رونمایی ب‌ام‌و از مدل 435i ZHP کوپه ادیشن

رونمایی ب‌ام‌و از مدل ۴۳۵i ZHP کوپه ادیشن

ب ام‌و، (به آلمانی: BMW) که کوتاه شدهٔ عبارت (به آلمانی: Bayerische Motoren Werke) به معنای صنایع موتوری باواریا است، شرکتخودروسازی آلمانی است، که از تولید کنندگان بنام خودروهای لوکس و موتورسیکلت در جهان بشمار می‌آید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخقرار دارد.

شرکت بام‌و در سال ۱۹۱۶ توسط فرانتس یوزف پوپ تاسیس شد. این شرکت هم‌اکنون مالک شرکت‌های رولز-رویس موتور کارز و مینی می‌باشد. در سال ۲۰۱۲ ب ام‌و شمار ۱٫۸۶۱٫۸۲۶ دستگاه خودرو تولید کرد و به‌عنوان چهاردهمین خودروساز بزرگ جهان شناخته شد.

امروزه اکثریت سهام شرکت ب ام‌و در اختیار خانواده کواندت قرار دارد (اشتفان کواندت ۱۷٫۴٪ درصد، یوهانا کواندت ۱۶٫۷٪ درصد و سوزان کواندت کلاتن ۱۲٫۶٪ درصد). بخشی از سهام این شرکت نیز در بازار بورس فرانکفورت مبادله می‌شود.

120px BMW.svg 8 - رونمایی ب‌ام‌و از مدل 435i ZHP کوپه ادیشن
رونمایی ب‌ام‌و از مدل ۴۳۵i ZHP کوپه ادیشن

ب‌ام‌و اخیرا از مدل ۴۳۵i ZHP کوپه ادیشن رونمایی کرده است که دامنه گسترده ای از بهبودهای صورت گرفته در زیبایی و سیستم تعلیق را ارائه می کند. این بسته جدید ادای احترام به بسته پرفورمنس ZHP است که در آخرین سال های E-46 سری ۳ موجود بود. نسخه اصلی ZHP کیت بدنه M-Tech II، دسته تعویض کننده دنده منحصر به فرد، قطعات سیستم تعلیق ارتقا یافته و میل بادامک های ویژه که نیروی خروجی را به ۲۳۵ اسب بخار افزایش می دهد و دور موتور بالاتر را امکان‌پذیر می کند را شامل می شد.

463174 238 - رونمایی ب‌ام‌و از مدل 435i ZHP کوپه ادیشن
رونمایی ب‌ام‌و از مدل ۴۳۵i ZHP کوپه ادیشن

بسته نسل F30 که تنها برای مدل های ۲۰۱۶ در دسترس است به همراه بسته جدید فرمان‌پذیری، و دیگر قطعات M Performance موارد اضافی به ارتقا M Sport معمول می افزاید. پیشرانه دوباره تیون شده و ورودی های هوا ۳۵ اسب بخار نیرو و ۳۲ پوندفوت گشتاور اضافی را در پی دارند و مجموع توان خروجی را به ۳۳۵ اسب بخار و ۳۳۰ پوندفوت می رسانند. نیروی اضافی به این کوپه زیبای ب‌ام‌و اجازه می دهد صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت را ۰.۲ ثانیه سریع‌تر از ۴۳۵i پایه طی کند.

463163 350 - رونمایی ب‌ام‌و از مدل 435i ZHP کوپه ادیشن
رونمایی ب‌ام‌و از مدل ۴۳۵i ZHP کوپه ادیشن
463165 475 - رونمایی ب‌ام‌و از مدل 435i ZHP کوپه ادیشن
رونمایی ب‌ام‌و از مدل ۴۳۵i ZHP کوپه ادیشن

بسته فرمانپذیری جدید رینگ های ۱۸ اینچی با بازوهای وی شکل را به همراه ترمزهای M Sport چهار پیستونه برای چرخ های جلو و کالیپرهای دو پیستونه برای چرخ های عقب ارائه می کند. نسخه ZHP به واسطه بسته آیرودینامیک M Performance ب‌ام‌و متمایز است. تیغه جداکننده و اسپویلر جلو از فیبر کربن ساخته شده اند در شرایطی که جلو پنجره کلیوی و دیفیوزر عقب سیاه رنگ آمیزی شده اند.

463164 311 - رونمایی ب‌ام‌و از مدل 435i ZHP کوپه ادیشن
رونمایی ب‌ام‌و از مدل ۴۳۵i ZHP کوپه ادیشن
463170 314 - رونمایی ب‌ام‌و از مدل 435i ZHP کوپه ادیشن
رونمایی ب‌ام‌و از مدل ۴۳۵i ZHP کوپه ادیشن

ب‌ام‌و تنها ۱۰۰ دستگاه از مدل ۴۳۵i ZHP تولید خواهد کرد که با جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک یا جعبه دنده شش سرعته غیراتوماتیک قابل سفارش هستند. خریداران می توانند بین رنگ سفید آلپاین یا سیاه سفایر متالیک یکی را برای بدنه انتخاب کنند.

463166 896 - رونمایی ب‌ام‌و از مدل 435i ZHP کوپه ادیشن
رونمایی ب‌ام‌و از مدل ۴۳۵i ZHP کوپه ادیشن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.