مروری بر قوانین خودروهای پلاک اروند

سکوت علامت رضایت است ، ضرب المثلی که سال ها در بین ایرانیان رواج داشته است به حال روز این روزهای خودروهای پلاک اروند شباهت دارد . بعد از سرو صداهای روزهای اخیر در مورد تردد یا عدم تردد خودروهای پلاک اروند در کل خوزستان و همچنین ورود و یا عدم ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی در مناطق آزاد ، شاهد سکوت معناداری از جانب دولت و مسئولان هستیم که می توان تعبیر رضایت را برداشت کرد ، رضایتی که با تلاش استاندار مقتدایی و  با حمایت مردم خوزستان عزیز و سید شریف حسینی نماینده مردم در مجلس تحقق پیدا کرد .

در این میان بد نیست مروری بر آخرین قوانین خودروهای پلاک اروند داشته باشیم .

arvand - مروری بر قوانین خودروهای پلاک اروند

پرسش پاسخ توضیحات
۱.تردد در کل خوزستان آزاد است لینک خبر
۲.میزان مرخصی ۳۰ روز در سال به صورت یکجا  
۳.میزان عوارض سالیانه نیم درصد ارزش سیف خودرو روزی ۲۰۰۰ تومان فقط برای مرخصی خواهد بودلینک خبر
۴.بیمه تضمیین نیم درصد ارزش سیف خودرو  
۵.عوارض ورود خودرو ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ ۵ درصد ارزش سیف خودرو  
۶.عوارض ورود خودرو ۲۰۱۳ ۱۰ درصد ارزش سیف خودرو  
۷.واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰CC آزاد است بالای ۲۵۰۰ سی سی پلاک ملی ممنوع است
۸.جانباران ، ایثارگران و خانواده شهدا ۵ درصد تخفیف لینک منبع

با توجه به تعداد زیاد نظرات و سوالات کاربران عزیز توضیحات زیر را نیز اضافه می کنیم .

  • اجباری برای تبدیل خودروهای پلاک اروند به پلاک ملی وجود ندارد و بعد از ۵ سال هیچ اتفاقی برای خودروی شما نخواهد افتاد
  • در قوانین برای خودروهای پلاک اروند برای معلولان عزیز قانونی وجود ندارد ، البته برای خودروهای ملی وجود دارد و میتوانند با مراجعه به بهزیستی از این قوانین آگاهی پیدا کنند .(تخفیف ۳۰ میلیون تومانی برای خودروهای پلاک ملی)

[box type=”note” ]لطفا نظرات و دیدگاه های خود با مسولان را در بخش نظرات درج کنید و مطلب رو با دیگران به اشتراک بگذارید.
لینک کوتاه برای ارسال به دوستان https://arvandplak.ir/?p=4795[/box]

[box type=”warning” ]اروند پلاک بدون فیلتر کردن نظرات شما اقدام به انتشار نظرات مینماید لطفا در ارسال نظرات دقت نموده و از الفاظ رکیک استفاده نکنید [/box]

644 نظرات
  1. امیرحسین می گوید

    سلام دوستان ۱ سوال داشتم
    غیر زمان مرخص امکانش هست ماشینو از منطقه بیرون برد؟
    مثلا هزینشو بدیم.شاید غیر از مرخص لازم باشه دد حده ۴.۵ روز از منطقه خارج شم.چجور این کارو انجام بدم؟

  2. یاسین می گوید

    میگم حالا که بوشهر هم منطقه آزاد شده ما هم میتونیم بدون مرخصی بریم؟؟

    1. علی می گوید

      نه دوست عزیز از هیچ منطقه آزادی نمی توان به منطقه آزاد دیگر رفت مگر در ۲ حالت:
      ۱-دریافت پلاک گذر موقت از گمرک منطقه مورد نظر مثلا دریافت گذر موقت از گمرک خرمشهر برای تردد حداکثر ۱ سال در منطقه ای که تردد مجاز است بعد از یکسال یا باید خودرو پلاک اروند شود و یا منطقه را باید ترک نمایید.
      ۲-داشتن مرخصی که در اینصورت به تمام استان های کشور می توانید سفر کنید.

