بحران مالی در صنعت خودرو در راه است

امیرحسن کاکایی، در پنجمین نشست تخصصی برنامه ملی آینده نگاری علم و فناوری صنعت خودرو با بیان این خبر افزود: خودروسازان در عین حال در حال سرمایه گذاری بر روی موتورهای جدید هستند این در حالی است که امروز قطعات اصلی برقی و الکترونیکی خودروها از خارج وارد و در نهایت مونتاژ می شود و قطعه سازان داخلی توانایی تولید ECU  و TCU که مغز قطعات الکترونیکی است را ندارند.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: معنای داخلی سازی در ایران مبهم است و تفاوت میان داخلی سازی و خصوصی سازی مشخص نیست که لازم است سیاست گذاری خاصی در این زمینه انجام شود.
کاکایی تاکید کرد: هرگونه به نتیجه رسیدن سرمایه گذاری در صنعت خودرو نیاز به بازه زمانی ۵ تا ١۰ ساله دارد و ابتدا لازم است سرمایه گذاری در زمینه اقتصاد، قوانین و تعرفه انجام و سپس در حوزه صنعت خودرى اقدام به سیاست گذاری کنیم.
وی با بیان اینکه رکود هنوز از کشور خارج نشده است، گفت: باید دید سرمایه مورد نیاز صنعت خودرو باید از کجا جذب شود این در حالی است که ارتباط مالی همچنان دشوار است و وضعیت بانکی چندان مناسب سرمایه گذاری نیست این در حالی است که نرخ تورم و همچنین ارز چندان از ثبات برخوردار نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.