 امتیاز بالایی در تست‌های ایمنی کسب کند.فرم بدنه و ظرفیت سرنشین: رودستر/ دو نفر

2016 Mazda MX 5 59 - معرفی وبررسی مزدا میاتا یا MX-5 مدل 2016

 

2016 Mazda MX 5 84 - معرفی وبررسی مزدا میاتا یا MX-5 مدل 2016

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.