بررسی خودروی کادیلاک ای تی اس مدل ۲۰۱۶

کادیلاک را که همگی به خوبی می شناسیم. یک نشان تجاری ساخت اتومبیل‌های لوکس است که در تملک شرکت جنرال موتورز می‌باشد. اتومبیل‌های کادیلاک به طور رسمی در بیش از ۵۰ کشور دنیا فروخته می‌شوند و عمده فروش آن نیز در ایالات متحده و کانادا می‌باشد. در سال ۲۰۱۰ فروش کادیلاک شاهد رشدی ۳۵% نسبت به سال قبل از آن بود و تعداد کل اتوموبیلهای تولید شده کادیلاک در آن سال به ۱۴۶٬۹۲۵ دستگاه رسید. بعد از ایالات متحده آمریکا، چین دومین بازار بزرگ فروش خودروهای کادیلاک می‌باشد. در میانه قرن بیستم نام کادیلاک در محدوده ایالات متحده به نامی مترادف با کیفیت بالا تبدیل شد. عبارت‌هایی نظیر کادیلاک ساعتها اشاره به برند رولکس دارد. شعار فعلی کادیلاک این است: زندگی، آزادی و کار. این شعار به حقوقی اشاره دارد که در بیانیه استقلال ایالات متحده شرح داده شده‌است.در این مطلب ما سعی کردیم تا به معرفی خودروی کادیلاک البته از نوع ای تی سی به پردازیم تا شما را با نوع موتور و سیستم تعلیق گرفته تا امکانات داخل و خارج و همچنین نمای ظاهری این خودرو آشنا کنیم پس با اروند پلاک همراه باشید.

[review]

بررسی شاسی  کادیلاک ای تی اس مدل ۲۰۱۶

 اولین چیزی که در مورد یک کادیلاک  ای تی اس  جلب‌توجه می‌کند، مهندسی به کار رفته در شاسی آن است که در سطح بسیار بالایی قرار دارد. در این خودرو سیستم فرمان، ترمزها، تعلیق و تایرها هارمونی عجیبی با یکدیگر دارند و هیچ‌گونه عدم هماهنگی در هنگام حرکت ای تی اس در جاده احساس نمی‌شود. تنظیمات هر یک از ابزارها بسیار کامل و متعادل انجام شده‌ است. این خودرو که در میشیگان مهندسی و ساخته شده ‎است، چابکی بسیار خوبی دارد، براحتی می‌توان با آن شتاب گرفت و رانندگی با آن به‌مراتب هیجان‌انگیزتر از مدل‌هایی مانند ب‌ام‌و M3 و مرسدس‌-ای‌ام‌جی C63 است. به نظر می‌رسد که مهندسی شاسی آلمانی رقیب خود را پیدا کرده‌ است.

2016 Cadillac ATS V saloon - بررسی خودروی کادیلاک ای تی اس مدل ۲۰۱۶

تعادل شاسی و لذت رانندگی که ایجاد می‌کند، غیرقابل‌انکار است. این موضوع وقتی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که بخواهید از یک مسیر کوهستانی عبور کنید، به یک پیست اتومبیلرانی سر بزنید و یا یک بزرگراه یکنواخت را با محدودیت سرعت طی کنید. با وجود این سطح رضایت از عملکرد شاسی، وقتی در یک مسیر شلوغ و خسته‌کننده قرار می‌گیرید، ناهماهنگی‌های موجود در کابین کادیلاک ممکن است شما را تحت تأثیر قرار دهد. ترکیبی ناهمگون از مواد، بافت‌ها و پرداخت سطوح، تمام ویژگی‌های یک فضای خسته‌کننده را در خود دارد. البته آپشن صندلی‌های ریکارو به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ دلار تکیه‌گاه و ظاهر بسیار خوبی دارند.

2016 Cadillac ATS V Sedan 01 - بررسی خودروی کادیلاک ای تی اس مدل ۲۰۱۶

ولی بهتر است با این صندلی‌ها با ملایمت رفتار کنید، چراکه اگر بیش از حد بخواهید آن‌ها را تست کنید، ممکن است چرم آن‌ها برداشته شود! پکیج «عملکرد در پیست» به ارزش ۶ هزار و ۱۹۵ دلار از دیگر آپشن‌هایی است که در خودروی تست‌شده مورد استفاده قرار گرفته‌ است. همچنین توصیه می‌شود که حتماً از پوشش چرم جیر برای غربیلک فرمان با هزینه اضافی ۳۰۰ دلار استفاده کنید؛ در غیر این صورت یک پوشش چرمی خواهید داشت که کیفیتش در حد وینیل است. در پشت غربیلک فرمان، عقربه‌هایی به کار برده شده که بیشتر برای یک شورولت کروز مناسب هستند. این در حالی است که لکسوس در ۲۵ سال قبل نمونه‌هایی بهتر از این استفاده کرده‌ است. با این وجود، نمایشگر بزرگ اطلاعات مستطیلی شکل، تعادلی مناسب‌تر درزمینهٔ فرم و عملکرد دارد.

