تجربیات استفاده از قرص های مکمل سوخت !!

شاید تا به حال شنیده باشید که اگه یک مقدار تینر یا الکل به بنزین اظافه کنید شتاب ماشین بیشتر میشه ولی امروز می خوام بهتون بگم که به هیچ عنوان همچین کاری نکنید و بدونید که این کار برای موتور ضرر داره
و اصلاتوصیه نمیشه!!!

مکمل های سوخت اکثرا باعث بالا بردن اکتان بنزین مصرفی میشوند و اینکه با شستشوی ادوات سیستم سوخت رسانی باعث میشه که کارایی کل مجموعه بالا تر رفته و مصرف سوخت پایین تر بیاد.
پس با توجه به وضع بد بنزین های موجود در ایران استفاده از مکمل های بنزین ضروری به نظر میرسه.

دوستان عزیز بد نیست بدونید هم بنزین معمولی و هم بنزین سوپری که در ایران به فروش میرسه فاقد کیفیت و اکتان استاندارد بین المللی هستند
و در کشورهای دیگر از بنزین معمولی ما تنها به عنوان حلال می توان استفاده کرد.

همونطور که می دونید استاندارد اکتان بنزین در کشور طبق اون چیزی که اعلام کردن برای بنزین معمولی۸۷ تا ۸۸ و برای بنزین سوپر ۹۲ تا ۹۳ می باشد ولی در بهترین پمپ بنزی های ما که جایگاه دولتی هم هستند

بنزین معمولی ۸۳.۲ و بنزین سوپر(با ارفاق) ۸۸ هستند البته بنا بر گزارشی هم که جایی خونده بودم
اکتان بنزین عادی رو حتی ۷۵ هم اعلام کرده بودند.
یعنی این ها دارن نفت سفید با اسانس بنزین به مردم غالب می کنن. و حساب کنید چه بلایی دارن به سر موتور ماشینهامون میارن.
البته بماند جایگاه های خصوصی و خارج از شهر که نظارت کمی بر روی اونهاست چه بلایی به سر مردم میارن
مثل قاطی کردن آب ، نفت یا گازوئیل به همین بنزین بی کیفیت.

استفاده از متانول به عنوان سوخت دارای نکات مثبت و منفی میباشد.

اولین نکته اینکه متانول ۱۰ درصد گشتاور بیشتری در دور های پایینی و متوسط موتور نسبت به بنزین ارائه میکند.
مخلوط سوخت ما متراکم تر شده در نتیجه امکان رخ دادن احتراق مخرب کمتر میشود.{متانول از حداکثر اوانس استفاده میکنه}
موتوری که از متانول به عنوان سوخت استفاده میکنه همواره حرارت کمتری داره و خنک تر کار میکنه.
این دلیل آخر میتونه استفاده از متانول رو در موتور هایی که بلوک سیلندرشون پر شده آبی در آن جریان نداره
و هوا خنک هستند توجیه کنه.{البته در سایر موتور ها هم قابل استفاده است.}
در کنار این اثرات مفید و مثبتی که متانول نسبت به بنزین داره یکسری عوامل محدود کننده هم وجود داره که استفاده از اون رو به صورت همگانی کاهش میده.

اولین مورد حجم بیشتر متانول نسبت به بنزین هست.
در نتیجه این افزایش حجم ما باید تغییراتی در حجم پمپ سوخت. شلنگ های انتقال دهنده.
مانیفولد ورودی و مجموعه گذر های داخل سیلندر و سیستم مکش هوا ایجاد کنیم. که اگه این کار رو انجام ندیم
شاهد کاهش حجم هوای ورودی به داخل مانیفولد خواهیم شده{ نسبت قابل احتراق متانول با هوا سه برابر نسبت بنزین با هوا میباشد}.
مورد بعدی این مباشد که متانول خیلی سریع به خود آب و رطوبت رو جذب میکنه که شاهد خوردگی در فلزات هستیم
بنابراین باید قطعات موتور رو از فولاد ضد زنگ بسازیم که این عامل باعث بالارفتن هزینه ها خواهد شد.
همچنین اگر از خودرو برای مدتی استفاده نشه باید برای جلوگیری از جذب رطوبت هوا توسط متانول تمامی سیستم سوخت رسانی
و مجموعه موتور تخیله بشه. این گوشه ای بود از نکات مثبت و منفی استفاده از متانول در خودرو ها که اگر شرایط برای استفاده
از این سوخت مهیا باشه میتونه گزینه مناسبی باشه برای استفاده به صورت روزمره.
{ استفاده از متانول در مسابقات اتومبیل رانی امری رایج است}

1 نظر
  1. فرهاد می گوید

    با سلام
    از عنوان مقاله توقع داشتم که مکمل های خوب و بد موجود در بازار را معرفی کنید.
    لطفا اگر مکمل خوب سراغ دارید را به ما معرفی کنید.
    با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.