مروری بر قوانین خودروهای پلاک اروند

سکوت علامت رضایت است ، ضرب المثلی که سال ها در بین ایرانیان رواج داشته است به حال روز این روزهای خودروهای پلاک اروند شباهت دارد . بعد از سرو صداهای روزهای اخیر در مورد تردد یا عدم تردد خودروهای پلاک اروند در کل خوزستان و همچنین ورود و یا عدم ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی در مناطق آزاد ، شاهد سکوت معناداری از جانب دولت و مسئولان هستیم که می توان تعبیر رضایت را برداشت کرد ، رضایتی که با تلاش استاندار مقتدایی و  با حمایت مردم خوزستان عزیز و سید شریف حسینی نماینده مردم در مجلس تحقق پیدا کرد .

در این میان بد نیست مروری بر آخرین قوانین خودروهای پلاک اروند داشته باشیم .

arvand - مروری بر قوانین خودروهای پلاک اروند

پرسش پاسخ توضیحات
۱.تردد در کل خوزستان آزاد است لینک خبر
۲.میزان مرخصی ۳۰ روز در سال به صورت یکجا  
۳.میزان عوارض سالیانه نیم درصد ارزش سیف خودرو روزی ۲۰۰۰ تومان فقط برای مرخصی خواهد بودلینک خبر
۴.بیمه تضمیین نیم درصد ارزش سیف خودرو  
۵.عوارض ورود خودرو ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ ۵ درصد ارزش سیف خودرو  
۶.عوارض ورود خودرو ۲۰۱۳ ۱۰ درصد ارزش سیف خودرو  
۷.واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰CC آزاد است بالای ۲۵۰۰ سی سی پلاک ملی ممنوع است
۸.جانباران ، ایثارگران و خانواده شهدا ۵ درصد تخفیف لینک منبع

با توجه به تعداد زیاد نظرات و سوالات کاربران عزیز توضیحات زیر را نیز اضافه می کنیم .

  • اجباری برای تبدیل خودروهای پلاک اروند به پلاک ملی وجود ندارد و بعد از ۵ سال هیچ اتفاقی برای خودروی شما نخواهد افتاد
  • در قوانین برای خودروهای پلاک اروند برای معلولان عزیز قانونی وجود ندارد ، البته برای خودروهای ملی وجود دارد و میتوانند با مراجعه به بهزیستی از این قوانین آگاهی پیدا کنند .(تخفیف ۳۰ میلیون تومانی برای خودروهای پلاک ملی)

[box type=”note” ]لطفا نظرات و دیدگاه های خود با مسولان را در بخش نظرات درج کنید و مطلب رو با دیگران به اشتراک بگذارید.
لینک کوتاه برای ارسال به دوستان https://arvandplak.ir/?p=4795[/box]

[box type=”warning” ]اروند پلاک بدون فیلتر کردن نظرات شما اقدام به انتشار نظرات مینماید لطفا در ارسال نظرات دقت نموده و از الفاظ رکیک استفاده نکنید [/box]

644 نظرات
  1. کمال می گوید

    اینکه بنابه میل خودمون ببریم و بدوزیم چیزی درست نمیشه . نمیدونم چرا بعضیاسرشونو کردن زیربرف و نمیخوان بعضی حقایق را بفهمن . ما داریم توی یک کشوری بنام ایران زندگی میکنیم نه در یک ایالت مستقلی بنام خوزستان. دولت نمیتونه یک قانونی را در بخشی از کشور جاری و در جایی دیگر ممنوع کند . بعد از جریانی که استانداردر استان ایجادکرد استانهای دیگر هم خواستارتردد خودرو در کل استانشون شدندوچون تردد در کل استان یک تصمیم استانی و مغیر مصوبه دولت بود و از طرفی نمیتوانست خواسته ۵استان دیگر و بالطبع تمام کشور را فراهم نماید با تصمیم استاندارمخالفت کردلکن چون طرف مقابل مردم هستند این مخالفت بشکلی که تدریجی انجام شود تا جلو ضرر و زیان مردم گرفته شود در صورتیکه اگر خودروها مربوط به خود دولت ویا سازمانها بود درجا همه جمع اوری میشدند . ضمن اینکه تردد خودروهای خارجی با این حجم در سطح ۵استان کلی طبعات اقتصادی اجتماعی برای دولت در بر دارد و خلاف سیاستهای دولت و مناطق لزاد میباشد.

