همیلتون برنده رقابت جذاب سیلوراستون

به نظر شما چه چیز هایی باعث جذابیت یک مسابقه فرمول یک میشود؟ سبقت های متعدد؟رقابت نزدیک برای تمام رده ها تا لحظه آخر؟تصادف؟خروج یکی پس از دیگری خودروها از مسابقه؟برخورد های عجیب بین هم تیمی ها؟ شاید بارش ناگهانی باران و به هم خوردن تمام معادلات؟
این ها اتفاقاتی بودند که آخر هفته گذشته در پیست سیلوراستون انگلستان باعث به وجود آمدن جذاب ترین مسابقه فصل ۲۰۱۵ شدند.
از همان لحظه اول استارت مشخص بود که این یک رقابت متفاوت خواهد بود.بر خلاف همیشه که دو خودرو نقره ای در همان پیچ اول تفاوت خود را نشان میدادند و از ۱۸ خودرو پشت سر جدا میشدند این بار یک اشتباه مشابه از همیلتون و رزبرگ در استارت مسابقه باعث شد تا خودروهای ویلیامز که در خط دوم استارت قرار داشتند با یک استارت فوق العاده از فیلیپه ماسا و والتاری بوتاس جایگاه های اول و دوم را از آن خود کنند.

در حالی که همه نظاره گر عبور سریع چهار خودرو پیشتاز از پیچ های نخستین پیست بودند ناگهان در همان دور اول پرچم های زرد خود نمایی کردند و خودروی ایمنی وارد پیست شد.علت این اتفاق برخورد عجیب ۴ خودرو بود.در پیچ سوم مسابقه خودرو های لوتوس پاستور مالدونادو و رومن گروژان به یکدیگر برخورد کردند سپس خودروی گروژان به خودروی فرناندو آلونسو برخورد کرد و او هم تعادل خود را از دست داد و به هم تیمی انگلیسی خود جنسون باتن خورد!! البته با خوش شانسی تیم مکلارن آلونسو فقط با تعویض دماغه خودرو توانست به رقابت ادامه دهد اما سه خودروی دیگر یعنی دو خودرو لوتوس و خودروی جنسون باتن همان ابتدا از مسابقه خارج شدند.برخلاف همیشه اینبار مالدونادو مقصر تصادف نبود.در واقع تصادف مقصر خاصی نداشت و موضوع بدون هیچ مجازاتی خاتمه یافت.

تا حدود دور بیستم مسابقه رقابت به همان شکل ادامه داشت تا نوبت به اولین سری تعویض لاستیک ها رسید.در اینجا مرسدس با یک استراتژی فوق العاده و همچنین یک پیت استاپ فوق سریع ۲.۴ ثانیه ای توانست یک سبقت بدون سختی را برای همیلتون ایجاد کند و او به جایگاه اول رسید و همان ابتدا با یک دور سریع که تا پایان سریع ترین دور مسابقه باقی ماند با فاصله ی چند ثانیه ای به جایگاه اول رسید در حالی که نیکو رزبرگ رقیب اصلی او همچنان در جایگاه چهارم بود.
اما این پایان کار نبود و دقایقی بعد خبری سریعا در پیست پخش شد.ابر های بارانی به سرعت به سمت پیست می آمدند و همه خود را برای یک مسابقه جذاب بارانی آماده میکردند.دنیل کیویات اولین کسی بود که در پیست باران را دید و در رادیو به تیم خود گذارش داد.بعد از آنکه پیست کمی خیس شد و در جالی که هنوز بسیاری از قسمت های پیست خشک بودند رایکونن تصمیم عجولانه ای گرفت که باعث از دست دادن جایگاهش شد.او خیلی زود لاستیک هایش را به لاستیک های بارانی تغییر داد اما به خاطر خشک بودن بخشی از مسیر لاستیک های بارانی او بیشتر از حد معمول داغ شدند و او مجبور به تعویض دوباره آنها شد.اما بر خلاف رایکونن سباستین وتل دیگر راننده فراری با یک تصمیم به موقع در مورد تعویض لاستیک توانست خود را از رده هفتم به رده سوم برساند و مسابقه را روی سکو به اتمام برساند.اما شاید بپرسید ویلیمز ها چه شدند؟درست در نقطه مقابل وتل، تیم ویلیامز با یک تصمیم اشتباه شانس بردن مسابقه یا حداقل حضور روی سکو را از خود گرفت آن هم فقط با یک دور تاخیر در تعویض لاستیک!!
در پایان مسابقه هم سرانجام فرناندو آلونسو موفق شد نخستین امتیاز فصل خود را بدست آورد که شاید کسی فکرش را هم نمیکرد او مجبور باشد نه مسابقه برای این اتفاق صبر کند.
باید اقرار کنیم که این زیباترین مسابقه فصل ۲۰۱۵ بود که واقعا میتوانست ترشح آدرنالین خون یک هوادار فرمول یک را چندین برابر کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.