عیب های سیستم ترمز خودرو

هنگام ترمز خودرو لرزش شدید دارد:
درصورتی که پدال ترمز به طور یکنواخت و به آرامی فشار داده میشود ترمز قفل میکنده که این امر نشان دهنده وجود عیب در دیسک های ترمز, لنت ها یا خرابی سایر اجزا ترمز و یا شل بودن بعضی اجزا میباشد.

۲)پدال ترمز نرم است:
این امر نشان واضحی از وجود عیب اساسی در سیستم هیدرولیک است.

۳)هنگام ترمز پدال و غربیلک شل است:
احتمالا دیسک های ترمز ایراد داشته و یا بعضی از اجزا ترمز شل میباشد و یا در سیستم تعلیق جلو و عقب ایراد وجود دارد ۴ )چراغ اخطار روشن می شود:
این حالت بدان معناست که ترمز در حال از دست دادن عملکرد مطلوب خود است .یعنی یا سطح روغن بسیار پایین بوده یا لنت ها خورده شده اند.

۵)ترمزها داغ می کند:
این حالت می تواند منجر به شکستن ناگهانی دیسک های ترمز شود که احتمال دارد این مورد وقتی لنت ها به دیسک چسبیده باشند رخ دهد. در این وضعیت کنترل خودرو بسیار مشکل می گردد.

۶)پدال ترمز سفت عمل میکند:
این امر میتواند ناشی از اشکال در سیستم بوستر ,لوله های روغن و سیلندر های ترمز چرخ ها باشد.

۷)هنگام ترمز خودرو به یک طرف کسیده می شود:
این امر میتواند به علت عمل نکردن یک کالیپر یا نا میزان بودن باد لاستیک باشد

اگر ترمز ماشین از کار افتادالف – در صورتیکه با چنین وضعیتی دچار شدید با خونسردی کامل ماشین را در دنده‎ای سنگینتر قرار داده و به تدریج به دنده یک برسانید و در همان حال از ترمز دستی نیز استفاده نمائید.

ب – در راههای کوهستانی سر پیچ‎ها و سرازیریها خطر جدی‎تر است از برآمدگیها، اجسام ثابت کناره جاده، تل خاک یا برف، نرده‎ و حتی ماشینهای پارک شده کنار جاده اجسامی هستند که اگر به پهلو به آنها برخورد نمائید اتومبیل را متوقف میکند، بدیهی است که باید از دنده‎ها و ترمزدستی استفاده شود.

توجه کنید که در اینصورت اتومبیل شما ممکن است آسیب فراوان ببیند اما خطرناک‎تر از آن نیست که از توی دره سر درآورید.
اگر پا روی پدال ترمز فشار دادید و پدال سفت بود و ترمز نگرفت بلافاصله پا را برداشته و دوباره این کار را انجام دهید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.