    1. صفا می گوید

      آقا کمال شما واقعا نگران تبعات اقتصادی ورود خودروها به کشور هستی؟؟ نگران خروج ارز از کشور هستی؟؟ مگر ورود قطعات بی کیفیت خودروهایی مثل لیفان–ام وی ام — جک — پژو ۴۰۵ — و غیره توی کشور تبعات اقتصادی نداره ؟؟ غیر از اینه که ورود خودروهای چینی واسه یه عده دلال (خودرو سازهای داخلی) سودهای نجومی و باورنکردنی داره . !! مگر واردات این حجم عظیم گوشیهای موبایل – خروج بی مورد ارز نیست؟؟ متاسفانه امثال شما که دور خودتون دیوار ساختین و سرتون رو زیر برف کردین و از درک حقایق اقتصادی و اجتماعی مملکت عاجز هستید مشکلی لاینحل برای این مرز و بوم هستید یه ذره توی طرز فکرتان تجدید نظر کنید بحث ما فقط خودروهای اروندی نیست افکار بسته و منجمد آفت این مملکت است و ما نگرانیم !!
      اونجا که گفتید مخالفت بشکلی که تدریجی انجام شود تا جلو ضرر و زیان مردم گرفته شود !!! ما که نشانه ای از این مخالفت نمیبینیم غیر از چندتا شایعه که اون هم امثال شما میسازید!!
      دولت اگر مخالف واردات خودروهای اروند به کل استان خوزستان بود رسما اعلام میکرد با کسی هم رودربایستی نداره .یا حداقل اگر شک و شبه ای بود تا اطلاع ثانوی از ورود خودروها جلوگیری میکرد.همین امروز به گمرک منطقه آزاد مراجعه کنید ببینید که با همان حجم چند ماه گذشته واردات خودرو در حال انجام است و هیچگونه مشکلی نیست.

    2. پیگیر می گوید

      عاقا یه سوال
      به ماشینی مثل پرادو که تو امریکا تولید میشه چقد گمرکی میخوره
      دو میلیون(چون برندش اسیایی)
      چهار میلیون(چون در خاک امریکا تواید شده)
      درضمن تردد ازاده در کل استان

      1. پیگیر می گوید

        البته اون پرادو تو همون japan تولید ولی مثلا یه ماشین مثل مالیبو شورلت که خط تولیدش کره ی جنوبی عوارض چقده؟
        دو یا چهار میلیون…

      2. محمد احمدی می گوید

        سلام پیگیر جان
        عوارض خودروها دیگه به اون صورت محاسبه نمیشه بر اساس سال ساخت خودرو ها محاسبه میشه به این صورت که عوارض خودروهای مدل ۲۰۱۴ یک درصد ارزش سیف خودرو و خودروهای مدل ۲۰۱۵ معادل نیم درصد ارزش سیف خودرو خواهد بو د

  2. ماهان می گوید

    درود.ببینید دوستان خوب یا بد افرادی هستن بسیار قدرتمند تر از استاندار و نمایندگان که نمیخاهند اجازه بدن به این راحتی بازار خودروهای داخلی توی خوزستان کساد بشه.با کامنت گذاشتن و ابراز عقیده هم چیزی درست نمیشه! ما باید سعی کنیم کنار هم جلوی لغو این طرح استاندارمون رو بگیریم و از طریق نامه نگاری و تماس با دفتر ریاست جمهوری بخواهیم توضیح بدن چرا دولت به این سرعت میخواد هدیه ای که هفته دولت به مردم خوزستان داده پس بگیره؟ وگرنه چشم بهم بزنیم میشه جریان اب کارون…

    1. بهزاد می گوید

      قرارى براى منع تردد در استان نیست و نبارى به انجام کارى هم نیست . یه عده در این سایت دایه عزیز تر از مادر شده اند ، و قصدشان شایعه سازى و سرگرمى شده است .

