معرفی تویوتا 4 رانر مدل 2016

تویوتا 4 رانر 2016 33 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016

تویوتا ۴ رانر ۲۰۱۶ خودرویی با دو محور و نمایی خشن و مستحکم.خودرویی که به محض مشاهده آن می گویید که باید به دل کوه و جنگل و طبیعت زد.این را ما نمی گوییم بدون شک گفته شما در اولین دیدار با این خودروست.این خودرو از محدود خودروهایی است که هم ذات شاسی بلند و هم ذات وانت را با هم و یکجا دارد.

تویوتا 4 رانر 2016 24 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016

به مدت ۳۰ سال است که ۴ رانر نیاز های مشتریان را جهت دل زدن به کوه و صحرا فراهم می کند.حتما دوست دارید اولین فور رانر را ببینید.بله یک از مدل های اولیه این خودرو را در تصویر زیر برای شما آماده کردیم تا ببینید که فور رانر از کجا به کجا رسید.

تویوتا 4 رانر 2016 28 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016

تویوتا ۴ رانر ۲۰۱۶ یک خودرو با چقرمگی بالا و استحکام بسیار خوبی نسبت به سایر همرده های خود دارد.طبق آمار ۹۰ درصد ۴ رانر هایی فروخته شده هنوز در  جاده ها در حال تاخت وتاز هستند و بازنشسته نشده اند که آمار بسیار خوبی می باشد.وجودموتور استاندارد  ۴.۰  لیتری با ۶ سیلندر   در خودروی فور رانر ۲۰۱۶  می تواند  ۲۷۰ اسب بخار و ۲۷۸ پوند فوت گشتاور تولید کند. ۴ رانر ۲۰۱۶ پایبند به استاندارد  SAE J2807 است که توسط انجمن مهندسین خودرو (SAE) مورد تایید است.

تویوتا 4 رانر 2016 32 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016

تویوتا ۴ رانر ۲۰۱۶ از نوع چهار چرخ محـرِک یا (۴WD) یا (۴×۴) است که اینگونه خودرو ها کنترل بهتری در حرکات نمایشی و سر پیچ ها دارند. همچنین نیرو بیشتری به زمین وارد می کنند در نتیجه ازشتاب بیشتری برخوردارند.علاوه بر سیستم ۴WD در این خودرو از دیفرانسیل Torsen استفاده شده است.دیفرانسیل Torsen یک سیستم مکانیکی خالص است که هیچ گونه تجهیزات الکتریکی، کلاچ و سیال با گرانروی بالا وجود ندارد.واژه Torsen از دو کلمه Torque Sensing مشتق شده است. که در واقع فرستادن تورک برابر برای هر دو تایر است. به محض اینکه نیروی ترکشن بر روی یک تایر از بین برود، دیفرانسیل Torsen وارد عمل می‌شود. این دیفرانسیل نسبت ۵ به ۱ در تورک دارد یعنی هنگامی که یک تایر نیروی جلوبرنده خود را از دست می‌دهد، می‌تواند تا میزان ۵ برابر تورک را به تایری بدهد که نیروی جلوبرنده مناسبی داشته باشد.این وسیله اغلب در خودروهای پر بازده AWD مورد استفاده قرار می‌گیرد. مانند کوپلینگ ویسکوز وظیفه دارد تا از لغزش هر جفت تایر جلوگیری به عمل آورد. دیفرانسیل Torsen نسبت به کوپلینگ ویسکوز دارای مزیت است چون تورک مناسب را به چرخ‌ها اعمال می‌کند قبل از اینکه شروع به لغزیدن نمایند.هرچند اگر یک جفت از تایرها نیروی جلوبرنده خود را به طور کامل از دست بدهد، دیفرانسیل Torsen توانایی انتقال تورک به دیگر جفت تایر را ندارد. در حقیقت نسبت bias مشخص می‌کند که چه میزان تورک انتقال پیدا بکند، ۵ برابر صفر عددی غیر از صفر را به ما نمی‌دهد.

تویوتا 4 رانر 2016 29 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016

سیستم  KDSS  نیز در تویوتا ۴ رانر ۲۰۱۶   موجود است که از طریق مخزن روغن های متصل به میله های تعادل موقعیت چرخ ها را کنترل میکند,این سیستم در شرایط رانندگی جاده ای با محصور کردن روغن درون سیلندر ها از تغییر موقعیت اضافی چرخ ها جلوگیری میکند و با به حداقل رساندن چرخش بدنه سبب بهبود هندلینگ خودرو خواهد شد در شرایط خارج از جاده به تغییر میزان روغن درون سیلندر ها زاویه بدنه را ثابت نگه میدارد و همواره همه ی چرخ ها را بر روی زمین نگه میدارد که ایده آل ترین حالت برای چرخ ها است، این به معنایی چسبندگی بهتر خودرو نیز خواهد بود. پیش از این، این سیستم  امتحان خود را بخوبی پس داده است و در عملکرد آن هیچ شکی نیست.

