معرفی خودرو تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۶

خودرو تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۶ همچنان محبوب‌ترین مدل هیبریدی جهان و یکی از پرفروش‌ترین خودروها در بازار کالیفرنیا باقی مانده است.پریوس نخستین خودروی هیبریدی بازار انبوه جهان بود که در ۱۰ دسامبر سال ۱۹۹۷ در ژاپن روانه بازار شد.با اینهمه تویوتا پریوس در هفت سال گذشته بازطراحی نشده که برای تویوتا مدت طولانی غیرمعمولی محسوب می‌شود و گزارش‌های اولیه نشان می‌دهند که مدل جدید این خودرو طول و قدرت بیشتری خواهد داشت ضمن اینکه اقتصاد سوختش هم بهبود پیدا می‌کند. همچنین آپشن باطری یون لیتیومی هم ممکن است برای پریوس مدل ۲۰۱۶ موجود باشد.فروش پریوس در آمریکا طی هفت ماه اول سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافت. با اینهمه پریوس ۸۲ درصد از فروش صنعت خودروهای هیبریدی را از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون تشکیل داده است.تویوتا که در فروش خودروهای هیبریدی بازار را در دست دارد، با وجود کاهش فروش این نوع از خودروها، به طراحی مدل‌های جدید ادامه خواهد داد.شاید پریوس (Prius) تویوتا جذاب‌ترین اتومبیل جهان محسوب نشود؛ اما مطمئناً اتومبیل مهمی است. این اتومبیل هیبریدی که در سال ۱۹۹۷ در ژاپن معرفی شد، در سراسر جهان بیش از ۳٫۵ میلیون دستگاه فروخته شده است. بدون شک این اتومبیل چشم‌انداز جهانی مصرف بهینه سوخت و جایگزینی اتومبیل‌هایی که از سایر انرژی‌ها به عنوان سوخت استفاده می‌کنند، ایجاد کرده است.

toyota prius plug in orlando - معرفی خودرو تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۶

طراحی بیرونی تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۶

تویوتا اصول طراحی آئرودینامیکی “Kammback” را به پریوس ۲۰۱۶ نیز تزریق نموده است؛ خودروی جدید هم مثل مدل فعلی آن پوزه تیز را که نشان تویوتا روی آن خودنمایی می‌کند، یدک می‌کشد. از این زاویه انگار به طول ماشین هم افزوده‌اند که به گمان ما برای بهبود آئرودینامیک پریوس است.می توانستیم حد بزنیم که  این اتومبیل بی‌شک جاه‌طلبانه‌ترین مدل پریوس از نظر سبک محسوب می‌شود. بخش ظاهری این اتومبیل از اتومبیل میرای که از سوخت هیدروژنی بهره می‌برد، الهام گرفته؛ زیرا قسمت فوق‌العاده مدرن عقب دارای طراحی مشابهی در چراغ‌ها است که به سمت زمین اشاره دارند. این طرح‌ها در قسمت جلو نیز به چشم می‌خورد؛ زیرا مدل ۲۰۱۶ پریوس دارای یک سری زوایای آشفته، خطوط بریده و چراغ‌های ال‌ای‌دی چشمگیر است که این اتومبیل را منحصربه‌فرد می‌کند.؛ خصوصاً پشت ماشین، چراغ‌های جلوی بومرنگ شکل و جلوپنجره دوتکه‌اش…به زیرپوسته فلزی او که نگاهی بی اندازید، درمی‌یابید که پریوس یکی از اولین تولیداتی است که از «معماری جهانی جدید تویوتا» بهره می‌برد. این معماری به کاهش هزینه‌های توسعه و تولید کمپانی کمک شایانی خواهد کرد درحالی‌که باعث کاهش وزن ساخته‌هایش نیز می‌شود.تویوتا پریوس  ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل فعلی است. علاوه بر سبکی، تویوتا مرکز ثقل خودرو را پایین‌تر آورده تا هندلینگ خودرو بهتر شود و راننده حس خوبی از رانندگی با فرزند کمپانی ژاپنی داشته باشد.در زیر پوسته مدرن این اتومبیل یک پلت‌فرم کاملاً جدید به کار گرفته شده است؛ اولین نمونه معماری جهانی و جدید شرکت تویوتا. مدل جدید پریوس ۲٫۴ اینچ درازتر، ۰٫۶ اینچ عریض‌تر و ۰٫۸ اینچ کوتاه‌تر از مدل قبلی است. این تغییرات باعث شده فضای داخل کابین افزایش یافته و قسمت بار بهبود یابد. مرکز گرانش پایین‌تر و سیستم تعلیق عقب باعث می‌شود دینامیک رانندگی افزایش یابد.

