آنچه درباره شیشه های خودرو باید بدانید.?

شیشه جلو خودروهای امروزی از نوع شیشه های لامینیت است. در این شیشه ها یک فیلم پلاستیکی به نام pvb وجود دارد که به وسیله دولایه شیشه در طرفین احاطه شده است اما شیشه های جانبی و عقب که معمولاًبانام( Toughened )شناخته می‌شوند پس از شکل دهی و برشکاری های لازم تا دمای ۶۰۰-۷۰۰ درجه سانتیگرادگرم و سپس به سرعت سرد می شوند.
این عمل موجب استحکام سطحی شیشه می شود.

در شیشه های جلو لایه PVB هنگام وارد شدن یک نیروی خارجی خورده شیشه ها را در جای خود نگه میدارد از پراکنده شدن آنها و ایجاد جراحت برای سرنشینان خودرو و یا پرتاب شدن سرنشینان به خارج جلوگیری میکند.
از خواص دیگر آن می‌توان به کاهش انتقال صدا با فرکانس بالا ,جلوگیری از ورود اشعه فرابنفش تا ۹۵ درصد و قابلیت ترمیم هنگام ترک خوردگی اشاره کرد.
شیشه های جانبی و عقب نیز با توجه به استحکام ایجاد شده در آنها هنگام شکستن به ذرات کوچک و بدون لبه های تیز و برنده تبدیل می شود وبه سرنشینان آسیب نمی زنند لازم به توضیح است در شیشه های عقب نیزگاهی از لایه pvc برای افزایش ایمنی استفاده می شود خط های شیشه های عقبی نقش گرمکن را دارند و از یخ‌زدگی شیشه جلوگیری می کنند همچنین موجب از بین بردن آب و تمیز شوندگی بهتر و رفع شبنم و گرد و غبار می شوند.
برای جلوگیری از تابش نور خورشید به صورت و چشم های راننده و پیشگیری از تابش نور های خیره کننده قسمت بالایی پی وی بی شیشه های جلو خودرو را رنگی می کنند این کار نه تنها باعث آسیب رساندن به چشمهای راننده نمی‌شود بلکه به پیشگیری از آسیب کمک می‌کنند رنگ قسمت بالایی شیشه جلو به هیچ وجه مشکلی در دید راننده هنگام رانندگی در شب ایجاد نمی‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.