      1. ali می گوید

        با سلام خدمت دوستان. آیا تا کنون کسی از دوستان که بیش از یکسال است خودروی اروندی داره برای تمدید بیمه و پرداخت عوارض به منطقه آزاد مراجعه کرده است؟ می خواستم ببینم چه عوارضی و چه مقدار اخذ می کنند. اگر کسی مراجعه کرده باشه انوقت میشه مستند درباره عوارض تردد ( یا بقولی توقف) بیشتر صحبت کرد.

  3. ملا ثاني می گوید

    عزیزان جیگر چرا به جون هم افتادیداگه پول داری بیوفت دنبالش بیگیر حالشو ببر این بگیر ببند اداریم جای خودش داره ولی اینو بدون داری یه جایی زندگی میکنی که عمرت نصفه رحمی به حال زن وبچت بکن برو یه جایی که اکسیزن تنفس بکنی اخه ماشین خارجی تو ایران بدرد چی میخوره با این جاده ها و هزینه سر سام اور خدا به دادتون برسه ما که شش ساله از اهوازرفتیم پراید خریدیم ولی زندگی میکنیم یا حق ……../

  4. يا حسين می گوید

    والا بخدا ما از خدامونه تعرفه گمرکی رو از ملت نگیرن ما همه میریم ماشینامونو پلاک ملی میکنیم

  5. جواد می گوید

    سایت صدای آبادان / امروز شنبه ۱۳/۱۰/۹۳
    معاون رییس مناطق آزاد کشور آقای آهنگران اعلام کرد دولت مخالف تردد خودرو های اروندی در خارج از منطقه آزاد است و اینگونه خودروها میبایست به پلاک ملی تغییر یابند . و شعاع تردد اینگونه خودروها فقط تردد تا مرکز استان قانونی است .
    احتمالا بر همین اساس است که اینروزها ترخیص خودرو از منطقه ازاد سخت شده و فقط با احراز سکونت در منطقه ازاد اروند (آبادان خرمشهر) صورت میگیرد .

    1. نيما می گوید

      مطلب جدیدی نگفته . مهم نظر مجموعه مدیران استانه .این خودروها توی خوزستان در حال تردد هستند و مسولین استان هم با این رویه موافقن .والسلام

    2. یاسین می گوید

      برو عامو اینقد شایعه پراکنی نکن.واقعا ننگ بر ما که واسه استان خودمون آبادی رو نمیخایم…ننگ

  6. Ehsan می گوید

    سلام اقای احمدی
    لکسوس rx450h با لکسوس rx350 چه فرقی داره؟
    از دوستان کسی هم بتونه پاسخ بده ممنون میشم

    1. علی می گوید

      سلام
      لکسوس ۴۵۰h نسخه هیبریدی rx350 هستش

  7. Ehsan می گوید

    سلام اقای احمدی
    لکسوس rx450h با لکسوس rx 350 چه فرقی میکنه؟

  8. احسان می گوید

    ولی اقای احمدی چرا قیمت ازرا فول اپشن از توسان فول اپشن کمتره؟
    درصورتی که توی اون سایته که ذکر کردم اینطور نیست ازرا رو زده ١١٨٠٠٠ درهم و توسان ١٠٢٠٠٠ درهم

  9. احسان می گوید

    سلام اقای احمدی میخواستم بدونم قیمت هایی که توی سایت drive هستن درسته یا قیمت های سایت اروند درسته؟ اخه اروند پلاک یه مقدار بعضی از خودرو هارو گرون تر زده
    لطفا جواب بدین

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام احسان جان ، قیمت هایی که ما قرار دادیم مستقیم از خود نمایندگی ها دریافت شده و کاملا موثق هستند .
      در برخی موارد که قیمت ها بالاتر ذکر شده
      وارد کننده خودرو رو از نماینده خریداری نمیکنه (نمایندگی ها در بخش صادرات فعال نیستند) و هزینه های بیمه و گارانتی رو پرداخت نمیکنند و از بازار خودرو امارات خریداری میکنند
      دلیل دیگه هم این هست که معمولا خودروهایی که وارد میشن خودروهای تاپ نیستند اپشن های کمتری دارند

