ولوو V40 ؛ هاچ‌بک پنج در زیبا و کامپکت

ولوو V40 ؛ هاچ‌بک پنج در زیبا و کامپکت

ولوو (به سوئدی: volvo) شرکت صنایع سنگین سوئدی است، که سازندهٔ خودروهای سنگین و قطعات مربوط به آن می‌باشد. از جمله تولیدات این شرکت تریلی، کامیون، اتوبوس، تجهیزات ترابری و سازه‌ای، سامانه‌های پیش‌رانش دریایی و صنعتی، تجهیزات هوافضا و ارائه خدمات مالی است.

شرکت ولوو در سال ۱۹۲۴ با مشارکت مدیر امور مالی کمپانی اس‌کااف؛ اسار گابریلسن و یکی از مهندسان ارشد این شرکت بنام؛ گوستاو لارسون، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه اس‌کااف راه‌اندازی شد. هدف از تاسیس این شرکت، ساخت خودروهایی بود، که در مقابل سرمای هوای سوئد مقاومت داشته باشند و برای جاده‌های یخ‌زده و ناهموار این کشور بهینه شده باشند.

200px Volvo logo.svg 1 - ولوو V40 ؛ هاچ‌بک پنج در زیبا و کامپکت
ولوو V40 ؛ هاچ‌بک پنج در زیبا و کامپکت

شرکت ولوو در نهایت در سال ۱۹۲۷ به عنوان یک شرکت خودروسازی، در شهر گوتنبورگ سوئد آغاز به کار کرد. این شرکت در آغاز شاخه‌ای از شرکت بلبرینگ‌سازی اس‌کااف به‌شمار می‌آمد، که در سال ۱۹۳۵ در پی ورود ولوو به بازار بورس اوراق بهادار سوئد، اس‌کااف سهامش در این شرکت را واگذار نمود.

گروه ولوو در سال ۱۹۹۹ اقدام به فروش بخش خودروهای سبک خود، تحت نام ولوو کارز، به ارزش ۶٫۴۵ میلیارد دلار، به شرکت آمریکایی فورد نمود. در سال ۲۰۱۰ میلادی فورد نیز ولوو کارز را با قیمت ۱٫۸ میلیارد دلار به شرکت چینی جیلی فروخت.

2 19 - ولوو V40 ؛ هاچ‌بک پنج در زیبا و کامپکت
ولوو V40 ؛ هاچ‌بک پنج در زیبا و کامپکت

ولوو V40 یک هاچ‌بک پنج در زیبا و کامپکت است که ولوو آن را بازار امریکا ارائه نمی‌کند. خبر جدید در مورد این مدل، نسخه ویژه V40 کربن است که رسماً‌ اولین مدلی از ولوو است که به صورت استاندارد از کیت تیونینگ طراحی‌شده توسط پولستار استفاده می‌کند. پولستار شریک مسابقه‌ای و تیونینگ ولوو است که به خاطر خانواده موتورهای جدید «درایو-ای» شناخته می‌شود.

1 19 - ولوو V40 ؛ هاچ‌بک پنج در زیبا و کامپکت
ولوو V40 ؛ هاچ‌بک پنج در زیبا و کامپکت

همانند برنامه تیونینگی که پولستار قبلاً‌ در مورد موتور قدیمی‌تر توربوشارژر با ۶ سیلندر در یک ردیف انجام داده، برنامه جدید «بهینه‌سازی عملکرد پولستار» اندکی بر قدرت خروجی موتور که از نوع چهار سیلندر بنزینی و گازی درایو-ای ولوو است، افزوده است. این تیونینگ در بازارهای خارج از سوئد به صورت آپشن خواهد بود، ولی این خودروهای نسخه «کربن» در هر جا به فروش برسند، از ارتقای فیبر کربن در پنل درها و بخش بزرگی از سقف بهره خواهند برد.

65 - ولوو V40 ؛ هاچ‌بک پنج در زیبا و کامپکت
ولوو V40 ؛ هاچ‌بک پنج در زیبا و کامپکت

همچنین تجهیزات ویژه‌ای مانند چرخ‌های ۱۹ اینچی و کمربندهای ایمنی طرح قرمز و بسیاری امکانات منحصر به فرد دیگر به خودرو اضافه می‌شود. تنها ۳۴۳ نمونه از V40 کربن ادیشن ساخته خواهد شد که در مورد منشأ این عدد، اطلاع درستی در دست نیست. مشتریان می‌توانند از بین موتورهای T5 (بنزینی با قدرت ۲۵۳ اسب‌بخار) و D4 (دیزل با قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار) انتخاب کنند. در هر صورت، نکته مهم در مورد این خودر این است که در بازار امریکا عرضه نمی‌شود.

76 - ولوو V40 ؛ هاچ‌بک پنج در زیبا و کامپکت
ولوو V40 ؛ هاچ‌بک پنج در زیبا و کامپکت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.