محصول جدید کمپانی ولوو

محصول جدید کمپانی ولوو

ولوو، (به سوئدی: volvo) شرکت صنایع سنگین سوئدی است، که سازندهٔ خودروهای سنگین و قطعات مربوط به آن می‌باشد. از جمله تولیدات این شرکت تریلی، کامیون، اتوبوس، تجهیزات ترابری و سازه‌ای، سامانه‌های پیش‌رانش دریایی و صنعتی، تجهیزات هوافضا و ارائه خدمات مالی است.

شرکت ولوو در سال ۱۹۲۴ با مشارکت مدیر امور مالی کمپانی اس‌کااف؛ اسار گابریلسن و یکی از مهندسان ارشد این شرکت بنام؛ گوستاو لارسون، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه اس‌کااف راه‌اندازی شد. هدف از تاسیس این شرکت، ساخت خودروهایی بود، که در مقابل سرمای هوای سوئد مقاومت داشته باشند و برای جاده‌های یخ‌زده و ناهموار این کشور بهینه شده باشند.

images 7 - محصول جدید کمپانی ولوو
محصول جدید کمپانی ولوو

شرکت ولوو در نهایت در سال ۱۹۲۷ به عنوان یک شرکت خودروسازی، در شهر گوتنبورگ سوئد آغاز به کار کرد. این شرکت در آغاز شاخه‌ای از شرکت بلبرینگ‌سازی اس‌کااف به‌شمار می‌آمد، که در سال ۱۹۳۵ در پی ورود ولوو به بازار بورس اوراق بهادار سوئد، اس‌کااف سهامش در این شرکت را واگذار نمود.

گروه ولوو در سال ۱۹۹۹ اقدام به فروش بخش خودروهای سبک خود، تحت نام ولوو کارز، به ارزش ۶٫۴۵ میلیارد دلار، به شرکت آمریکایی فورد نمود. در سال ۲۰۱۰ میلادی فورد نیز ولوو کارز را با قیمت ۱٫۸ میلیارد دلار به شرکت چینی جیلی فروخت.

در حال حاضر شرکت ولوو تولیدکننده خودروهای سنگین شامل کامیون، اتوبوس و… می‌باشد و بخش خودروسازی آن، توسط شرکت جیلی مدیریت می‌شود.

 

download 21 300x160 - محصول جدید کمپانی ولوو
محصول جدید کمپانی ولوو

ولوو XC90 مدل ۲۰۱۵

به طور رسمی اعلام شده است که ولوو XC90 T8 تواین انجین هیبریدی شارژی دارای میزان آلایندگی ۴۹ گرم در هر کیلومتر است نه ۵۹ گرم در هر کیلومتری که قبلا اعلام شده بود.

در این صورت می توان انتظار میزان مصرف سوختی در حدود ۱ لیتر در هر ۵۶ کیلومتر را از این خودرو داشت.

 این خودروی آئودی که اواخر سال جاری به فروش می رسد دارای میزان مصرف سوخت ۱ لیتر در هر ۷۰ کیلومتر و آلایندگی ۵۰ گرم در هر کیلومتر است.

این مدل آئودی دارای موتور توربوشارژ ۳.۰ لیتری V6 دیزلی با قدرت ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور ۴۴۲ فوت پوند است. این موتور در کنار یک موتور الکتریکی ۱۲۶ اسب بخار و گشتاور ۲۵۸ فوت پوند عمل می کند. این دو موتور در کنار هم قدرت ۳۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۸۱ فوت پوند تولید می کنند. که به گفته آئودی برای شتاب صفر تا صد ۶ ثانیه و بیشینه سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت کافی است.

download 11 - محصول جدید کمپانی ولوو
محصول جدید کمپانی ولوو

در مقابل، XC90 T8 دارای موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر سوپرشارژ با قدرت ۳۱۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۵ فوت پوند به همراه موتور الکتریکی ۸۱ اسب بخاری با گشتاور ۱۷۷ فوت پوند است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۵.۹ ثانیه است.

XC90 کاملا جدید مهم ترین خودرو در تاریخ ولوو است و اکنون در انگلستان به فروش می رسد.

مدل ممتاز Twin Engine این خودرو دارای نشان T8 است و به گفته ولوو یک خودروی هیبریدی شارژی، هیبریدی و عملکرد بالا در یک خودرو است. این خودرو از یک موتور سوپرشارژ و توربوشارژ ۲.۰ لیتری چهار سیلندر بنزینی برای چرخ های جلو و یک موتور الکتریکی ۸۰ اسب بخار برای چرخ های عقب بهره می برد.

vC1412394569 1024x768 - محصول جدید کمپانی ولوو
محصول جدید کمپانی ولوو
xI1412394573 1024x768 - محصول جدید کمپانی ولوو
محصول جدید کمپانی ولوو

 

گمان می رود محبوب ترین مدل این خودرو در اروپا XC90 D5 باشد که دارای قدرت ۲۲۵ اسب بخار و ساختار چهار چرخ فعال است.

ولوو یک نسخه بنزینی T6 را نیز به طیف مدل های XC90 جدید اضافه کرده است. مدل T6 این خودرو دارای نسخه ای از موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر Drive-E جدید با قدرت ۳۱۶ اسب بخار و گشتاور ۲۹۵ فوت پوند است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.