      1. یاسین می گوید

        داداش مطمینی؟؟

  3. بهزاد می گوید

    (رعایت انصاف)
    دوستان در سه دهه اخیر هیچ استاندارى نتوانست چنین امتیازهایى براى خوزستان کسب کند ، براى استانى که بدلیل تعدد اقوام و شهرهاى بزرگ و کسانى که براى منافع سودجویانه با ایجاد نفاق بین اقوام و شهرهاى استان بدنبال مطامع خود هستند . سعى کنیم با هوشیارى و درایت بازیچه دست افرادى مغرض نشویم و منصفانه قضاوت کنیم چرا که با بخل ورزى فقط استان را فقیرتر مى کنیم .
    این نکته را خاطر نشان مى کنم که اگر این استاندار همانند استانداران قبلى و مسئولین دیگر کارى انجام نمى داد هیچ شکایت و قضاوتى هم وجود نداشت

    1. جواد می گوید

      بفرما این استاندارمحترم چه گلی به سراین استان زده؟ چون موقتا با مجوز نصف ونیمه جناب مقتدایی تونستی یک خودرو بخری بخری ایشان شده اساندار نمونه؟ اطمینان دارم اگرایشان به هردلیلی تردد رامحدود کرد ، ازدیدگاه شما میشود بدترین استاندار دوران .خوب است منافع کل مردم استان رااستاندارمحترم ببینند.

  4. رضا می گوید

    من اسم ایشون را گذاشتم آقای مخالف . چون با منطقه آزاد مخالفه . با دیوارکشی مخالفه . با قوانین منطقه مخالفه . . . مخالف . . مخالف

  5. علی می گوید

    آقا رضا ر دیگر دوستان شاید مطلبی رو که من نوشتم بخوانید و پیش خودتون بگید چی زدی داداش؟!؟
    http://www.khouznews.ir/fa/news/79605/%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%B1%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%AA%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

    من نمی توانم بگم که هرچی که گفتم اتفاق می افتد یا خیر ولی این رو خوب بدونید مقتدایی برای تغییرات بزگ آمده و از طرف دولت حمایت کامل میشه و اگر واقعا فکر می کنید مقتدایی خودش به تنهای وبدون مشورت با دولت این قوانین رو گذاشته خودتون دارید به خود مختاری استان شهادت می دهید(فقط باید به این نکته توجه کنید که شرایط کشور ما با سایر کشورها فرق می کنه منظور از خود مختاری اختیارات بیش از حد یک استاندار می باشد البته با پشتوانه دولت وگرنه هرگز امکان خود مختاری مانند سایر کشورها در هیچ جایی از کشور داده نخواهد شد بارزترین مثال جزیره ی کیش می باشد) این رو شک نکنید که خبرهای زیاد در راه است فقط امیداورام همش واقعا به نفع مردم و استان باشه عجله نکنید زیادهم نیاز به صبر نداره منتظر بهمن ماه باشید فقط یادتون باشه که من به شما اول از همه گفتم چه خبراست.

  6. زهرايي می گوید

    سلام
    ببخشید شاید سؤالم بی ربط باشه اما میخواستم بدونم افرادی از شهر ها و أستان های دیگه نمیتونن از خودرو های اروندی بخرند؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام دوست عزیز خیر نمیتونند خریداری کنند

  7. ناصر می گوید

    به امید روزی که کل خوزستان منطقه آزاد تجاری و صنعتی بشه و به پیشرفت و توسعه دست پیدا کنه و در نهایت بهترین جای ایران برای زندگی بشه

  8. رضا می گوید

    علی اقا واینکه میفرمایید اگر دولت و مجلس مخالف بودند . . . برادر عزیز شاید اطلاع ندارید ولی دولت شدیدا مخالفت کرد . مصوبه هیئت وزیران مبنی بر مخالف بودن را بخوانید . ایشان فراتر از قانون اینکار را کردند ولی چون ضرر وزیان مردم در بین بود دولت اصلاح قضیه را تدریجی آغاز کردند و یکی از علتهای شایعه تعویض ایشان که اینروزها نقل جراید و سایت ها هم هست حرکت وسیاست ایشان در تضاد با سیاستهای دولت در منطقه آزاد اروند میباشد .

