ترک لامبورگینی به مقصد آئودی

مدیرعامل استفان وینکلمان (Stephan Winkelmann) که زمان زیادی از ریاست وی بر لامبورگینی می‌گذرد، در سال آینده این کمپانی را به مقصد شاخه رو به رشد «کواترو GmbH» از آئودی ترک می‌کند. این مرد ۵۱ ساله که ریشه‌هایش به شهر رم در ایتالیا برمی‌گردد، رهبری لامبورگینی را از سال ۲۰۰۵ به عهده داشته است و اکنون جایگزین هاینز پیتر هولروِگر (Heinz Peter Hollerweger) در کواترو می‌شود. این در حالی است که رسانه‌های ایتالیایی بر روی استفانو دومنیکالی (Stefano Domenicali)، سرپرست سابق تیم فرمول یک فراری، به عنوان جایگزین «وینکلمان» در لامبورگینی تمرکز کرده‌اند.

stephan winkelmann1 765x574 - ترک لامبورگینی به مقصد آئودی
زمان زیاد تصدّی‌گری «وینکلمان» بر لامبورگینی، تنها ظاهر ماجراست؛‌ این درک عمیق و سبک کاری وی بوده‌اند که وی را تبدیل به یکی از عناصر اصلی کمپانی کرده بودند. «وینکلمان» کسی است که این برند را در هنگام موفقیت گایاردو و تولد مدل‌های اونتادور و اوراکان هدایت کرده است. وی همچنین نقش قابل‌توجهی در حرکت به سمت یک مدل سوم در خط تولید کمپانی داشته است؛ چیزی که در نهایت در سال آینده با مدل اوروس شاسی‌بلند رنگ واقعیت به خود می‌گیرد. قبلاً «وینکلمان» کانسپت‌های مختلفی را برای مدل سوم لامبورگینی به جریان انداخته است؛ از جمله مدل چهار در «ایستاکی» در سال ۲۰۰۸، اوروس ۲۰۱۲ و «اِستریون» در سال ۲۰۱۴. وی در عین حال، شاهد ارائه سوپرماشین ویژه «رِوِنتون» بوده است.

Stephan Winkelmann 02 765x510 - ترک لامبورگینی به مقصد آئودی

وینکلمان پس از گذراندن جوانی‌اش ابتدا به عنوان یک ستوان چترباز در ارتش آلمان و سپس تحصیل در رم و مونیخ و کار برای برای دو کمپانی مرسدس‌بنز و فیات، به لامبورگینی ملحق شد. وی در حال حاضر برای یک چالش جدید به «کواترو» پیوسته است؛ «کواترو» برندی است که برای مدل‌هایی چون آئودی aRS3، RS4، RS6، RS7 و R8 مسئولیت برعهده دارد و البته هیچ مسئولیتی در قبال فروش و کانال‌های توزیع خودروها ندارد.

Stephan Winkelmann 01 516x321 - ترک لامبورگینی به مقصد آئودی
«استفانو دومنیکالی» مدیر آینده لامبورگینی، یک سال از وینکلمان جوان‌تر است و ریاست تیم فرمول یک فراری را از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ برعهده داشته است. آئودی در سال‌ ۲۰۱۲ و سپس دوباره در سال ۲۰۱۳ سعی داشته تا وی را برای خود جذب کند. در نتیجه، مدت‌ها صحبت از این بوده که «دومنیکالی» مردی است که سرانجام پس از جنگ‌جهانی دوم، برای اولین بار آئودی را به مسابقات فرمول باز خواهد گرداند. با این حال، با توجه به رسوای دیزلی که برای گروه فولکس‌واگن به‌وجود آمده و به تبع آن، کاهش محبوبیت ورزشی‌ای که ایجاد شده، بازگشت به فرمول یک احتمالاً‌ در حال حاضر از دستور کار خارج شده است.

New Lamborghini boss main 516x344 - ترک لامبورگینی به مقصد آئودی
درون کمپانی نیز «دومنیکالی» همیشه به عنوان یک رئیس بالقوه لامبورگینی و نه یک متخصص در زمینه موتور اسپورت دیده شده است؛ حتی با وجود اینکه وی هرگز مدیریت یک نمایندگی فروش را برعهده نداشته و مستقیماً پس از خروج از دانشگاه «بولونیا» به تیم مسابقه فراری پیوسته است.

stefano domenicali 516x344 - ترک لامبورگینی به مقصد آئودی

البته هنوز زمان پایان کار رئیس قبلی کواترو، «هلوگر» مشخص نیست. این مهندس ۶۲ ساله سرزنده که از احترام و محبوبیت بالایی نزد کارمندان خود برخوردار است، در اوایل سال ۲۰۱۴ توسط سرپرست بخش توسعه آئودی، اولریش هاکنبرگ (Ulrich Hackenberg) که اکنون بازنشسته شده، به این عنوان منصوب شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.