  10. سیدمحمد می گوید

    با سلام به تمام بازدید کنند گان وکارمندان ومدیران گمرک. سوالم از مسولین گمرک اینه که. چرا با دید باز به این مسله خودروهای اروند نگاه نمیکنن . چرا به اجبار واردکنندگان را به دروغ گفتن وجعل کردن اسنادومدارک در احراز سکونت در آبادان خرمشهر وادار میکنن. مگه کل استان تردد خودرو اروندی آزاد نشده.مگه استاندارمحترم خبر خوش به هم استانی های عزیزمان نداده .پس ریس محترم گمرک چرا قانون جدید در میاری مگه گرمای ۶۰ تا ۷۰ درجه خوزستان یادت نمی یاد آلودگی هوا کجا هستی . توکدوم استان هستی که فعلان فراموش کار شدی به قول آیت الله فاضل مشکلی از مشکلات مردم حل کن …..چرا با این دید بسته مدیریت میکنی خواهمندم مشکل به مشکلات اضافه نکن بخداوندی خدا به اندازه کافی ارباب رجوع مشکل دارد مدیر گمرک محترم از شما خواهشمندم دستور بفرمایید مشکلات بوجود آمده حل شد ونظارت کامل بکن به این قضایا باتشکر

  11. کمال می گوید

    با توجه به اختلاف نظری که با آقای احمدی دارم دیدگاه ایشان را کاملا منطقی . روشنفکرانه و موجب گرمی مباحث و در راستای ارائه نقطه نظرات همه کاربران میبینم و ایشان را تحسین مینمایم . لازم است بر ما که آستانه تحمل خود را بالابرده و بجای حذف یکدیگر ارائه راهکار را مد نظر قرار دهیم .

  12. رضا می گوید

    آقای مدیر سایت من دیگه وارد سایت شما نمی شوم و به دیگر دوستان هم توصیه میکنم وارد این سایت نشوند و بیخودی آمار بازدید کنندگان از این سایت را بالا نبرند تا زمانی که سایت از این حالت بچه بازی و شایعه سازی در بیاد.

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام رضا جان ، ممنون که به ما سر میزنی
      دوست عزیز نظر ما و استاندار و سایر مسئولین این چیزی هست که به طور رسمی در وب سایت منتشر شده ، قسمت نظرات برای بحث بین همشریان عزیز قرار داده شده و هر شخصی میتونه نظر خودش رو بدون توهین کردن ارسال کنه . هر شخصی در قسمت نظرات میتونه مطلبی رو ارسال کنه وقتی در قسمت خبر نوشته ازاده عجیبه که به قسمت نظرات استناد کنید .
      همونطور که شما فرمودید تا زمانی که استاندار خوزستان اعلام نکرده تمامی صحبت های غیره چیزیی جز شایعه نیستند

      به هر حال ما همچنان در خدمت شما هستیم

  13. بهنام می گوید

    برای ترخیص خودرو نیازی به صند و… از آبادان نیست من خودم اهوازم و سانتافه ۲۰۱۵ ترخیص و پلاک کردم

  14. محمد می گوید

    سلام دوستان. من امروز برای ترخیص مراجعه کردم از بدبختی سند سکونت در ابادان یا خرمشهر از من خواستم. من هم کارم و هم سکونتم اهواز است. برای پلاک ادرس میخوان. میشه یکی از دوستان ابادانی لطف کنه بزرگی کنه یه سند اجاره سوری به من بده. با کلی قرض تونستم آزرا را بخرم حالا اگه نتونم ترخیصش کنم آبروم تو فامیل میره. لطفا اگر راه دیگه ای هم وجود داره راهنمایی کنید. ممنون

    1. پیگیر می گوید

      سناریوت جالب بود

    2. بهزاد می گوید

      این قانون از روز اول براى تمام مناطق آزاد بوده و چیز جدیدى نیست و همه کسانى که خودرو وارد کرده اند یا در شهر هاى دیگر استان خریدارى کردند این موضوع را مى دانند . شما هم مى توانستید همان جا ( گمرک) از یک ترخیصکار کمک بگیرید تا سه روره براتون ترخیص کند

    3. محمد می گوید

      دوستان ممنون یه راه حل توسط ترخیص کار ها پیدا کردم. فردا پلاک شده تحویل میگیرم. پیگیر جان اگه نمیتونی کمک کنی لطفا اذیت نکن.

