توصیه هایی برای جلوگیری از جوش آوردن ماشین

توصیه هایی برای جلوگیری از جوش آوردن ماشین

رادیاتور خودرو، یکی از اجزای مهم سیستم خنک کننده موتور در اتومبیل‌ها به شمار می‌رود. به گزارش دنیای خودرو، یکی از عمومی ترین معایب خودرو به ویژه در فصل تابستان که تقریبا اکثر رانندگان با آن مواجه می شوند بالا رفتن حرارت بیش از حد موتور خودرو یا در اصطلاح داغ کردن موتور خودرو می باشد که اشاره به مواردی چند دراین خصوص به اقدام صحیح در این هنگام توسط راننده کمک می کند .

khonak kardane khodro2 - توصیه هایی برای جلوگیری از جوش آوردن ماشین
توصیه هایی برای جلوگیری از جوش آوردن ماشین

۱- با احتیاط کامل سرعت خودرو را کاهش داده و با توجه به اطراف از جاده خارج شده و اتومبیل را متوقف ، دنده را خلاص کرده وترمز دستی را بکشید باید به این نکته توجه داشت که به هیچ عنوان در این شرایط خودرو را خاموش نکنید.

۲- کولر اتومبیل را خاموش کنید.

۳- در صورت خروج آب جوش یا بخا رآب از رادیاتور یا مخزن ذخیره، موتور را به علت کم آبی خاموش نکنید و به تدریج مقداری آب داخل رادیاتور بریزید تا موتور خنک شود.

۴- بازدید های نظری تسمه پروانه جهت پارگی یا شل بودن ، همچنین بازدید ازنشت آب رادیاتور ، شیلنگ ها و زیراتومبیل بویژه هنگام مبادرت به سفرها با مسیر های طولانی در دفعات مختلف که باید دقت داشته باشید در صورت روشن بودن اتومبیل جهت بازدید، دست یا لباس شما به تسمه پروانه خودرواصابت نکند.

۵- در صورت پارگی یا شل بودن تسمه پروانه و یا نشت آب به هر علت موتور را باید خاموش کنید.

۶- در صورت سالم بودن تسمه پروانه اجازه دهید موتور چند دقیقه ای با ۱۵۰۰دور در دقیقه در حالت خلاص کارکند چرا که این عمل باعث خنک شدن سریع موتور می شود.

۷- از ترکیب ضد یخ، ضد جوش و ضد زنگ با آب که دمای جوش بالاتری نسبت به آب دارد در رادیاتور استفاده شود و در صورت کم شدن آب رادیاتور، آبی که قبلاً جوشیده شده باشد، مورد استفاده قرار گیرد و ضمن توجه به درجه‌ای که سطح مایع را مشخص می‌کند، رادیاتور هیچ گاه نباید از ترکیب مذکور لبریز شود.

۸- از عدم ورود ضربه به پره‌های رادیاتور و عدم نشت مایع درون رادیاتور اطمینان حاصل نموده و ضمن عدم استفاده از مواد رسوب زدا داخل رادیاتور و عدم باز کردن ترموستات و خروج آن از خودرو، از آب بندی واشرها و واترپمپ و نیز سلامت تسمه‌ها، مطمئن شده و در صورت خرابی یا فرسودگی رادیاتور در تعویض آن تردید نکنید.

۹- در صورتی که خودرو جوش آورد، از باز کردن در رادیاتور یا منبع انبساط جداً خودداری شود، چون ممکن است باعث پرتاب آب داغ و سوختگی شود. در صورت جوش آوردن خودرو باید موتور در حال روشن نگه داشته شده و آب به سطح پره‌های رادیاتور پاشیده شود تا به تدریج خنک شود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.