✅آشنایی با رله دوبل_ساختار و تحلیل آن

اساساً کانکتور ۱۵ راهه این رله به دسته سیمی متصل است که امکان ارتباط بین باطری، ECU و سایر اجزاء مرتبط در سیستم سوخت رسانی و سیستم جرقه را امکان پذیر می سازد.

✅ ساختار داخلی رله دوبل:
رله یک سوئیچ الکترومغناطیسی است که با یک جریان کم می تواند جریان زیاد را انتقال دهد
رله تشکیل شده است از:
✅ دو عدد بوبین
✅ یکعدد پلاتین دوبل که متشکل از قسمت رله اصلی رله قدرت است

✅مدار الکتریکی
رله توسط یک کانکتور ۱۲ الی ۱۵ پایه به دسته سیم اصلی متصل میشود پایه ۲ و ۸ و ۱۱ و ۱۵ دارای برق ۱۲
هستند
پایه ۱۴ در موقع باز بودن سوئیچ دارای ولتاژ ۱۲ ولت است ،از پایه ۴ برق انژکتور – و از پایه ۵ برق کویل و از پایه ۶ برق گرمکن تامین میگردد.

از پایه ۱۳ برق پمپ بنزین و از پایه ۹ برق شیر برقی کنیستر تامین میشود
در زمان خاموش بودن از پایه ۱۰ و در سوئیچ باز از پایه ۱ برق ECU تامین میگردد

نحوه عملکرد رله دوبل:
عملکرد رله در ۳ مرحله است
✅ در حالت سوئیچ بسته ولتاژ ۱۲ ولت از طریق پایه ۱۰ رله برای تغذیه حافظه موقت ECU ارسال میگردد

✅در حالت سوئیچ باز ولتاژ مثبت به سنسور سرعت و اجزائی نظیر کویل دوبل، انژکتورها، گرمکن سنسور اکسیژن و گرمکن دریچه گاز و برای ۲ تا ۳ ثانیه هم برای پمپ بنزین از طریق این رله میرسد.

✅مرحله موتور روشن :
در این حالت رله دوبل دائما برق اجزا بالا را جهت کارکرد صحیح موتور تامین میکند.
هرگونه سولفاته سوکت مربوطه میتواند در برق رسانی قطعات مذکور اختلال ایجاد کرده و از روشن شدن موتور ممانعت بعمل آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.