      1. سياوش می گوید

        چطور یه شبه همه چی حل شد و فردا ماشینو تحویل میگیری؟؟ مگه ترخیص ماشین یه روزه ممکنه ؟؟ معلومه که دروغ بود.

        1. محمد می گوید

          نه جانم فقط پلاک مونده بود . کار های گمرک را خودم انجام دادم. آخر کاری پلاک را با ترفند ترخیص کار انجام دادیم. ۳۰۰ تا هم آب خورد. الان خونه دوستم تو خرمشهرم منتظر زنگ ترخیصکارم. آقا سیاوش و دیگران شما تو این سایت پقدر به همدیگر شک دارید. احتمالا آقای احمدی هم از این رفتار های شما خوشش میاد. من که خودرواروندی خریدم تو کل استان هم تردد میکنم آرزو میکنم هر کی دستش میرسه هم بگیره ولی فخر فروشی نکنه و به دیگران درست راهنمایی کنه.

          1. پیگیر می گوید

            ر ش و ه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      2. میلاد می گوید

        محمد جان این همه مرحله از قبض انبار و ارزیابی و مالی وووو را چطور طی کردی که متوجه احراز سکونت نشدی؟ بعدش هم حالا که ماشینت به مرحله پلاک رسیده ، بیمه تضمین و صدور پروانه وغیره که چند روز زمان میبره مونده !! انوقت شما میگی امروز ماشینم پلاک میشه و تحویل میگیرم ….وجدانا به حرفات نباید شک کرد ؟؟؟؟؟؟؟

    4. علی می گوید

      http://dezful.divar.ir/v/wKx8acrQo/
      این لینک مربوط به یه ترخیص کاره شماه هم الکی جو سازی نفرمایید می تونید خودتون دنبال یه ترخیص کار حرفی هم باشید
      یاحق

  15. کمال می گوید

    کاربران گرامی . جامعه دیگه تک صدایی را نمیپذیره . بهتر اینه که ما حرف دیگران راهم بشنویم .
    آقای احمدی سپاس از مدیریت خوبتان .

  16. سياوش می گوید

    به نظر میاد آقای احمدی خودش نیز از ایجاد شایعات بدش نمیاد وگرنه ایشان قطعا از نشر اکاذیب در سایتش جلوگیری میکرد.

  17. مهدی می گوید

    با سلام
    می خواستم ببینم واقعیت داره که حتما برای ترخیص خودرو باید بومی و ساکن و حتی سند منزل به نام خریدار ماشین باشه اگه اینطوریه
    که شرایط رو خیلی سخت کردند و خرید منتفی هست فقط می خواستم ببینم واقعیت داره یا شایعه هست . با تشکر از اقای احمدی عزیز
    با تشکر فراوان از سایت خوبتون .

  18. مجتبی می گوید

    اکبر جوجه مودب باش ، و الا…..

  19. کمال می گوید

    آقای احمدی جان دوس داری سایتتون انحصاری در اختیار موافقان باشه اشاره بفرمایید ما دیگه کامنت نمیزاریم . ضمنا ما به هیچکس بی احترامی نمیکنیم . شما امر بفرمابید .

  20. کمال می گوید

    چطور خودتون میگید اومده جریمه رو برداره . اومده پولها رو تو جیب کی بریزه اینا شایعه نیست فقط حرف ما شایعه است . خب شما حدس میزنید . ما هم حدس زدیم چرا ناراحت میشید و شخصیت را به ما نسبت میدید . بهتره مودب باشید و از اب خنک استفاده کنید .

  21. اکبر می گوید

    آقای احمدی مگر قرار نبود شایعات را فیلتر کنی تا کمال نیاد بنویسه؟؟

  22. کمال می گوید

    میاد استاندار جدید معرفی کنه .

  23. کمال می گوید

    یکی از دوستام امروز رفته بود گمرک خرمشهر میگفت دیگه ترخیص خودرو برای ساکنان غیر از شهرهای ابادان ممنوع شده و در صورت ارائه گواهی اشتغال بکار درمنطقه آزاد و مشخص شدن سکونت در این دوشهر خودرو ترخیص میگردد .