2016 Cadillac ATS V cover - بررسی خودروی کادیلاک ای تی اس مدل ۲۰۱۶

صفحه نمایش لمسی  کادیلاک ای تی اس مدل ۲۰۱۶

البته این موضوع در مورد صفحه‌ نمایش بزرگ لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی با عنوان CUE چندان صادق نیست. از طریق صفحه لمسی می‌توان کارهای پیچیده‌ای مانند مشخص کردن مقصد برای سیستم راهبری (به‌صورت آپشن) انجام داد. ولی استفاده از این سیستم در سرعت‌های بالا بسیار مشکل است و واکنش ضعیفی دارد. چیزی که بیشتر می‌تواند شما را دچار دردسر کند، زمانی است که می‌خواهید کاری را به‌صورت لحظه‌ای انجام دهید؛ مثلاً بخواهید صدای سیستم صوتی را با لمس صفحه کم کنید، کانال رادیو را عوض کنید و یا از یک آهنگ موسیقی عبور کنید. کارهایی که معمولاً با یک لمس دست باید انجام شوند، درنهایت نیاز به دو، سه و یا چیزی بیشتر از یک لمس ساده خواهند داشت.

2016 cadillac ats v new grille - بررسی خودروی کادیلاک ای تی اس مدل ۲۰۱۶

وضعیت صندلی های  کادیلاک ای تی اس مدل ۲۰۱۶

در همین حال، از شنیدن شکایت سرنشینان عقب نیز ناگزیر خواهید بود؛ چراکه هم فضای پاهای کوچکی در اختیار دارند و هم به خاطر ورودی کوچک درها، ورود و خروجشان به داخل کابین ای تی اس مشکل است.همچنین در صندلی راننده، طراحی خودرو به شکلی منفی، دید از داخل کابین را تحت تأثیر قرار داده‌است. به نظر می‌رسد که کادیلاک در این قسمت از طراحی، اندکی زیبایی را به کاربردی‌ بودن ترجیح داده‌ است.این در حالی است که مرسدس C63 و ب‌ام‌و M3 به اندازه کادیلاک کارایی طراحی خود را به خطر نینداخته‌اند. در هر حال، آلمانی‌ها کانسپت‌های آماده برای حضور جاده نمی‌سازند و کادیلاک این کار را انجام می‌دهد. می‌توان گفت که زیبایی ای تی اس تحت تأثیر ناهماهنگی‌ها و دردسرهایش قرار گرفته‌است.

 2016 Cadillac ATS V recaro seats - بررسی خودروی کادیلاک ای تی اس مدل ۲۰۱۶

مشخصات فنی و موتوری  کادیلاک ای تی اس مدل ۲۰۱۶

در مورد موتور ۴۶۴ اسب‌بخاری دو توربوشارژر V-6 که در زیر کاپوت ای تی اس وجود دارد، هیچ نکته منفی عمده‌ای نمی‌توان گفت. این پیشرانه ای تی اس شباهت‌های زیادی به موتور ۴۲۰ اسب‌بخاری موجود در CTS-V اسپورت دارد، ولی در همین حال از توربین‌های توربوشارژر سبک‌تر برخوردار است؛ موضوعی که باعث می‌شود سرعت واکنش آن بهبود یابد. تمام گشتاور ۶۰۳ نیوتن‌متری موتور ۳/۶ لیتری در یک حالت پایدار و خطی در دسترس قرار می‌گیرد و رفتار موتور شبیه به یک موتور با حجم بالا و تنفس طبیعی است. ای تی اس سدان همراه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک خود، در مدت ۳/۹ ثانیه، سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را ثبت می‌کند؛ زمانی که ۰/۳ ثانیه سریع‌تر از ای تی اس کوپه با گیربکس دستی است.

cadillac ats v - بررسی خودروی کادیلاک ای تی اس مدل ۲۰۱۶

مشخصات فنی و موتوری  کادیلاک ای تی اس مدل ۲۰۱۶

  • موتور جلو
  • دیفرانسیل عقب
  • ۵ سرنشین
  • نوع موتور  DOHC ۲۴
  • سوپاپ V-6
  • دو توربوشارژر
  • خنک‌کننده داخلی
  • بلوک و رویه آلومینیومی
  • انژکتور سوخت مستقیم
  • حجم موتور ۳ هزار و ۵۶۴ سی‌سی.
  • قدرت ۴۶۴ اسب‌بخار در ۵ هزار و ۸۵۰  دور در دقیقه
  • گشتاور  ۶۰۳/۳۴ نیوتن‌متر در ۳ هزار و ۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.

ابعاد کادیلاک ای تی اس مدل ۲۰۱۶

  • فاصله محوری ۲/۷۷۶ متر
  • طول ماشین ۴/۶۷۴ متر
  • عرض ۱/۸۱۱ متر
  • ارتفاع  ۱/۴۱۵ متر
  • وزن کلی۱ هزار و ۷۲۴ کیلوگرم
  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت ۳/۹ ثانیه
  • مصرف سوخت  ۱۴/۷ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.