  9. رضا می گوید

    علی اقا برادر عزیز چی داری میگی ؟؟ مگر به برکت تورم و کران شدن مسکن بنام منطقه آزاد بجز بدبختی چیز دیگری هم نصیب مردم این دو شهر شده ؟؟ یه بازار ماشینی رونق گرفته بود که همون را هم مقتدایی تعطیلش کرد . هنوز هیچ سودی بجز بدبختی و گرانی نصیب این مردم نشده بود که مخالفت مقتدایی شروع شد . ایشون اگه خیلی حالیش بود صبرمیکرد این دو شهربعدازسی سال از حالت مخروبه خارج میشدن بعدا ساز توسعه و تعمیم امتیاز به استان را میزد . بقولا هنوز نه به بار بود نه به دار بود ایشان همه کاسه کوزه ها را بهم زد . مگر ما مخالفیم که تمام استان بهره ببرند ؟؟ مگر ما دوس نداریم تمام استلن به رشد و توسعه برسد ؟؟ ولی مدیر باید زمان شناس باشد هنوز هیچ اتفاق مثبتی در اروند انجام نشده . هنوز یکسال از پیوستن شهرهای ابادان و خرمشهر به منطقه ازاد نمیگذرد که همه چیز راکد شد و زیر پای ایشون هم تق و لق . آخه به این میگن مدیریت ؟؟؟ ایشان خیلی هول بود و عجله کرد . متاسفم برایش .

    1. علی می گوید

      سلام دوست عزیز قبل ازاینکه جوابتون رو بدم. من به دلیل شرایط کاریم خودرو پلاک اروند نمیتونم استفاده کنم و هیچ موقع هم قصد خرید ندارم. پس هیچ تعصبی ندارم روش اما خب با هزینه سالیانه ای که خودروها به سازمان پرداخت می کنن. سازمان میتونه اون مبلغ رو واسه آبادان و خرمشهر هزینه کنه. اگر نزایای منطقه آزاد رو مطالعه کرده باشین کمترین امتیازش خودرو بدون عوارض هست ( نسبت به امتیازات دیگر منطقه مثل بازار و صادرات و واردات )و به نظر قیمت ملک به این دلایل باشه . به هرحال آبادانی آبادان هم واسه همه ما خوزستانیا افتخاره و حقش هم هست که به آبادانی پیشرفته تبدیل شه. یا حق

  10. احسان می گوید

    سلام آقا مصطفی مثل اینکه همینطور شده پری شب یکی از اشناهامون گفت که رفته گمرک واسه پلاک ماشینش بش گفتن الان خیلی سختگیری میکنن دیگه خودرو بالای ٢۵٠٠ سی سی پلاک اروند نمیشه البته اشنامون اکسنت خریده!
    حالا نمیدونم دوباره ازاد میشه یا نه

    1. سینا می گوید

      فامیلاتون شب میرن گمرک!!!!???

      1. احسان می گوید

        اقا سینا متنو درست بخون
        گفتم پری شب اینو به من گفت نه اینکه پری شب رفته گمرک
        چند روز قبلش رفته بوده گمرک

  11. یاسین می گوید

    دم استاندار گرم.

  12. رضا می گوید

    آقای مقتدایی منطقه آزاد قانون خاص خودش را داره و به هیچ وجه قابل تعمیم به مناطق دیگر نیست و نخواهدبود ضمنا اینقدر اجحاف به مردم آبادان و خرمشهر بخاطر مانور محبوبیت تا کی ؟؟