  24. مسعود می گوید

    میاد که قانون را اجرا کنه . حالا اوناییکه منفی بزارن نشون میدن به قانون پایبند نیستند .

  25. mehdi می گوید

    سلام ببخشید میخواستم بدونم وقتی ماشینی رو وارد میکنیم چقد باید گمرک بدیم من شنیدم برای پلاک اروند هم باید مقداری گمرک بدیم؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام مهدی جان ، بله دوست عزیز
      برای حودروهای مدل ۲۰۱۴ باید ۱ درصد ارزش سیف خودرو
      و برای خودرو های مدل ۲۰۱۵ نیم درصد ارزش سیف خودرو

  26. علی می گوید

    سلام دوستان
    اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور ایران، روز دوشنبه هفته آینده به خوزستان سفر خواهد کرد بهترین موقع است تا از این طرح تردد و پلاک اروند حمایت کنیم.
    لینک خبر :
    http://www.khouznews.ir/fa/news/78077/%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF

    البته این نظر شخصی من است،امده تعیین تکلیف کنه این ماجرای پلاک اروند رو (منظورم تردد نیست )منظورم میزان عوارض و سرازیر شدن اون تو جیب کی باشه البته اگر بنده اشتباه نکنم.تردد هم آزاده آزاد هستش هفته پیش چهارشنبه تاجمعه به نمایشگاه بود شوشتر ما از مشولین برگزار کننده پرسیدیم گفت هم آزاده هم جواب آقا مجتبی رو هم داد گفت هر ماشین که ثبت نام نمایید اگر موجود باشه بعد از پایان نمایشگاه اگر طی یک هفته معمولا از کویت وارد و به نام شخص خواهد شد.

    1. پیگیر می گوید

      قطعا اومده تعیین تکلیف بکنه

  27. Yaser می گوید

    سلام آقای احمدی
    ۱.بنده اصالتا خوزستانی نیستم اما کار وزندکیم افتاده اهواز و۳۰ آینده اینجا هستم خواستم بدونم میتونم خودرو پلاک اروند بگیرم؟
    ۲.تخفیف خانواده شهدا فقط برای مردم محترم آبادان و خرمشهر هست یا منم میتونم استفاده کنم؟
    ۳.ممنون از سایت خوبتون و اینکه وقت میذارید و راهنمایی میکنید.خسته نباشید

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام یاسر جان ، ممنون از حضورت
      بله میتونید استفاده کنید ، تخفیف زیادی برای خانواده شهدا و جانبازان در نظر گرفته نشده میتونید صرف نظر کتید

  28. علیرضا می گوید

    سلام دوستان
    میشه من رو راهنمایی کنید؟
    استان آزاده و میشه خودرو وارد کرد و تردد نمود، درست.
    ولی ما که خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتر منطقه هستیم حرفایی هست به عنوان جریمه ی روزانه ۲ هزار تومان. آیا اصلا حقیقت داره این حرف؟ من قصد خرید داشتم ولی پدر گرامی اجازه ی خریدنو به من نمیده. چون دوستاش از آبادان بهش گفتن که جریمه ی ۲ هزاری هستش و میگه جریمه ی روزی ۲ هزار تومان افزایش پیدا میکنه به روزانه ۵ هزار و شایدم ۱۰ هزار!
    واقعا موندم که چیکار کنم!
    ممنون از هم استانی های عزیزم.

    1. اکبر می گوید

      اگر نظر آبادانیا رو بخوای که میگن کلا نخر!!
      داداش گلم بخر حالشو ببر.
      حالا فوقش ۷۰۰ تومن سر سال بدی که اون هم فعلادر حد شایعس.

  29. مجتبی می گوید

    بعضی از دوستان تحمل حرف حق را ندارند. میگم اگه یکی که اینجا داره کامنت میذاره خودش از مسئولین مطلع از موضوعات منطقه آزاد و استانداری باشه چی! شاید خودشو معرفی نمیکنه . من که شناختم کی هست. چون جواب منو داد. ولی بعضیاتون خیلی بد و بی ادبانه بهش جواب دادید. مطمئنم اونا هم دارن سعی خودشون میکنن که استان آزاد باشه و بمونه و سندی هم در این رابطه تدوین کنن.

