آمادگی بوگاتی برای نمایشگاه ژنو

کارت تبریک کریسمس امسال بوگاتی، یک تیزر از «شیرون» است که پس از مدت‌ها انتظار، در نمایشگاه ژنو در ماه مارس میلادی از راه خواهد رسید.

Bugatti Chiron teaser 516x344 - آمادگی بوگاتی برای نمایشگاه ژنو

خودرویی که در زیر این پرده پنهان شده، مدل جایگزین ویرون است که قرار است به افتخار راننده بوگاتی، لوئیس شیرون (Louis Chiron) با نام «شیرون» شناخته شود. البته این تیزر چیز زیادی از خودرو افشا نمی‌کند، ولی حداقل نمایی بهتر از پروفایل جانبی جمع‌و جوری در اختیار قرار می‌دهد که نشانه‌هایی از گذشته‌های این سوپرماشین در خود دارد. در واقع، این تیزر شباهت زیادی به طراحی اولیه‌ای دارد که قبلاً‌ بوگاتی به مشتریان احتمالی این مدل نشان داده است.

با توجه به اینکه بیش از ۱۰۰ سفارش از قبل برای «شیرون» ثبت شده، به نظر می‌رسد که این مدل شرایط اقتصادی بهتری به ویرون داشته باشد. این در حالی است که ۴۵۰ دستگاه ویرون در طول ۱۰ سال موفق شدند به فروش برسند. ضمن اینکه باید یادآوری کنیم که این برند متعلق به فولکس‌واگن، در پیش‌نمایش مدل جدید به صورت کانسپت ویژن گرن توریسمو، از یک خودروی «بیشتر در تمامی زمینه‌ها» خبر داده است.

csm 001 chiron 1 516x3441 - آمادگی بوگاتی برای نمایشگاه ژنو

بر اساس این گفته، می‌توان انتظار داشت که قدرت و سرعت بیشتری نسبت به ویرون سوپر اسپورت WRE در مدل جدید وجود داشته باشد. آخرین شنیده‌ها حاکی از آن است که یک موتور چهار توربوشارژر ۸ لیتری W16 در شیرون قدرتی به میزان ۱۵۰۰ اسب‌بخار خواهد داشت و گشتاور حداکثر ۱۵۰۰ نیوتن‌متری آن از طریق یک گیربکس سفارشی ۷ سرعته DSG به هر دو محور جلو و عقب انتقال داده می‌شود. ثبت سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برای شیرون تنها ۲/۳ ثانیه زمان احتیاج دارد و این خودرو می‌تواند به سرعت خارق‌العاده ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد. به منظور انعکاس افزایش سقف سرعت در شیرون، حدّ انتهای صفحه سرعت‌سنج، به ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

bugatti chiron spy 526x431 - آمادگی بوگاتی برای نمایشگاه ژنو

بوگاتی مدل شیرون را در نمایشگاه اتومبیل ژنو در ماه مارس میلادی نمایش خواهد داد و احتمالاً تصاویر و جزئیات رسمی اندکی قبل از این زمان، منتشر می‌شوند. پس از رونمایی این مدل، احتمالاً در حوالی سال ۲۰۱۸ باید منتظر یک شیرون تارگا باشیم. همچنین تولید هر دو مدل کوپه و سقف‌باز شیرون، احتمالاً به ۵۰۰ دستگاه محدود خواهد بود.

bugatti chiron spy 01 526x263 - آمادگی بوگاتی برای نمایشگاه ژنو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.