    1. علی می گوید

      آقا رضا نمیدونم اسم شما هم فیک هستش یا نه
      اما مگر آبادان و خرمشهر در استانی دیگر هستن؟
      فکر کردی آبادن خرمشهر به خاطر آقای استاندار عقب مانده یا به خاط اینکه ۹% غیر بومی هست و به خاطر صنعت نفت که به آبادان نقل مکان کردن و هیچ علاقه ای به ماندان بعد از خدمت ندارند؟
      شما فکر می کنید اگر مجلس و دولت نمی خواستن و تصمیم به مخالفت می گرفتند استاندار عددی بود که همچین قانونی وضع کنه؟
      نمی دونم چرا امثال شما سرتون کردید تو برف و فقط به نوک دماغتون نگاه می کنید
      مثلا اگر تمام قوانین منطقه آزاد که در جزیره کیش هست اجرای بشه(که حق خوزستان است)می دونید خوزستان چه خبر میشه ابن همه زمین و کشورهای همسایه تشنه سرمایه گذاری در این استان هستن.
      در حال حاضر تنها استانی که قابلیت کشاورزی رو داره استان خوزستان هستش چون جلگه می باشد.
      بهترین پلایشگاه کشور در خوزستان می باشد(آبادن)
      بزرگترین واحد پتروشیمی خاورمیانه(ماهشهر)
      صنایع فولاد
      بزرگترین قطب تولید مرکبات و سبزیجات کشور
      و ….
      آره این ها بخشی از خوصوصیات خوزستان هستش
      حالا می دونی چرا استاندار و امثال ایشون دم از تبدیل شدن منطقه آزاد خوزستان می زنند چون تقریبا می خواهند خوزستان خود مختار بشه!
      چرا شما فکر کن استان خود مختار بشه:۱-صادرات و ورادات بدون محدودیت.۲-استراتژیک ترین استان پر جمعیت خواهدشد.۳-پروازهای بین المللی راحتر مانند کیش.۴-احداث کارخانه،واحدهای تولیدی بدون هزینه های سرسام آور گمرکی.
      مثلا شما یه تاجر هستید اگر خوزستان بندری به بزرگی بندرعباس باشه و کل خوزستان منطقه آزاد بشه شما می توانی به راحتی کالای خود رو به هرکدام از اسکله های اروند یا خرمشهر ببری بعد آن را مثلا به مرزی ترین شهر استان منتقل کنی و با هزینه کمتر و با مسافتی کمتر از پایتخت آن را ترخیص و انتقال دهید.
      آره اگر باور ندارید این اهداف کلی آزاد کردن کل خوزستان است.حالا نمی دونم واقعا چقدر عملی باشه اما بدن به خاطر منافع من وشما قصد چنین کارهای ندارن و فقط و فقط به خاطر منافع خودشون است حالا این وسط ما هم اگر زرنگ باشیم چیزی گیرمون میاد.
      تمام حرف های که بالا زدم می تونید در بیشتر سخن رانی ها مقتدای بخوانید مثلا در یک جای ایشان گفتن که فرودگاه دزفول به فرودگاهی تجاری جهت صادرات و واردات کالا تبدیل شود و من به شما می گویم در حال ساخت ترمینال و باند جدید، جدا از پادگان چهارم شکاری می باشند.

  13. رضا می گوید

    آقای مقتدایی همون حرکت فراقانونی که در خصوص تردد خودروهای اروندی کردی کلی معضل درست کرده خواهشنا در امور منطقه آزاد دخالت نکن .

  14. mostafa می گوید

    salam khedmat aghay ahmadi
    aghaye ahmadi haghighat dare varedat khodro ba hajme motor bala 2500 dar arvand ham mamno shode??

  15. رضا می گوید

    حجت الاسلام والمسلمین سعادت نیا رییس شورای شهر اهواز با حمایت از عملکرد استاندار خوزستان به شوشان گفت: واقعیت این است که ثبات مدیریت تاثیر بسزایی در رشد و توسعه استان دارد. هرگونه تغییر در مدیریت ارشد استان کُند شدن آهنگ توسعه استان را به دنبال دارد.

    رییس شورای شهر اهواز بیان داشت: دکتر مقتدایی در طول مدیریت خود نشان داده است که از حاشیه ها بدور است و با دلسوزی و تعهد و برخورد صادقانه به دنبال رفع معضلات و مشکلات استان است. لذا این فرصت بسیار مغتنمی است که با همدلی و همیاری در جهت عمران و آبادانی استان مان گام های اساسی برداریم.

    رییس شورای شهر اهواز ادامه داد: در استان کارهای عقب مانده زیادی دارد. باید این مشکلات را یکی پس از دیگری از مقابل مردم برداریم. مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خوزستان ادامه داد: استاندار محور اجرایی استان و نماینده عالی دولت است. همیاری و همدلی با مدیریت ارشد استان رشد و آهنگ توسعه استان را سرعت می بخشد.