    1. یاسین می گوید

      برادر من شما دایه ی دلسوز تر از مادر نباش.دلت هم بحال ما نسوزه .ما اروند سوارا دوس داریم ضرر کنیم نمیخای بخری چرا میای تو سایت پلاک لروند

  30. جابر می گوید

    شما تحمل نظر مخالفتون را ندارید یا فحش میدید یا مبخواید دیگران را از سایت خارج کنید !! اقای نوید میفرمایند بنطر من تا حدودی حقشونه که بهشون فحش بدن . در کدام ادبیات و کدام فرهنگ فحش دادن توصیه شده .؟؟؟! ضمنا شما بدلیل مخالفت با نظرتان نمیتوانید دیگران را متهم به شایعه پراکنی کنید . حرف حق را بشنوید وبا حق جواب بدید .

  31. محمد می گوید

    بالغ بر ده هزار خودروی اروندی تا کنون وارد استان شده اگر میانگین قیمت هر خودرو را یکصد میلیون تومان در نظر بگیریم این مبلغ را بر ده هزار خودرو ضرب کنید ببینید چه مبلغ میلیاردی بدست می آید.بنابراین فیلتر نظر شایعه سازان که آرزوی فنای سرمایه های میلیاردی هم استانیهای خود را دارند بسیار لازم و ضروری است.آقای احمدی. لطفا اقدام فوری…. با تشکر از سایت وزین اروند پلاک

  32. ناصر می گوید

    آقای احمدی به نظرم اگه نظرات رو بافیلتر منتشر کنید بهتره متاسفانه بعضیا از فضای باز سایت سو استفاده می کنن و با گذاشتن اخبار کذب و دروغ باعث تشویش اذهان میشن لطفا نظرات رو اول تایید کنید بعد منتشر کنید

  33. مهدی می گوید

    برادر احمدی سلام…یه مشکل برای قرار دادن کامنت در صفحه های که تعداد کامنت هاو نظر ها زیاد میشه مثل همین مطلب ….یه مشکل اساسی برای ماهای که با گوشی. وصل هستیم و میخوایم کامنت بزاریم به وجود میاد و اون اینکه باید کلی بیایم پایین صفحه که بتونیم کامنت بنویسیسم….لطفا این قسمت مربوط به نوشتن نظر رو به بالای صفحه انتقال بدین نه این پایین….با سپاس

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام مهدی عزیز ممنون که مشکلات رو به ما اعلام میکنید به زودی مشکل رو حل می کنیم

  34. hossein می گوید

    دوستان به جای اینکه این سایت رو تبدیل کنین به جایی واسه بالا بردن آگاهی در مورد انواع خودرو(مثل سایت تیونینگ تالک) تبدیلش کردین به محلی واسه توهین و فحاشی به همدیگه . بخدا زشته . نشون بیدین که خوزستانیا آدمای با فرهنگی هستن

  35. پیگیر می گوید

    آقای احمدی سلام
    آیا خودروسازای اروپایی تخفیفی به مناسبت سال جدید میلادی رو برای محصولاتش اعمال نکردن؟
    چون تو ه اتو گالری واسه ی یه مدل آئودی ۵۰ میلیون تخفیف زده لطفا پیگیری کنید شاید خیلیا بتونن بخرن

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام دوست عزیز
      ممنون از اینکه در اطلاع رسانی کمک میکنید ، ایمیلی برای شما ارسال کردیم
      معمولا تخفیفاتی در این ایام در نظر گرفته میشه ولی متاسفانه سودی به ما که در ایران هستبم نمیرسه

  36. نوید می گوید

    مدتی میشه که من از این سایت بازدید میکنم. این اواخر سایت خیلی بی در وپیکر شده که به نظرم مقصر اصلی آقای احمدی مدیر سایته . هر کی از راه میرسه با هر انگیزه ای میتونه توی این سایت دروغ و شایعه درست کنه هیچکس هم جلودارش نیست!! بعد یک عده که تا حدودی به نظرم حق دارن شرو ع میکنن به فحش دادن به اون شایعه سازها !!
    آقای احمدی برادر من سایت ساختی یا بنگاه شایعه پراکنی??
    البته من منکر زحمات واطلاع رسانی مفید و به موقع شما نیستم ولی انتظار میرود کنترل بیشتری رو کامنتها اعمال کنید و اجازه ندهید عده ای بدون دلیل و مدرک اقدام به شایعه پراکنی کنند و آن سوی کامپیوترشون مردم را مورد تمسخر قرار دهند.!! با سپاس فراوان

