معرفی لامبورگینی هوراکان اسپایدر پرفورمانته

سوپراسپرت‌ساز مشهور ایتالیای، نسخه‌ی روباز لامبورگینی هوراکان اسپایدر پرفورمانته را که ترکیبی عالی از نوآوری، عملکرد فنی و رانندگی بی‌نظیر است، در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی کرد.

استفانو دومینکالی، رئیس و مدیر اجرایی لامبورگینی، می‌گوید:

مدل هوراکان اسپایدر پرفورمانته یک پیشرفت بسیار عالی در احساس رانندگی با خودروهای کروک است و نسبت به مدل هوراکان تغییرات قابل‌ توجهی دارد.

ba4d7698 c4e2 4d38 b74f 430d285ff51e - معرفی لامبورگینی هوراکان اسپایدر پرفورمانته

لامبورگینی هوراکان اسپایدر پرفورمانته از موتور ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی بی‌نظیری استفاده می‌کند که نیروی خود را به هر چهار چرخ انتقال می‌دهد. زمان‌ سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۳.۱ ثانیه است و برای رسیدن از حالت سکون به‌ سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط به ۹.۳ ثانیه زمان نیاز دارد. بیشترین سرعت این خودروی کروک قدرتمند به ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. توقف کامل هوراکان اسپایدر در سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در مسافت ۳۱.۵ متر انجام می‌شود.

درست مانند هوراکان پرفورمانته، پیشرانه اسپایدر  قدرت ۶۴۰ اسب بخار در دور موتور ۸۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند و گشتاور آن به ۶۰۰ نیوتن متر در دور موتور ۶۵۰۰ می‌رسد. این محصول، می‌تواند ۷۰ درصد از گشتاور خود را در دور موتور ۱۰۰۰ تولید کند.

ad5c5ca5 10e3 4e48 aeb7 f297c9de7b8e - معرفی لامبورگینی هوراکان اسپایدر پرفورمانته

وزن کلی اسپایدر پرفورمانته ۱۵۰۷ کیلوگرم است و نسبت وزن به توان آن به ۲.۳۵ کیلوگرم بر اسب بخار می‌رسد. وزن خودرو به نسبت ۴۳ به ۵۷ در بخش جلو و عقب خودرو توزیع‌ شده کهبسیار مناسب است. طراحی و مهندسی فناوری در این خودرو بسیار هیجان‌انگیز است.

طراحی جذاب، عملکرد عالی و ویژگی‌های فنی هوراکان اسپایدر پرفورمانته به‌عنوان شاخصه اساسی این خودرو شناخته‌ شده است و بعد جدیدی در لذت بردن از رانندگی خودروهای کوپه قدرتمند فراهم می‌کند.طراحی این خودرو با سقف متحرک، نسبت به دیگر مدل‌های کوپه موجود متفاوت است و آن را بسیار جذاب‌تر می‌کند. طراحی روباز این خودرو بسیار زیبا و شبیه به مدل‌های مسابقه‌ای است و نشان‌ از یک خودروی اسپرت و قدرتمند دارد. بدنه لامبورگینی هوراکان اسپایدر پرفورمانته تماماً از فیبر کربن و روی شاسی آلومینیوم ساخته‌ شده و نسبت به هوراکان پرفورمانته ۳۵ کیلوگرم سبک‌تر است.

a6452291 b27a 4df7 9545 079cb61ccd84 - معرفی لامبورگینی هوراکان اسپایدر پرفورمانته

شکل‌های هندسی پیچیده این خودرو در اسپویلرهای جلو و عقب، سپر عقب و همچنین دیفیوزها و پخش‌کننده‌های آئرودینامیک عقب آن، از کامپوزیت‌های پیشرفته مصنوعی ساخته‌ شده است.

این خودرو به سیستم آئرودینامیک فعال ALA مجهز شده است که به‌وسیله یک نرم‌افزار پیشرفته در شرایط مختلف حرکتی که نیاز به نیروی رو پایین کم دارند، حالت‌های آئرودینامیک را تغییر می‌دهد و امکان چرخش هوا در سرعت‌های بالا را فراهم می‌کند؛ درنتیجه رانندگی با کیفیت عالی را در مسیرهای متفاوت و سرعت‌های متفاوت، ممکن می‌سازد. سیستم LPI لامبورگینی تمامی سیستم‌های الکترونیکی خودرو ازجمله تنظیم الکترونیکی و فعال شدن سیستم ALA را در هر ۵۰۰ میلی‌ثانیه بررسی می‌کند تا از بهترین تنظیم آئرودینامیک خودرو در هر شرایط رانندگی اطمینان حاصل کند. لامبورگینی اسپایدر مانند هوراکان پرفورمنس کوپه از سیستم تعلیق پیشرفته، ESC از نو کالیبره شده، سیستم فرمان حساس لامبورگینی LDS، در هر شرایطی با استفاده از سیستم آئرودینامیک فعال بهترین کیفیت رانندگی را به ارمغان می‌آورد.

2652ebd1 07e1 465d 81eb 0e93d9bcf2f8 - معرفی لامبورگینی هوراکان اسپایدر پرفورمانته

حالت‌های رانندگی در لامبورگینی اسپایدر پرفورمانته شامل اسپرت، استرادا و کورسا می‌شود که برای هرکدام  سیستم‌های دینامیک خودرو به‌صورت ویژه طراحی‌ شده است. سقف لامبورگینی هوراکان اسپایدر یک ارتباط پویا بین زمین و آسمان برقرار می‌کند. سقف سبک و الکتروهیدرولیک نصب‌شده در اسپایدر بسیار عالی عمل می‌کند و باز و بسته شدن آن به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. سقف این خودرو در سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت حداکثر در ۱۷ ثانیه باز می‌شود.

738c8d01 b754 4ed0 b610 61f8744d2bae - معرفی لامبورگینی هوراکان اسپایدر پرفورمانته

حتی در کلاس خودرویی با بدنه‌ی کانورتیبل، هوراکان اسپایدر پرفورمانته به‌عنوان یک مدل فوق‌العاده قدرتمند و اسپرت شناخته می‌شود. شیشه عقب خودرو به‌صورت الکترونیکی باز و بسته می‌شود. هنگامی‌که سقف پایین است، طراحی هوراکان اسپایدر پرفورمانته شامل دو باله متحرک است که از پوشش سقف تاشو خارج می‌شود و خط سقف را از صندلی‌های عقب به سمت عقب خودرو ادامه می‌دهد که طرحی شبیه به یک عنکبوت را تداعی می‌کند.

557d3f7c 71eb 4c20 8853 7bd6c3057bb6 - معرفی لامبورگینی هوراکان اسپایدر پرفورمانته

دو محافظ باد اضافه و متحرک موجب می‌شود در سرعت‌های بالا آسایش صوتی کامل در کابین حکم‌فرما باشد و اجازه می‌دهد به‌راحتی مکالمه بین راننده و سرنشین شنیده شود. لامبورگینی هوراکان اسپایدر پرفورمانته با سقف باز یا بسته، یک خودروی فوق‌العاده هیجان‌انگیز است و رانندگی با آن لذت وصف‌ناشدنی را برای هرکسی فراهم می‌کند. قیمت این خودروی زیبا و اسپرت کمی بیش از ۳۰۸ هزار دلار است.

منبع : TOPGEAR

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.