تویوتا 4 رانر 2016 27 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016

ویژگی منحصر به فرد دیگر در این خودرو استفاده از سیستمکرال کنترل  است.Crawl Control را می توان کنترل خزیدن معنی کرد. کرال کنترل، یک سیستم الکترونیکی کنترل سرعت و کمک به ثبات تعادل خودرو، در مسیر های آفرود است. در این گونه مسیرها، ممکن است شرایطی پیش آید که اتومبیل علیرغم وجود سامانه های کمک سنگین و حتی قفل دیفرانسیل ( دیفلاک )، باز هم ناتوان از حرکت باشد که عموماً به دلیل عدم اصطحلاک کافی چرخ ها با مسیر است.سیستم کرال کنترل به کمک می آید و با به دست گرفتن کنترل توزیع نیرو و ترمز هر چرخ و با ثابت کردن سرعت گردش چرخ ها ( سرعت بسیار کم)، امکان چنگ اندازی تایر به زمین را بیشتر می کند، در یک کلام، کرال کنترل، یعنی کروز کنترل در سرعت های بسیار پایین ( کمتر از ۲۵ کیلومتر بر ساعت ) کارایی دارد.این سیستم، با محدود کردن حرکت یکی از چرخ های جلو با ترمز گیری و مدیریت گردش بقیه چرخ ها، عملا خودرو را به حول محور آن چرخ ساکن ( یکی از چرخ های جلو ) می گرداند.

تویوتا 4 رانر 2016 22 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016

همه ویژگی ها گفته شده در این خودرو را با سیستم و کنترلر انتخاب نوع زمین در خودرو تکمیل خواهد شد جایی که این خودرو وضعیت خود را بر اساسانتخاب راننده از نوع زمین تطبیق می دهد.

تویوتا 4 رانر 2016 30 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016

در طراحی تویوتا ۴ رانر ۲۰۱۶ نمای جلو تقریبا همان مدل قبلی در سال ۲۰۱۵ می باشد با این تفاوت که در جلو پنجره و زه های رکاب خودرو و همچنین دستگیره درب از کرم استفاده شده و واقعا علاوه بر هارمونی این خودرو به ان نما و جان دوباره داده است.وجود چراع های ال ای دی در عثب خودرو به ان نمای دیگری داده است.

تویوتا 4 رانر 2016 10 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016

و علاوه بر زیبایی به افزایش شعاع دید شما با نور خوب خود کمک می کند.در مدل ۲۰۱۶ از تویوتا ۴ رانر از طراحی جدید رینگ بهره می برد جایی که رینگ های قدیمی ۶ پره  جای خود را به رینگ های ۱۷ اینچی ۷ پره از نوع آلیاژی می دهند..به روز رسانی تایرهای جاده های کوهستانی ۲۰ اینچی و ضربه گیرهای بیلستین جدید نیز عملکرد خودرو را افزایش داده اند.

تویوتا 4 رانر 2016 15 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016

در داخل تویوتا ۴ رانر ۲۰۱۶  بسیار آرام و نرم طراحی شده  است.کنترل ها و وسایل ساده هستند و استفاده ی راحتی دارند.آنها همچنین با دوام هستند و سایز مناسبی دارند که برای چنین شاسی بلند برجسته و بزرگی مناسب هستند..کابین فور رانر بسیار ادار طراحی شده است. مواد مورد استفاده از نوع مرغوب می‌باشند. صندلی‌ها راحت و دارای حمایت کافی از بدن سرنشینان می‌باشند.

تویوتا 4 رانر 2016 8 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016

ردیف دوم صندلی‌ها با نسبت ۶۰/۴۰ خم می‌شوند تا دسترسی به قسمت عقب آسان‌تر صورت گیرد.وجود تکنولوژِی هایی نظیر آینه های بغل گرم شونده,بالابر برقی عقب مخصوص ۴ رانر,پنجره ی برقی و برف پاک کن های یخشکن  و صفحه ی لمسی ۶.۱ اینچی با واسط های بلوتوث/USB/iPod,کمک کننده ی نیم کلاج و دوربین ۳۶۰ درجه از برخی امکانات داخلی این خودرو هستند.

تویوتا 4 رانر 2016 6 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016

از دیگر دیدنی های داخل کابین این خودرو باید به وجود سقف مانروف دار اشاره داشت.همه تایپ های خودروی تویوتا ۴ رانر از  از ویژگی های صندلی ۸ حالته قابل تنظیم راننده با پشتیبانی کمری برقی و صندلی مسافر ۴ حالته برقی قابل تنظیم هستند که دارای  سیستم گرم کن و تهویه و همچنین وجود  حافظه صندلی راننده که  به صورت خودکار قابلیت بازگشت به موقعیت ایده آل خود را در هر زمان در هنگام ورود به خودو فراهم می کند.لازم به ذکر است که که این خودرو از ۱۴ بلندگوی داخلی به همراه یک ساب با مارک JBL  در خدمت علافه مندان موسیقی نیز می باشد.