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام نوید جان ، ممنون از نظر شما دوست عزیز تمامی نظراتی که شما با این ایمیل دادید رو مشاهده میکنم
      در این وب سایت هیچ گونه فیلترینگی صورت نمیگیره و این میتونه هم جنبه بد داشته باشه و هم جنبه خوب بسته به خود کاربران هست که چه استفاده ای از این امکان ببرند به جرات میگم شاید جز معدود و یا انگشت شمار ترین وب سایت هایی در ایران هستیم که هر نظری را منتشر کرده ایم
      این وب سایت برای اطلاع رسانی ایجاد شده و اگه قرار باشه اخبار موثقی منتشر بشه قطعا ما ارسال میکنیم این شایعات همیشه بوده و همیشه هم میمونه
      خواهش بنده اینه که
      به همدیگه احترام بذاریم و توهین نکنیم هر اخبار جدیدی باشه ما منتشر میکنیم مطمئن باشید ما به همه اخبار دسترسی داریم
      اگر فکر میکنید باید در وب سایت فیلترینگ نظرات اضافه بشه زیر این نظر اعلام کنید

      1. نوید می گوید

        آقای احمدی عزیز با سلام
        ضمن تشکر از اهتمام شما در بررسی نظرات به عرض میرسانم حتی در کشورهای غربی با آن جریان آزاد اطلاعات روی قضیه انتشار شایعات و مطالب خلاف واقع بدون ذکر منابع موثق حساسیت ویژه وجود دارد بنابراین فیلتر کردن الزاما نمیتواند چیز بدی باشد .جریمه رانندگی نوعی فیلتر است با هدف بازدارندگی از خطر ،مدیریت و نظارت پدر خانواده نوعی فیلتر است جهت تربیت فرزندان .پس اعمال فیلتر در سایت شما جهت جلوگیری از نشر شایعه و جلوگیری از فحاشی به دیگران عملی بسیار نیکو به نظر میرسد ،پس نگران بد جا افتادن کلمه فیلتر در اذهان عمومی نباشید و در مدیریت نظرات مسموم در سایت خود ثابت قدم باشید. سپاسگزارم

  37. رضا می گوید

    سلام دوستان. ورود خودرو با حجم بیش از ۲۵۰۰ واسه ترخیص از گمرک به مشکل بر نمی خوریم؟ چون احتمالا میخوام یه کادنزا بیارم از دبی نمیخوام اینجا مشکلی پیش بیاد

    1. علی می گوید

      نه برای مناطق آزاد اشکالی ندارد

  38. علی می گوید

    توجه توجه
    دوستان عزیز ساکن شمال خوزستان که از جاده شوش اندیمشک و بلعکس استفاده می کنن تمام دوربین های پلیس طی مسیر فعال هستن بنده طی ۶ روز ۱۶۰ هزار تومان جریمه شدم.
    حتما اطلاع رسانی کنید عکسش هم موجود هرکه خواست پست می کنم ولی یک عکس از برگه خلافی رو برای برادر احمدی می فرستم تا داخل سایت قرار بده و اطلاع رسانی نمایید.
    آقای احمدی چطور برای شما ارسال کنم تا دریافت کنیید؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام علی جان
      از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید
      ارسال تصاویر و اخبار برای اروند پلاک

  39. جابر می گوید

    شهرام خیلی بی جنبه ای و بی ادب و بی تربیت . جاهای دیگه هم کامنت هاتو دیدم که به مردم توهین میکنی مدیر سایت بیرونش کن .

  40. مجتبی می گوید

    شهرام تو دیگه حرف از شخصیت نزن، یک بک بزن ببین که چه چرتو و پرت هایی تو جواب کسایی که باهات هم عقیده نیستن می ذاری ، والا خوب بهت هیچی نمیگن. تو خوب آخر تابلو هایی با شخصیت …..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.