    رییس شورای شهر اهواز گفت: شورای شهر اهواز در این راستا در جهت همدلی با دولت تدبیر و امید و نماینده آن در استان خوزستان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

    سعادت نیا با اشاره به جلسات متعدد اعضای شورای شهر اهواز با استاندار خوزستان گفت: استاندار خوزستان تاکنون با استفاده از تمام ظرفیت های خود از منافع استان دفاع کرده است. موضع وی در بحث تردد خودروهای پلاک اروند، انتقال آب کارون و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خور تقدیراست.
    http://shooshan.ir/fa/news/21677/%D9%85%D9%82%D8%AA%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%81%D8%B9-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

  16. رضا می گوید

    به گزارش ایرنا، ˈعبدالحسن مقتدایی ˈ شامگاه چهارشنبه درآبادان در نشست مدیران اجرایی منطقه آزاد اروند با ˈاسحاق جهانگیریˈ معاون اول رییس جمهوری، گفت : منطقه آزاد اروند بواسطه همجواری با عراق و داشتن بندرهای صادراتی دریایی از ظرفیت های مناسبی برای توسعه صادرات و رونق اشتغال برخوردار است.

    وی با بیان شرایط خاص جغرافیایی، سیاسی، اجتماعی و مرزی منطقه آزاد اروند، اظهار داشت: قوانین این منطقه باید به شیوه ای اصلاح شود که کل استان خوزستان ازمزیت های خاص این منطقه بهره گیرد.
    لینک خبر:
    http://feydus.ir/Pages/News-12860.aspx

  17. بهزاد می گوید

    مقتدایی بیان داشت: تلاش شد تا راهکارهای دیگری برای تشویق مردم خوزستان در جهت شناخت هر چه بیشتر استان فراهم شود که از ان جمله تعطیلی روزهای پنج شنبه و آزاد شدن تردد خودروهای پلاک اروند در استان بود تا مردم وقت و وسیله مناسب برای گردشگری در استان را داشته باشند.

    استاندار خوزستان افزود: مردم و مسئولان استان باید درگیرد بحث گردشگری باشند و هر دستگاهی در هر نقطه از خوزستان باید تصمیم مناسب برای رونق گردشگری در استان را بگیرد.
    لینک خبر
    http://shooshan.ir/fa/news/21792/%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%BE%D9%86%D8%AC-%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%84%D8%A7%DA%A9-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF-%D9%85%D8%B4%D9%88%D9%82-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C

  18. آرش می گوید

    سلام.سوال داشتم راجع به وارد کردن ماشین از دبی و ترخیص.این شماره تماس منه اگه محبت کنید راهنمایی کنید ممنون میشم. ۰۹۱۰۶۴۴۳۷۳۴

  19. علی می گوید

    سلام
    دوستان عزیز شایعه ساز همه کاره و همه فن حریف استان تو این جلسه چه خبرا بود؟
    http://www.khouznews.ir/fa/news/79504/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A8%D9%87

    نگاه کن استاندار بدون اجازه رفته پیش روحانی و به برو بچه های شایعه ساز این سایت چیزی نگفته. از همه بدتر روحانی نه گذاشته نه برداشته و گفته :همه چی خوبه
    نه آقا روحانی همه چیز خوب نسیت این دوستان خبر دارن،شما نمی دونی دارن بدون اطلاع شما و استاندار تردد خودروهای پلاک اروند رو لغو می کنن شما خبر نداری بیا از بعضی از این دوستان بپرس تا استانداری مقتدای که هیچ با شایعه ریاست جمهوری شما رو هم زیر سوال ببرن؟!؟؟!!
    الان هم همه منفی میدن نمی فهمم چرا وقتی خودشون هر حرفی دوست دران می زنن ما باید حتما + بدیم!؟!
    البته این خبر صرفا جهت اطلاع دوستانی بود که قصد دارن ماشین اروند بخرن و خیالشون راحت باشه ،من که دارم از ماشینم لذت می بریم والا با این نوناشون!

  20. کمال می گوید

    یاسین جان درست میفرمایید من دو سیستم دارم که بر روی هر کدام یک ادرس و یک نام ذخیره شده است .

