بررسی تخصصی هوندا آکورد 2016 با گیربکس CVT

هوندا آکورد ۲۰۱۶ دارای تغییراتی در چهره نسبت به مدل‌های قدیمی اعمال کرده است. به‌طور مثال اصلاحاتی مانند اضافه شدن یک دماغه جدید، اصلاح جزئی بدنه در انتهای عقب، فضای داخلی به‌شدت ارتقاء یافته و نرم‌افزارهای آندرویدی و اپلی کاربردی بر روی سیستم صوتی صورت گرفته است.

2016 Honda Accord EX 109 516x315 - بررسی تخصصی  هوندا آکورد 2016 با گیربکس CVT
اعداد و ارقام
این خودرو را نباید طبق آمار و ارقام روی کاغذ مورد تحلیل قرار داد. چون شتابگیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۷.۶ ثانیه – دو ثانیه کندتر از هوندا کوپه V6 – طی می‌کند. و شتاب جانبی ۰.۸۰g را می‌تواند تحمل کند در حالی که رقبایی مانند فورد فیوژن و مزدا ۶ می‌توانند به ترتیب شتاب جانبی ۰.۸۷g و ۰.۸۴g را تجربه کنند.
هنوز هم مدل EX با وجود عدم استفاده از چرم در تودوزی داخلی از جذابیت‌های فراوانی برخوردار است. این خودرو در مقابل مزدا ۶ از وزن پایین‌تری برخوردار است و به کاریزما بودن خود در این حیطه همچنان ادامه می‌دهد. به‌وضوح مشخص است که مهندسان شاسی و بدنه هوندا آکورد کیفیت سواری این خودرو را فدای پایداری بیشتر خودرو بر روی جاده نکرده‌اند. به‌عبارت‌دیگر این خودرو از نرمی خاصی ازلحاظ سواری برخوردار است.

2016 Honda Accord EX 112 516x315 - بررسی تخصصی  هوندا آکورد 2016 با گیربکس CVT

باوجود استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند “کنترل فعال صدا” و “حذف فعال نویز”، صدای موتور احتراقی ۴ سیلندر پاشش مستقیم به‌سختی از داخل خودرو شنیده می‌شود. همچنین وجود گیربکس CVT موجب شده تا خودرو مانند روح در تمامی مودهای رانندگی حرکت کند که انتظاری کمتر از این از گیربکس CVT نیست. طبق عادت همیشگی هوندا، وجود پدهای تعویض‌کننده دنده در پشت فرمان یک تجربه متفاوت از CVT را در اختیار رانندگان اسپرت سوار می‌دهد. در صورتی که پول بیشتری در جیب داشته باشیم تمایل بیشتری داریم تا از مدل LX این خودرو بهره ببریم چراکه از گیربکس ۶ سرعته دستی بهره می‌برد.

2016 Honda Accord EX 106 516x315 - بررسی تخصصی  هوندا آکورد 2016 با گیربکس CVT

البته ما متوجه شدیم که اکثر خریداران این خودرو علایقی مانند ما ندارند و نمونه اتوماتیک آن را بیشتر می‌پسندند. برای آنان راحتی بیشتر از مصرف سوخت اهمیت دار

د. با مصرف سوخت ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به ترتیب در سیکل شهری و اتوبانی یکی پربازده‌ترین گروه خودروهای آکورد می‌باشد. مصرف سوخت متوسط ۷.۸ لیتر در سیکل در طول آزمایش ما بر روی این خودرو گزارش شده است.

2016 Honda Accord EX 124 516x315 - بررسی تخصصی  هوندا آکورد 2016 با گیربکس CVT
آکورد همچنان برای استفاده روزمره به‌اندازه کافی مناسب و راحت می‌باشد. هوندا آکورد در کمال فروتنی با تریم داخلی زیبای خود یک تجربه تکرار نشدنی را در اختیار مصرف‌کننده می‌گذارد. از طرفی کیفیت تریم داخلی این خودرو احساس رضایتمندی کامل را در شما ایجاد خواهد کرد. با وجود صفحه نمایشگر بزرگ پشت فرمان اطلاعات اضافی و تکمیلی در آن به خوبی قابل رؤیت می‌باشد. بر روی داشبورد دو صفحه نمایشگر دیگر نیز وجود دارد که آنکه در پایین‌تر قرار گرفته است توانایی اتصال به گوشی هوشمند شما را دارد و می‌تواند برنامه‌های کاربردی را نمایش دهد. ما همچنان از عدم وجود پیچ مربوط به کم و زیاد کردن صدای سیستم صوتی و پیچ مربوط به جستجوی کانال رادیو در این خودرو غمگین هستیم ولی در عوض هوندا جای دیگری برای تنظیم کردن این موارد در نظر گرفته است که جایی جزء روی فرمان نمی‌تواند باشد.

شاید بر روی کاغذ، آکورد خیلی راضی‌کننده نباشد ولی درنهایت شخصیت وجودی آکورد است که بیشتر ما را جذب می‌کند.

1 نظر
  1. Hossein می گوید

    عاشقشم.من واقعا ازش راضیم…این ماشین حرف نداره تو هیچ ماشین دیگه ای به اندازه ی اکورد راحت نیستم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.