2016 toyota prius review - معرفی خودرو تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۶

امنیت و ایمنی تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۶

همه قسمت های این خودرو از طراحی بیرونی گرفته تا طراحی داخلی جدید است و هیچ نمونه مشابهی در جهان برای این خودروی جدید و زیبا وجود ندارد .انواع سیستم های هشداری بر روی این خودروی ارزان قیمت نصب شده است و شما می توانید خودرویی امروزی همراه با انواع محافظت را داشته باشید . سیستم های کروز کنترل و هشدار عبور از خط و ترمز خودکار برای جلوگیری از برخورد با عابر یا خودرو یا هرچیزی . شرکت تویوتا این خودرو را ایمن ترین خودروی خود معرفی می کند .

2016 Toyota Prius Hybrid - معرفی خودرو تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۶

طراحی داخلی تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۶

یکی از عیوب مدل ۲۰۱۵ پریوس، بی‌کیفیتی داخل کابین بود که در این مدل بهبود یافته است. پلت‌فرم مدل جدید پریوس نه تنها سخت‌تر از مدل‌های قبلی است، بلکه جزو اولین مدل‌های مختص آمریکا است که از مجموعه Toyota Safety Sense بهره می‌برد. این مجموعه از یک سیستم هشدار قبل از تصادف، یک سیستم شناسایی عابران پیاده، هشدار انحراف از لاین به همراه دستیار هدایت، کروز کنترل راداری دینامیک فول اسپید و نور بالای اتوماتیک برخوردار است.

2016 toyota prius interior - معرفی خودرو تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۶

طراحی داخلی این خودرو در کنار امکانات پیشرفته و ظاهر کاملا جدید آن یک شخصیت خوب و کامل به این خودرو می دهد و باعث محبوبیت هرچه بیشتر این خودرو می شود . در تصاویر زیر دو نمونه تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۵ و تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۶ مقایسه شده است . اکنون شما می توانید تغییر را به خوبی حس کنید .این مدل دارای فضای داخلی بیشتری نسبت به مدل های قبلی است

مشخصات فنی تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۶

 شرکت تویوتا وعده داده در این اتومبیل اجزای هیبریدی مؤثرتر، تراکم باتری بیشتر و یک موتور احتراق داخلی جدید وجود خواهد داشت که تولید گرما را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد؛ به عبارت دیگر این موتور انرژی حاصل از سوخت را بسیار مؤثرتر از سایر موتورهای گازی به کار می‌گیرد. مصرف بهینه سوخت این اتومبیل نسبت به مدل ۲۰۱۵، ۱۰ درصد بهبود یافته است. با توجه به این که مدل فعلی به ازای هر گالن سوخت ۵۱ در شهر و ۴۸ مایل در بزرگراه طی می‌کند، مدل هیبریدی جدید در داخل شهر به ازای هر گالن سوخت ۵۶ مایل و در بزرگراه ۵۲ مایل مسافت طی می‌کند.همچنین یک مدل اکو قرار است به زودی معرفی شود که سوخت کمتری مصرف می‌کند.

2016 Prius 2 526x3502 - معرفی خودرو تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۶

چرخ‌های خودرو توسط سامانه‌ای هیبریدی متشکل از یک موتور اتکینسون ۱.۸ لیتری چهار سیلندر بنزینی و یک موتور الکتریکی با خروجی ۱۱۰ کیلووات تأمین شود. متأسفانه مدل‌های پایه هنوز هم محکوم‌به استفاده از باتری‌های ارزان ولی کم‌ظرفیت نیکل کادمیوم اند درحالی‌که مدل‌های رده‌بالا از فنّاوری لیتیوم یون بهره خواهند برد.مصرف سوخت این خودرو ۱۰ درصد کاهش داشته و برد موتور الکتریکی نیز از ۱۷.۷ کیلومتر در مدل فعلی، به ۵۶ کیلومتر افزایش‌یافته است.برای انتقال قدرت این خودرو از روش هیبریدی استفاده می شود که باعث کارآمدتر شدن این خودرو تا ۱۰ درصد می شود . این خودرو دارای موتور توربو شارژر v-6 با ۱۵۰ اسب بخار قدرت است . همانطور که تا کنون به آن اشاره کرده ایم این خودرو بیشتر ایمن است تا سریع .

تصاویر  تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۶

2 نظرات
  1. امین شهریار می گوید

    پسرم شما برو همون بنز و بی ام و تو بخر

  2. حسین می گوید

    تویوتا و بنز و بی ام و احترام دارند واگر ظاهرشون هم به دل نشینه بازم عالی هستند مثل دانشمند ویا عالمی که از لباسش خوشتون نیومده ولی باید بهش احترام بگذارید ولی ماشینهای چینی و حتی بعضی کره ای ها اگر هم زیبا باشند چون اصالت ندارن قابل اعتماد نیستند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.