تویوتا 4 رانر 2016 7 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016

سیستم ایمنی   HAC   در تویوتا ۴ رانر ۲۰۱۶  

سیستم HAC یا همان HILL START ASSIST CONTROL به “کمک و کنترل به شروع حرکت در شیب” اطلاق می‌شود.زمانی که خودرو در شیب شدیدی قرار دارد، تا شما بخواهید شروع به حرکت کنید یعنی ترمز دستی را رها کنید یا پا از روی ترمز بردارید و پا روی گاز خودرو بگذارید و اقدام به گاز دادن کنید، خودرو مقداری به عقب می‌رود یا در خودروهای دنده دستی اگر عکس‌العمل شما در نیم کلاچ کردن ضعیف باشد، خودرو مقداری به عقب می‌رود که اگر خودرویی پشت سر شما باشد یا عابری پشت سر شما در حال عبور باشد، با عقب رفتن خودرو، امکان برخود با آن‌ها را دارید که باعث ایجاد خسارت می‌شود. حال این مشکل با HAC کاملا برطرف می‌شود. این سیستم به کمک شما می‌آید تا از طریق چند سنسور، شیب را تشخیص داده و وقتی که شما پدال ترمز را رها می‌کنید خودرو (بر خلاف خودروهایی که به این سیستم مجهز نیستند) به عقب نمی‌رود و سر جای خود می‌ایستد. اگرچه شما پدال ترمز را رها کردید و حتی از ترمز دستی هم استفاده نمی‌کنید اما هنوز این سیستم از نیروی ترمز استفاده می‌کند و اجازه نمی‌دهد خودرو به سمت عقب برود تا زمانی که شما اقدام به فشار دادن پدال گاز نکنید خودرو تکان نمی‌‌خورد، اما با فشار دادن پدال گاز خودرو بدون حرکت به عقب، شروع به حرکت می‌کند.

تویوتا 4 رانر 2016 25 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016

سیستم ایمنی   DAC  در تویوتا ۴ رانر ۲۰۱۶  

DAC یا همان Downhill Assist Control به سیستم کمکی کنترل خودرو در سراشیبی اطلاق می‌شود.اگر خودروی شما در سراشیبی شدید مثل جاده‌های ناهوار همچون جاده خاکی و نامناسب قرار گرفته باشد، یا زمانیکه در زمستان در سراشیبی شدیدی قرار دارد که جاده بسیار لغزنده است، امکان لیز خوردن خودروی شما زیاد است و شما باید با سرعت بسیار کمی حرکت کنید که برای انجام این کار از نیروی ترمز استفاده می‌کنید. این امر باعث داغ شدن بیش از حد لنت‌ها و دیسک می‌شود. اگر هم خودرو را به حال خود بگذارید و ترمز نگیرید خودرو سرعت زیادی می‌گیرد و باعث ایجاد سانحه می‌شود. اما در این شرایط، خودرویی که مجهز به سیستم DAC است، برای جلوگیری از لیز خوردن، سرعت خودرو را نقطه بسیار پایینی قرار می‌دهد و تنظیم می‌کند و اجازه نمی‌دهد از آن نقطه، سرعت خودرو بیشتر شود که باعث می‌شود خودرو لیز نخورد و با پایداری و کنترل کامل حرکت کند. با استفاده از این سیستم دیگر لازم به گرفتن ترمز نیست و باعث کم شدن استهلاک خودرو می‌شود.

تویوتا 4 رانر 2016 18 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016

در تویوتا ۴ رانر در قسمت های مهم خودرو از صفخات فلزی محافظ از ضربه استفاده شده است .مثل دیسک و سیستم ترمز و زیر موتور و همچنین باک تا از وارد شدن ضربه در دست انداز ها جلوگیری شود.سیستم ترمز و یا بهتر بگیوییم دیسک های ترمز در این خودرو از نوع سوراخ دار و خنک هستند تا در ترمز های طولانی و مداوم به لنت سوزی دچار نشوید . دیسکهای خنک شونده با جریان هوا و یا به اصطلاح دیسکهای سوراخ دار و به گونه ای طراحی شدند که با عبور جریان هوا به خنک شدن دیسک کمک میشود.

