تصاویر جنجالی از تویوتا پریوس ۲۰۱۶

تصاویر جنجالی از تویوتا پریوس ۲۰۱۶

تویوتا اصول طراحی آئرودینامیکی “Kammback” را به پریوس ۲۰۱۶ نیز تزریق نموده است؛ خودروی جدید هم مثل مدل فعلی آن پوزه تیز را که نشان تویوتا روی آن خودنمایی می‌کند، یدک می‌کشد. از این زاویه انگار به طول ماشین هم افزوده‌اند که به گمان ما برای بهبود آئرودینامیک پریوس است.

تویوتا پریوس ۲۰۱۶ پیش از معرفی رسمی در هشتم سپتامبر، جنجالی شد. می توانستیم حد بزنیم که چهارمین نسل پریوس بسیاری از اجزای پیکره‌اش را از میرای هیدروژنی کپی و روی خودش پیست کرده است؛ خصوصاً پشت ماشین، چراغ‌های جلوی بومرنگ شکل و جلوپنجره دوتکه‌اش…

2015 Toyota Prius v 500x3332 - تصاویر جنجالی از تویوتا پریوس ۲۰۱۶
تصاویر جنجالی از تویوتا پریوس ۲۰۱۶

به زیرپوسته فلزی او که نگاهی بی اندازید، درمی‌یابید که پریوس یکی از اولین تولیداتی است که از «معماری جهانی جدید تویوتا» بهره می‌برد. این معماری به کاهش هزینه‌های توسعه و تولید کمپانی کمک شایانی خواهد کرد درحالی‌که باعث کاهش وزن ساخته‌هایش نیز می‌شود.

شایعه کرده‌اند که جانشین ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل فعلی است. علاوه بر سبکی، تویوتا مرکز ثقل خودرو را پایین‌تر آورده تا هندلینگ خودرو بهتر شود و راننده حس خوبی از رانندگی با فرزند کمپانی ژاپنی داشته باشد.

2016 Prius 1 526x3502 300x200 - تصاویر جنجالی از تویوتا پریوس ۲۰۱۶
تصاویر جنجالی از تویوتا پریوس ۲۰۱۶
2016 Prius 2 526x3502 300x200 - تصاویر جنجالی از تویوتا پریوس ۲۰۱۶
تصاویر جنجالی از تویوتا پریوس ۲۰۱۶

آن‌قدرها از جزئیات خبر نداریم اما احتمالاً چرخ‌های خودرو توسط سامانه‌ای هیبریدی متشکل از یک موتور اتکینسون ۱.۸ لیتری چهار سیلندر بنزینی و یک سری موتور الکتریکی با خروجی ۱۱۰ کیلووات تأمین شود. متأسفانه مدل‌های پایه هنوز هم محکوم‌به استفاده از باتری‌های ارزان ولی کم‌ظرفیت نیکل کادمیوم اند درحالی‌که مدل‌های رده‌بالا از فنّاوری لیتیوم یون بهره خواهند برد.

مصرف سوخت این خودرو ۱۰ درصد کاهش داشته و برد موتور الکتریکی نیز از ۱۷.۷ کیلومتر در مدل فعلی، به ۵۶ کیلومتر افزایش‌یافته است. با استناد بر تویوتا، پریوس ۲۰۱۶ در مراسمی در لاس‌وگاس به اصحاب رسانه معرفی خواهد شد. پس‌ازآن مردم هم در نمایشگاه فرانکفورت با آن ملاقات خواهند داشت.

2 نظرات
  1. حسین می گوید

    تویوتا پریوس هیبرید در تمام مسائل فنی درخشان و باورنکردنیه !!! خودروی دوستارمحیط زیست.. کم مصرف ترین …پربازده ترین … ایمن ترین با ۵ ستاره اروپایی .. شتاب و سرعت نهایی باورنکردنی ولی کاش رو طراحیش بیشتر کار میکردن !!! هرچند عقل که به چشم نیست داخل اتاق این ماشین گنجینه ای از تکنولوژی های روز دنیاست

  2. حسین می گوید

    تویوتا و بنز و بی ام و احترام دارند واگر ظاهرشون هم به دل نشینه بازم عالی هستند مثل دانشمند ویا عالمی که از لباسش خوشتنون نیومده ولی باید بهش احترام بگذارید ولی ماشینهای چینی و حتی بعضی کره ای ها اگر هم زیبا باشند چون اصالت ندارن قابل اعتماد نیستند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.