اسکوتر تاشوی فولکس برای رقابت با سِگ‌وی

وقتی فردیناند پیچ (Ferdinand Piëch) مدیر عامل قبلی فولکس‌واگن هیئت مدیره این کمپانی را به حالت قهر ترک کرد، اوج جنگ قدرتی بود که در یک طرف مدیرعامل و سایر بخش‌های خانواده فولکس‌واگن و در طرف دیگر، برند پورشه، انجمن کارگران و مدیرعامل کنونی، یعنی مارتین وینترکورن (Martin Winterkorn) قرار داشتند. یکی از انتقادهایی که از طرف «پیچ» وارد شد، عدم‌ وجود خلاقیت و آینده‌نگری در گروه فولکس‌واگن بود.
[review]

vw scooter - اسکوتر تاشوی فولکس برای رقابت با سِگ‌وی

به نظر می‌رسید که «وینترکورن» این انتقاد را بسیار جدّی گرفته است و در یک مصاحبه مفصل با روزنامه آلمانی بیلد ام سانتاگ (Bild am Sonntag) نه تنها از یک خودروی کم‌هزینه که مشتریان مدت‌هاست انتظار آن را می‌کشند، خبر داده، بلکه یک وسیله نقلیه افراطی‌تر نیز ارائه کرده‌ است؛ یک اسکوتر الکتریکی سه‌چرخه که به منظور رقابت با «سِگ‌وی» طراحی شده، ولی بسیار کم‌هزینه‌تر از آن تمام می‌شود.

vw Segway Type scooter 765x598 - اسکوتر تاشوی فولکس برای رقابت با سِگ‌وی

این سه‌چرخه قرار است که برای کارهایی چون رساندن افراد از محل پارک اتومبیل تا مقصد نهایی‌شان و یا حتی یک قطار مورد استفاده قرار گیرد. وزن این وسیله حدود ۱۱ کیلوگرم است و دامنه‌ای به اندازه ۱۲ مایل یا ۱۹/۳ کیلومتر دارد. در نتیجه، شرایط حمل و نقل ساده افراد را فراهم می‌آورد. برخی از اِلمان‌های طراحی این وسیله، در واقع برای مونتاژ فولکس‌واگن XL1، یکی از پروژه‌های موردعلاقه «پیچ» طراحی شده‌اند. انتظار می‌رود که این اسکوتر جمع‌شونده در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی به بازار بیاید و قیمتی کمتر از هزار یورو داشته باشد.
این پروژه، یکی از اهداف یک انجمن کارگری با انگیزه را محقق کرده است؛‌ در واقع، سرمایه‌گذاری آن از طرف «صندوق نوآوری» متعلق به انجمن کارگی بوده است. در همین حال، واکنش «وینترکورن» نسبت به این کانسپت جدید فوق‌العاده بوده و موجب تعجب همگان شده است. این در حالی است که کانسپت‌های ۲۰۱۱ فولکس‌واگن نیلز EV و آئودی اِربن بیشتر به دلیل عدم‌علاقه وینترکورن کنار گذاشته شدند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.