تویوتا 4 رانر 2016 20 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016

در بحث ایمنی تویوتا ۴ رانر ۲۰۱۶ باید گفت که این خودرو از ۸ کیسه هوای استاندارد استفاده می کند.وجود سیستم های نظیر ToyotaCare, TPMS)، سیستم ترمز  ضد قفل (ABS)، کمک ترمز (BA)، ترمز الکترونیکی (EBD) و فن آوری (SST)  یا توقف هوشمند ایمنی این خودرو را کامل می کنند.

انواع رنگ بندیتویوتا ۴ رانر مدل ۲۰۱۶ 

قیمت  تویوتا ۴ رانر مدل ۲۰۱۶ 

SR5

Trail

Limited

TRD Pro
۳۳،۸۱۰ دلار ۳۶،۷۱۵ دلار ۴۲،۱۲۵ دلار ۴۱،۸۵۰ دلار

مشخصات فنی  و موتوری تویوتا ۴ رانر مدل ۲۰۱۶

 حجم موترو ۴.۰ لیتری با  ۲۴ سوپاپ از نوع   DOHC   و ۵ سیلندر با متغیر زمان بندی سوپاپ مستقل با هوش (VVT-I) و توانایی ایجاد و تولید ۲۷۰ اسب بخار نیرو  در  ۵۶۰۰ دور در دقیقه و همچنین ۲۷۸ پوند فوت گشتاور  در  ۴۴۰۰ دور در دقیقه می باشد.در موتور این خودرو از سیستم جرقه زنی TDI استفاده می شود.دارای گیربکس الکترونیکی ECT-I با سیستم هوشمند  از نوع ۵ سرعته می باشد.

ابعاد و وزن خودرو  تویوتا ۴ رانر  مدل ۲۰۱۶

  •  طول                                     ۱۹۰.۲
  • عرض                                     ۷۵.۸
  • ارتفاع                                    ۷۱.۵
  • فاصله دو محور                   ۱۰۹.۸

ویژگی های ایمنی  تویوتا ۴ رانر مدل ۲۰۱۶ 

  • ۸ کیسه هوای استاندارد
  •  ToyotaCare
  • TPMS کنترل باد تایر
  • سیستم ترمز  ضد قفل (ABS)
  • کمک ترمز (BA)
  • ترمز الکترونیکی (EBD)
  •  فن آوری (SST)  یا توقف هوشمند
  • VSC
  •  کنترل کشش (TRAC)
  • HAC کنترل سرازیری
  • DAC کنترل سراشیبی
  • لچ کودک
  • DLR دی لایت

امکانات داخلی  تویوتا ۴ رانر مدل ۲۰۱۶

  • روکش چرمی فرمان و دنده
  • نمایشگر دمای بیرون
  •  قطب نما
  • تهویه دوگانه اتومات
  • امکان تغییر حداکثر ۱۶ درجه ای صندلی های عقب برای راحتی بیشتر سرنشینان.
  • صندلی هشت حالته راننده برای SR5 و لیمیتد بعلاوه صندلی چهار حالته شاگرد برای لیمیتد با حافظه داخلی.
  • انتقال قدرت پارت تایم برای SR5 و تریل، انتقال قدرت فول تایم با قفل مرکزی دیفرانسیل برای لیمیتد.
  • CRAWL یا کنترل پیشرانه به همراه تعلیق سفارشی KDSS برای تریل.
  • A-TRAC یا کنترل کشش (متفاوت با TRAC استاندارد)
  • HAC یا ترمز الکترونیکی برای توقف در سربالایی ها یا سراشیبی ها
  • DAC یا کنترل سرعت خودرو در سراشیبی.
  • ورود بدون کلید با استارت دکمه ای و ریموت پیشرانه برای لیمیتد.
  • خروجی برق ۱۲۰ ولت و دو خروجی ۱۲ ولت.
  • چندرسانه ای Entune با پخش MP3/CD با هشت اسپیکر
  • رادیو ماهواره ای
  • پورت USB
  •  آی پاد
  • تلفن هندزفری
  • پخش حرفه ای JBL با ۱۴اسپیکر .
  • هشت ایربگ
  • مانیتور ۶.۱ اینچ

تصاویر خودرو  تویوتا ۴ رانر مدل ۲۰۱۶

 تویوتا 4 رانر 2016 7 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 8 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 9 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 10 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 11 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 12 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 13 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 21 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 20 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 19 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 18 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 17 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 16 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 15 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 14 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 22 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 23 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 25 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 24 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 26 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 27 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 28 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 29 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 30 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 31 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 32 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 6 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 5 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 4 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016 تویوتا 4 رانر 2016 3 - معرفی تويوتا 4 رانر مدل 2016

  • کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک  فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
  • ترجمه : ابوالفضل نوری نویسنده سایت اروند پلاک

 

1 نظر
  1. نویسنده می گوید

    سلام ممنون از معرفی خوبتون
    ما خودمون مدل۹۰ این ماشین داریم فول اتومات هستش و واقعا فوق العاده است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.