  21. جهان می گوید

    سلام
    شما اینجا گفتید ورود خودرو های پلاک اروند بالای ۲۵۰۰ سی سی آزاده ولی جای دیگه سایت ذکر کردید ممنوعه!!!

    ۱) واردات خودروهای با موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی ممنوع است و تعرفه ها برای خودروهای زیر ۲۵۰۰ است

    اینم لینکش:
    https://arvandplak.ir/%D9%85%D8%AD%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%D8%A7%D8%B2-%DA%AF%D9%85%D8%B1%DA%A9

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام جهان عزیز اگر در ابتدای صفحه ای که لینک رو دادید مشاهده فرمایید این قوانین ممنونع بودن برای خودروهای پلاک ملی هست

      1. مجید می گوید

        سلام آقای احمدی
        یه سوال…میشه خودرو دست دوم با کارکرد زیر ۲۰۰۰۰ برای پلاک ملی وارد کرد ممنون

  22. مجتبی می گوید

    احراز محل سکونت منظورش بود. البته پرسیدم گفتند که انشاا… مشکل اهواز حل می شه ، ولی طول میکشه! استاندار محترم با استفاده از اختیارات حاکمیتیش یه چیزی گفت ، حالا همه گیر کردن توش! والا این وسط اهوازی ها هم که جز شعاع مجاز محسوب میشدن هم ، بخاطر کل استان دارن فدا میشن. اه اه اه . بابا میذاشتین جا بیافته بعد یواش یواش کل استان آزاد میشد ، آقای استاندار محترم یدفعیش کردی همه کشور حساس شدن .

  23. پیگیر می گوید

    خب صحیح ولی اونجایی که میگه
    {لذا هر گونه مغایرت مستقیما بعهده مالک بوده و سازمان منطقه آزاد اروند هیچگونه تعهدی نسبت به مغایرت های بوجود آمده نخواهد داشت}
    منظورش چیه؟
    یعنی چی با چی مغایرت داشته باشه؟
    به نظرم که همون محل سکونت با دو شهر آبادان_ خرمشهره رو میگه یعنی باید ساکن ان دوشهر باشی
    نظر شما چیه؟
    ولی خدایی از همون بخشنامه ی اول مقتدایی کلمات مبهم زیاد بود تا این یکی آخه این چه وضیه ،
    که این هم سیاست مسئولین استان ماست و به نظرم یه حرکت کاملا هماهنگ
    ولی بازم رو حرفم هستم تردد آزاده

  24. کمال می گوید

    اقا پیگیر این همون تنه درخته هست دیگه که خودتون فرمودی . دارن کم کم قطعش میکنند .

    1. یاسین می گوید

      کمال من به تو توهین نکردم من با شخص دیگه بودم.اینجا معلوم شد شما با چند اسم تو این سایت کامنت میزاری

      1. ایمان می گوید

        کمال و پیگیر یکین.

  25. کمال می گوید

    آقا پیگیر و دیگر اقایان ما هم همین حرف را میزدیم شما و یاسین ومیلاد توهین میکردید و . . . میدادید . بقول ما لرها ایسو . . . حالا خودت با زبون خودت داری اعتراف میکنی حرفایی را که ما قبلا میگفتیم . چون من با اوضاع آشنا هستم . تازه این اولشه خبرهای بعدیش هم بعدا .

  26. بهزاد می گوید

    باسلام خدمت جناب آقاى احمدى
    خودرو پلاک اروند مدل ٢٠١۵ که جزء خودروهاى مجاز باشد رو تا چه سالى و چند کیلومتر کارکرد مى توان پلاک ملى (شخصى) کرد
    باتشکر از سایت خوبتان

  27. پیگیر می گوید

    سایت منطقه ازاد اروند

    خودروهای پلاک اروند – دی ماه ۹۳
    دی ۱۷, ۱۳۹۳اطلاعیه و فراخوان, صفحه اول مدیر :

    باطلاع کلیه مالکین و متقاضیان ورود خودرو با رویه منطقه آزاد اروند که شرایط کامل احراز در یکی از دو شهرستان آبادان یا خرمشهر را دارا می باشند می رساند از مورخ ۲۷ / ۱۰ / ۹۳ کلیه وکالتنامه ها و تعهدات مرتبط به خودرو از قبیل ترخیص ، خرید فروش ، نقل و انتقال و سایر موارد که از سوی این سازمان تشخیص داده می شود می بایست در محدوده دو شهرستان یاد شده فوق تنظیم و تایید گردد لذا هر گونه مغایرت مستقیما بعهده مالک بوده و سازمان منطقه آزاد اروند هیچگونه تعهدی نسبت به مغایرت های بوجود آمده نخواهد داشت.

    نظرتون چیه و اصلا هدفشون چیه؟یعنی مالکین ازدوباره باید مراجعه کنن سازمان!
    اگه از ابادان کسی هست بره سازمان این اطلاعیه رو پیگیری کنه

    1. سعید می گوید

      احتمالا میخوان وکالتنامه ها و تعهدات محضری توی دفترخونه های آبادان و خرمشهر انجام بشه تا سودش تو جیب شهرهای دیگه نره.

      1. پیگیر می گوید

        یعنی چی؟؟
        از همون اول این کارا اونجا انجا میشد

        1. رامین می گوید

          نه دوست من توی هر شهر دیگری میتونستید وکالتنامه و تعهد را انجام دهید.

  28. Ehsan می گوید

    سلام خسته نباشید
    اقای احمدی توی قسمت خودرو اینفینیتی QX70 با موتور ۵٠٠٠ سی سی قیمت فول آپشنش ۲۲۹۰۰۰ درهمه یا این ۲۲۹۰۰۰ درهم قیمت پایه میشه؟

    اونجا واستون کامنت گذاشتم ولی جواب ندادید..

  29. کمال می گوید

    آقامیلاد جملات کامنت من کجاش بی شخصیتی و خدای ناکرده خارج از اخلاق بود که اینجوری میگی . حالا میخوای توهین کنی اون ریطی به کامنت من نداره . به خودت برمیگرده . بعضی آدما هستن.که به ترک دیوار هم گیر میدن .

  30. عای می گوید

    سلام
    ایا درسته مرخصی خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی تا اطلاع ثانوی لغو شده ؟

  31. mohammad می گوید

    یا سلام خدمت تمام بچه های پلاک اروند یه خبری و چندوت پیش در یه سایتی دیدم که آقای ترکان گفت تردد در استان ممنوع میباشد و فقط مثل قبل از آبادان تا ۱۲۰کیلومتر حق تردد هست میخواستم ببینم این خبر واقعیت داره یا نه . و در ضمن میخواستم ببینم آیا ممکن یه روزی این ماشن ها رئ جمع کنن؟

    1. یاسین می گوید

      داش.عقلا میخای شایعه پراکنی کنی یه شایعه جدید درست کن. اینا دیگه قدیمی شده

  32. حسین می گوید

    سلام من حدود یک ههفته میشه که ماشینم که سانتافه ۳۳۰۰سی سی هست وارد گمرک شده ولی مثل اینکه از روز یکشنبه ظهر به طور ناگهانی و بدون اعلام قبلی گمرک منطقه ازاد اعلام کرده که دیگه ماشینهای بالای ۲۴۰۰سی سی رو پلاک نمیکنه خواستم بدونم تکلیف این خودروها چی میشه و یا اینکه راجب به روند واردات این دسته از خودرک ها که در حال حاضر در گمرک به سر میبرند رو مطلع هسنید در صکرت امکان راهنمایی کنید با تشکر

    1. رضا می گوید

      سلام اقا حسین ماشینو ترخیص کردی؟

  33. کمال می گوید

    اقا یاسین علتش اینه که دیگه دارن برای ساکنان غیر از منطقه آزاد سخت میگیرن و احراز سکونت در شهرهای ابادان خرمشهر لازمه .

    1. میلاد می گوید

      آقا کمال یه ذره شخصیت داشته باش تا دیگران بهت توهین نکنن.

    2. سعید می گوید

      خارج از شوخی کمال نیاز به روانپزشک داره. آخه آدم اینقدر عقده ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  34. بهزاد می گوید

    باسلام خدمت جناب آقاى احمدى
    خودرو پلاک اروند مدل ٢٠١۵ که جزء خودروهاى مجاز باشد رو تا چه سالى و چند کیلومتر کارکرد مى توان پلاک ملى (شخصى) کرد
    باتشکر از سایت خوبتان

  35. یاسین می گوید

    سلام.بنده یک عدد سانتافه۲/۴خریداری کردم از یه بنگاه دار الان ۳هفتس تو گمرکه و ترخیص نمیشه خواستم علت رو بدونم؟؟؟خود بنگاه دار قول آخر هفته رو داده ولی تا الان خبری نشده

    1. صفا می گوید

      آقا یاسین بعضی از بنگاه دارا متاسفانه وقتی پولو از مشتری میگیرن تازه سفارش خرید ماشین مورد نظر را از دبی میدن و به دروغ میگن ماشین الان توی گمرکه !! وطبیعیه که تا ماشین از دبی برسه خرمشهر و ترخیص بشه یک ماه زمان میبره. (این بلا سر من هم اومده !!)
      بهتر بود موقع معامله از فروشنده میخواستی که شماره شاسی ماشین را توی قولنامه بنویسه و بلافاصله بعدش میرفتی گمرک خرمشهر و چک میکردی ماشین اصلا وجود خارجی داره یا نه ؟؟

      1. یاسین می گوید

        میگه الان بیست روزه هیچ ماشینی از گمرک ترخیص نشده.کسی این روزها ماشین ترخیص کرده؟؟

  36. ali می گوید

    با سلام خدمت آقای احمدی ، می خواستم یک دستگاه بیل مکانیکی با شرایط منطقه اروند بگیرم. اطلاعاتی درباره لیست قیمت و یا نمایندگی های فروش در استان دارید؟

  37. سام می گوید

    با درود

    خودروی پلاک شده اروندی، پلاک ملی میشه؟

    اگر میشه …

    شرایط کلیش چیه؟

    با سپاس.

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام دوست عزیز ،
      خودروهای صفر رو میشه پلاک ملی کرد ، البته خودروهای کم کارکرد همون سال هم پیش پلاک کرد البته به شرطی که در لیست مجاز خودروهای پلاک ملی باشند خودروهای ۲ تا ۳ سال کارکرده رو میشه به عنوان خودروهای عمومی به پلاک ملی تبدیل کنید ، کلا شرایط خیلی مناسبی ندارند

  38. پیگیر می گوید

    آقا یه کلام ختم کلام
    اگه تردد مشکل داشت تا حالا همه رو جمع میکردن
    (تنه ی درخت رو زمانی میبرن که هنوز جون نگرفته ن موقعی که تنومند شده)
    همه ی مسئولین استانی هم موافقن

  39. جواد می گوید

    خخخخخخخ . از کارمند استانداری سوال کردی ؟؟؟ زحمت کشیدی . مرد حسابی کی میگه ماست من ترشه . اگه بگه ممنوعه که از استانداری در جا اخراجش میکنند . اینم حرفی بود زدید . .

    1. یاسین می گوید

      ببین داداش کارمند استانداری که خودش این طرحو نزاشته که ازش حمایت کنه.مثال ماست ترش هم اینجا جاش نیست یه ضرب المثل دیگه واسه مخالفت بدون دلیلت پیدا کن. بعدش هم منظورش این بود چون مطمئن هستن رفتن پلاک اروند خریدن.تازه ازش سوال کردم محاکمش نکردم که اخراجش کنن چیزی هم دست کارمند نیست .این از جواب آقا جواد
      دوستانی که مخالف تردد پلاک اروند هستند دلیلشونو اعلام کنن ببینیم دلیلشون چیه.این نشد هرکس پولش نرسید بیاد بگه این طرح بده و کارشناسی نیست و…

    2. رضا می گوید

      سلام دوستان یکی راهنماییم کنه ایا میشه ماشین های پلاک ازاد از شهرهای دیگه مثل قشم و ارس و… وارد خوزستان کرد یکی راهنمایی کنه

  40. یاسین می گوید

    امروز از یه کارمند استانداری سوال کردم واسه تردد گفت بچه های اداره هممون اروند خریدیم چون مطمینیم این طرح چیزی نیست که بشه جمعش کرد.دوستانی ک قصد خرید دارند سریع اقدام کنن تا به بازار سیاه شب عید نخورن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.